Ik ben nu 35 weken zwanger nog steeds staad het kamertje nergens ik heb wel al alles maar ik en me vriend hebben geen eigen huis en me ouders willen niet dat hij bij ons komt wonen dus wil ik bij hem en zijn moeder gaan wonen omdat de enige manier is dat we samen kunnen zijn maar mij vader heeft de babykamer gekocht en nu doet hij moeilijk en zegt als ik daar ga wonen hoef ik nooit meer thuis te komen met me kind ook niet als ik op straat zou staan ik ben ten einde raad wat moet ik doen met me vriend een nieuw kamertje kopen of wachten of ik deze alsnog krijg me schoonmoeder heeft het ook de hele tiojd over dat me ouders niet zo raar moeten doen dat doet mijn echt pijn ik weet echt niet meer wat ik moet doen ik hou van me ouders en van me vriend maar wat ik ook kies ik raak altijd iemand kwijt.............................
Meid, wat een klote-situatie zeg. En met 35 weken zit je echt niet op dit soort dingen te wachten. Het is altijd moeilijk een goed advies over zoiets te geven maar ik lees het zo: - je mag niet met je vriend (en je kindje dus) bij jouw ouders komen wonen - dus je moet wel bij zijn ouders gaan wonen - maar je vader heeft wel een kamertje gekocht, ook al mag je niet bij hen komen wonen met je vriend Ik vind het raar van je vader en ik denk dat de "logische" oplossing is dat je bij je schoonouders gaat wonen en dat babtkamertje vind je via marktplaats of een andere goedkope oplossing vast wel op tijd. Het is zo moeilijk om in deze emotionele periode een rationale beslissing te nemen, maar probeer de knoop zo snel mogelijk door te hakken, dat je wat rust krijgt voor jezelf. En waar je ook bent, en of je nieuwe of 2e hands spullen hebt, of je veel of weinig leefruimte hebt, de liefde voor jullie kindje is het allerbelangrijkste dat hij of zij nodig heeft, dus het komt vast wel goed. Dikke knuf voor jou !!!
hartelijk bedankt het zit ook nog eens zo dat mijn ouders en me vriend zijn ouders elkaar niet echt aardig vinden (zacht uitgedrukt) en me vriend is te scheiterig om ergens zijn mond open over te trekken
he meid dat is zeker een klote situatie waar je in zit . je vriend is misschien te schijterig om wat te zeggen maar misschien is dat ook beter ook , want als straks blijkt dat je ouders zich bedenken en je vriend had inderdaad wat gezegd dan kunnen ze dat misschien wel tegen hem gebruiken en als het echt een goeie jongen is zijn het je ouders die straks hun best moeten doen . ik zal zeggen ga lekker bij je schoonouders in huis ookal raak je je ouders daardoor kwijt ( klinkt raar)het ligt niet aan jou maar aan je ouders het is in pricipe jou leven voor het zelfde geld hadden je schoonouders er ook zo over gedacht en was je nergens . ik zou ook gewoon een geboortekaart sturen naar je ouders dan heb je tenminste je best gedaan . en over de kinderkamer gesproken?????????? kunnen je schoonouders je niet daarmee helpen en trouwens het enige wat je echt nodig heb is desnoods een wiegje en verschonen kan op bed en badderen in de gootsteen eern beetje inproviseren de rest komt er wel . meid dingen gebeuren niet zomaar in het leven alles heeft een betekenis wie weet moet dit wel gebeuren ....... ik wens je veel sterkte en een goede bevalling toe en nog een tip: kijk op marktplaats ofzo voor desnoods spullen die je nodig hebt groetjes prizzy
Hai, dat is niet niks die situatie waarin jullie verkeren. En zeker niet nu je 35 weken zwanger bent. Ik kan je helaas niet helpen, je moet de beslissing zelf nemen. Ik hoop dat je er een kan nemen en je er idd bij neer kan leggen zodat je wat rust hebt. Je moet in ieder geval aan jezelf denken. De baby en jij zijn nu het belangrijkst. Jammer dat andere partijen daar nu anders over denken. Je hebt al genoeg aan je hoofd. Ik wil jullie veel sterkte wensen . Hopelijk gaat iedereen inzien wat ze jullie aandoen. Liefs Jenny
