Hadden jullie voortekenen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Eerstebeeb, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Hadden jullie voortekenen dat de bevalling in aantocht was?voel me zooooooo ontzettend goed dat ik me niet voor kan stellen dat ik bijna 39 weken zwanger ben en dus bijna een baby krijg.na al die harde buiken in al die maandn is mijn buik nu zacht en ontspannen.volgens mij blijft het zitten:p

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hihi hoop voor je dat ie niet blijft zitten:p!

Ik had ook totaal geen voortekenen en dacht echt dat ik
    ingeleid moest gaan worden! Toch werd ik in de nacht van 17 op 18dec 2009 wakker met weeën:D! Was 40w3d

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste helemaal geen voortekenen en uiteindelijk met 41+5 ingeleid. Nu verloor ik op zondagochtend de slijmprop en had zondagnacht weeen. Die begonnen rond 11 uur en stopten tegen 3 uur. Daarna niets meer. Dinsdags ingeleid met 41+4 (die afspraak stond toen al). Dus wel wat voortekenen maar het zette jammer genoeg niet door.

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Nee hoor, helemaal geen voortekenen!
    De tweede is op de natuurlijke manier geboren en de dag voordat 's nachts de bevalling begon ben ik nog gewoon naar de kapper gegaan, boodschappen gedaan, etc. Helemaal niks gemerkt! En toen wer ik 's nachts wakker van weeen....

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    beide keren geen voortekenen gehad.

Allebei toch spontaan gekomen. Eerste met 41+3, tweede met 39+6.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee, ik had totaal geen voortekenen gehad dat de bevalling zou gaan beginnen. 's Morgens op de bank braken ineens spontaan mijn vliezen. Ik was toen trouwens 39w5d zwanger.

7. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Hier ook helemaal niks!

Bij de eerste 's avonds nog druk geshopt, half 10 thuis en ging achter de pc, daar braken om 23.00 mijn vliezen ( 39 week)
    5.40 geboren

Bij de tweede ook niks aan het handje, 01.00 wakker geworden, klein beetje vruchtwater, uur later nog meer vruchtwater en weeen (39+2) 4.25 geboren.

Succes met de bevalling!! Misschien begint het vannacht wel....;)

8. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ook over de 39 weken en ook geen enkel teken dat het zou kunnen gaan beginnen dat ik me inderdaad ook niet kan voorstellen dat het echt bijna zover is (hoop ik natuurlijk, het liefst deze week nog!)

9. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Hier ook geen enkel voorteken en ben inmiddels 40+1. Kan me nog niet voorstellen dat mijn lichaam uit zichzelf gaat beginnen. Heb wel veel harde buiken, met name 's avonds, maar meer ook niet... Dus afwachten.
    Ben benieuwd naar andere ervaringen!

10. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben bevallen bij 40+6 weken, geen voortekenen behalve pijnloze harde buiken die ik al weken had.
    Ik had altijd gezegd dat ik overtijd ging lopen omdat ik me ook nog zo goed voelde! Baby groeide tot op het laatst ook nog gewoon door, dus mijn placenta werkte gewoon nog (te) goed. Toen uiteindelijk de bevalling begon, kwam het toch nog heel onverwachts!

11. Bri

Bri Niet meer actief

Eerste keer totaal geen voortekenen. Op de uitgerekende dag ben ik nog lekker naar een verjaardag gegaan, ongeveer 30 min rijden bij ons thuis vandaan. Was leuk, de buurvrouw van de jarige was daar ook en zij was ook in d'r 40e week, zaten we daar weddenschappen af te sluiten wie van ons het eerste zou bevallen.
    Geen idee meer, wie het toen gewonnen heeft. Ik ben met 40+6 bevallen. Nog steeds zonder voortekenen. Vanaf de allereerste (voor)wee tot aan de geboorte was ongeveer 20 uur.

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik verloor alleen een slijmprop op maandag. Maar ik wist dat dát niet altijd iets hoefde te betekenen.
    Diezelfde week op vrijdag is ze geboren, 2,5 uur na het breken van de vliezen en 1,5 uur na de start van de weeén.

13. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

-trek in aardbeien
    -heel veel honger
    -het zwanger-zijn plotseling zat zijn (drie dagen van tevoren)
    -de slijmprop verliezen een paar uur voor de bevalling
    -de weken van tevoren plotseling erg veel groeien

14. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb ook geen voortekenen gehad.
    die dag vollop in de tuin gewerkt uiteindelijk 17 vuilniszakken klimop weggegooit ik ging douche en zitten en de weeen begonen.:p

15. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    hier ook niet, alleen de avond ervoor wat harde buiken maar nu waren ze erg irri, daarna gewoon naar bed gegaan, en werd om 7 uur wakker met regelmatige weeën.

16. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Achteraf gezien wel, maar ik zag het helemaal niet aankomen aangezien mijn vliezen braken met 38 wk.

Ik had al een paar dagen pijnloze harde buiken waar ik druk bij voelde.

Op de dag zelf was ik een paar uur vooraf verschrikkelijk onrustig. Niks was goed, kon geen goede zithouding vinden, enz enz.

Ik zei tegen mijn man "ik voel me net een kip die een ei moet leggen". Manlief: Ga je bevallen schat?
    Ik: "Nee joh, zeg bevallen is voor mensen die 40 weken zijn, ik ben PAS 38!"

2u later braken mijn vliezen ;)

17. Mikke

Mikke Niet meer actief

Hier wel voortekenen. De nacht van te voren voorweeën van ongeveer 1 minuut om de 8 minuten, van 1 tot 4 uur 's nachts, maar het zette niet door. Die dag nergens last van gehad, gewoon boodschappen gedaan. De nacht erna braken mijn vliezen en kwamen de weeen gelukkig snel op gang. Die dag is ons wonder geboren!

18. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Geen enkel voorteken hoor, bij 39 weken en 3 dagen braken spontaan mijn vliezen. Daarvoor heb ik niet het minste steekje gevoeld!

Deel Deze Pagina