wie bij elkaar op 1 kamer ?

Discussie in 'Verzorging' gestart door MamaChantal, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Baby op onze kamer laten gaat niet.
    Het wiegje past al net, en ml werkt onregelmatig.
    die eerste paar mnd zijn al een 'probleem'.

Kleinste kamer zal denk ik net een 1 persoone bed in passen en een kledingkast.
    Dan zit hij echt vol.
    Dus dat is niet handig voor dl.

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Kan je niet een stapelledikant kopen voor de 2 jongte, zo eentje die je op een kdv ziet. Scheelt ruimte en je zoontje van 20 maanden kan dan niet bij de kleine komen

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier zou de oudste dan pech gehad hebben en de kleine kamer gekregen hebben, de twee kleintjes bij elkaar in de grotere kamer die daar dan ook goed op ingericht kan worden, dus commode, twee ledikantjes enz.

Mijn stiefzoon van 10 heeft ook de kleinste kamer, we hebben een kajuitbed gekocht waar veel kastruimte onder zit, daar zit al zn speelgoed in en dan een kledingkast, tvtje en klaar. Je zegt al, je dochter speelt bijna nooit boven, dus waarom zou ze een grote kamer nodig hebben?

De baby komt hier straks bij onze dochter op de kamer, vanwege het leeftijdsverschil wil ik dochter en de baby niet bij de oudste hebben, die is dan 11 en gun ik wat privacy

4. Marbella

Marbella Niet meer actief

Zo zou ik het ook doen ;)

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. Ik zou je dochter de kleinste kamer geven en dan zoiets van Ikea voor haar maken. Buro kan je eventueel weg laten heeft ze een leuke speel/chill plek onder het bed en ook een goedkope oplossing! :)

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bij mij zou ook de oudste pech hebben. Dat zij het niet 'wil' is ondergeschikt aan wat kan en praktisch is. Vervolgens de twee jongsten samen 1 kamer en jullie die andere.

Je hebt bij IKEA geweldige oplossingen voor hele kleine kamers. Voor oudste valt daar vast eea te vinden waardoor de kleine kamer toch heel veel ruimte krijgt.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou de baby een jaar, anderhalf jaar bij jullie op de kamer houden, dan de 2 jongsten samen op de grotere kamer leggen en je oudste op het kleinste kamertje.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Ja zal straks eens gaan uittekenen Hoe dat in t kleine kamertje word :)

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #29 Sandana, 21 jan 2015
    Laatst bewerkt: 21 jan 2015
    Wij hebben sinds een kleine maand onze 2 samen op een kamer. Zijn nu 2 jaar en 1 maard en 11 maanden. Dat gaat nu prima.

Ik zou een jonge baby niet bij een ander kind leggen tot hij/zij goed doorslaapt. Dus of wachten tot het doorslapen en dan de jongste twee bij elkaar of toch de oudste twee bij elkaar en dan de baby alleen.
    Ik raad niet aan om een baby lang bij jezelf op de kamer te laten slapen. Ik ging er bijna kapot aan van het slaapgebrek. De kleine werd van ons wakker en ik van haar.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Tja, het meest praktische is natuurlijk twee kinderen op de grootste kamer en één kind op de kleinste. En het meest logische is dan om de twee jongste op één kamer te leggen. Maar ik snap ook dat er in het leven van jullie dochter veel is gebeurd en nog gaat gebeuren, dus ik kan me voorstellen dat je voor haar het liefste niet teveel veranderingen wil.
    Ik zou voorlopig alles laten zoals het nu is. Tegen de tijd dat de baby niet meer bij jullie op de kamer kan, ben je bijna een jaar verder. Wie weet wat op dat moment het meest praktische is.

(En je zou de twee oudsten op één kamer kunnen leggen in een stapelbed en als de baby dan wat ouder is, kunnen de oudste en de jongste altijd nog van kamer ruilen, zodat de twee jongsten bij elkaar liggen en de oudste een kamer alleen heeft).

Off topic: wat een bijzondere uitgerekende datum zeg..

Deel Deze Pagina