Hoi meiden, De titel zegt het eigenlijk al maar ik ben ondertussen zo zenuwachtig want ik had heel graag op een spontane bevalling gehoopt dus ik ben op zoek naar ( hoopvolle) ervaringen. Wie nog meer voor de 42 weken toch spontaan bevallen?
Ikke! Met 41 weken en 3 dagen. De kans is groot dat het gewoon vanzelf op gang komt hoor. in NL doen ze wat panisch mbt langer dan 42 weken over tijd zijn, maar in veel landen wacht men tot 43 weken en de meeste kindjes dienen zich toch echt wel aan hoor! Sterkte en spannend allemaal!
Mijn oudste kwam spontaan! Drie kwartier voordat ik ingeleid zou worden (42 weken) begon de bevalling zelf De tweede wel ingeleid ivm een niet optimale ctg (41+5). De derde ook ingeleid met 41+5, omdat ik niet langer durfde. Die 42 weken zijn niet voor niks een grens. Er zijn ook genoeg landen die 41 weken aanhouden. Gelukkig houden ze je goed in de gaten (ctg en echo om vruchtwater te controleren). Succes! En weet: over een paar dagen is hij/zij er sowieso!
Ik ben bij de oudste bevallen met 41.5! 2 dagen erna stond m'n inleiding gepland maar was dus niet meer nodig
Ik ben ook spontaan bevallen voor de 42 wk. Het gebeurde in het weekend en mijn vk had me die vrijdag nog gestript en gezegd dat alles nog dicht zat en dat er dat weekend geen baby zou komen. Ze had ongelijk want een dag later kwam de bevalling spontaan op gang en had ik binnen drie uur een gezonde zoon Hopelijk begint het bij jou ook spontaan!
Hier 41+5 bevallen. Had daarvoor nog geen een aanwijzing dat zou duiden op een spontane bevalling. Op een maandag zou ik naar t ziekenhuis gaan voor een afspraak voor de inleiding maar snachts begon t gelukkig zelf.
Bij mij zijn de weeën spontaan begonnen met 42+5 en is hij geboren middels een spoedkeizersnee met 43 weken .
Ik ben bevallen van mijn tweede op 41+1. Dit was na tweede strippoging, ik liep al weken met 3 cm ontsluiting. Misschien kan strippen nog iets doen, en anders kan het ook zijn dat de inleiding alleen het 'tikje' geeft en je lichaam het zelf overneemt. Ik hoor best vaak bij een inleidingen dat het ballonnetje en het breken van de vliezen genoeg is.. Hier houden ze overigens de 41 weken-grens aan. Ik vind 42 weken niet voor niks een grens, je hebt meer kans op complicaties als je langer zou wachten.
Ik denk dat TS ondertussen wel bevallen is Uiteraard kunnen anderen ook met deze vraag zitten natuurlijk.