Wat een vreselijke situatie, en dat als je 35 weken zwanger bent ! Daar zit je nu dus echt niet op te wachten ! Je ouders zeggen dat je niet meer op hen hoeft te rekenen als je bij je schoonfamilie gaat inwonen. Heb je hun al eens gevraagd hoe ze zich dan alles voorstellen ? Dat je vriend niet bij zijn kindje kan zijn wanneer hij dat wil en dat jij je niet gelukkig voelt als hij niet bij je is ? Vraag maar of zij een andere oplossing weten en stel hun de keuze. Het is natuurlijk fijn dat je ouders de kamer hebben gekocht, maar daarmee kunnen ze je niet claimen ! Het gaat om jou en je vriend en jullie kleintje. Een hele nieuwe levensfase start als je zwanger wordt maar zeker ook als je kleintje er eenmaal is. Je wordt zelf een gezin, en het gezin waar je vroeger bij hoorde blijft zeker wel belangrijk, maar je eigen gezin komt op de eerste plaats. Ik wens je heel veel strekte met deze lastige keuze. Laat je vriend zich maar niet uitspreken tegen je ouders, dat maakt alles alleen nog maar erger. Kies voor jezelf, en je kleintje, hoe moeilijk het ook is, en hak de knoop binnenkort door, want je bevalling komt nu wel heel dichtbij. Ook denk ik dat je ouders wellicht bijdraaien als het kindje er eenmaal is. Ze worden per slot van rekening toch opa en oma ! En inderdaad, veel spulletjes heb je niet nodig, ik weet niet of je al een kinderwagen hebt ? De reiswieg is ook een prima bedje ! Nogmaals veel strekte ! xxx Nikki F
Oei jeetje. Ik kan in zulke situaties nogal vrij emotioneel reageren en dat zou voor mij denk ik betekenen dat ze echt de boom in zouden kunnen. Maar goed daar heb jij natuurlijk niks aan. Ik denk dat ik toch eens een stevig gesprek met jouw ouders aan zou gaan. Ik vraag me ook af waarom ze zo moeilijk doen over jouw vriend. het is immers wel de vader van hun kleinkind. En hoe ze dat zien als jij wel doet wat zij willen. En dat ze jouw op straat willen zetten als je je niet conformeert aan hun wensen... Tsja, moeilijk. Komt op mij nogal controlerend over. En mijn angst zou zijn dat ze dan straks als de baby geboren is, de boel ook zo onder controle willen houden. Hoewel ik snap dat het je pijn doet dat jouw schoonmoeder zegt dat jouw ouders nit zo raar moeten doen, ben ik het wel met haar eens. Ik vind het ook een lullige reactie van ze. Hoezo raak je altijd iemadn kwijt? Als jij luistert naar jouw ouders, ben je jouw vriend kwijt?
hoi meid dit is echt een hele vervelende situatie maar ook ik zou zeggen ga bij je schoonouders zitten ook al moet de baby bij jullie in bed slapen is nog gezellig ook ik vind het heel kinderachtig van je vader dat hij jouw chanteerd met de babykamer want hij heeft er toch niets aan het is voor zijn kleinkind probeer nog een gesprek aan te gaan met je ouders waarom jij graag de baby 2 ouders wil geven maar ook twee opa's en oma's ik heb vaker gehoord dat vaders er moeite mee hebben als hun dochter een kind krijgt ze zijn dan officieel kindaf en voor vaders blijf je altijd hun kleine meid probeer je vader duidelijk te maken dat hij ook altijd een belangrijk deel van je leven blijft uitmaken en dat je hoopt dat hij datzelfde wilt met zijn kleinkind hij heeft natuurlijk niet voor niets een babykamer gekocht dat zie ik toch als een teken van liefde ik denk dat jullie hier wel uitkomen maar jullie moeten erover praten vraag je vader op de man af waar hij bang voor is en ga het gesprek aan succes meid en hoop dat alles voor de bevalling is opgelost hou je ons op de hoogte