Hallo. ik ben 4nov 2014 bevallen van een prachtige zoon ik hou onzettend veel van hem maar vanaf dat de kraamhulp weg gegaan is gaat alles bergafwaards hij is nu bijna 9 wekem en ik trel het niet meer ik zit snachts en overdag met hem in me armen te janken ik ben helemaal op doodmoe ben kk. tevens loopt er ook nog een 6jarige rond die sinds zijn geboorte gedragsproblemen vertoont schreeuwen vloeken met dingen gooien negatieve aandacht vragen papa doet wel de oudste bezighouden maar de baby me oudste qua verzorging het huishouden de boodschappen de flessen de nachten de luiers dochter na school brengwn en halen. Dat doe ik allemaal onze relatie gaat oo dif moment erg slecht veel ruzies ik verwijt hem veel hij kijkt niet om na de baby en laat mij het allemaal opknappen. nu krijgt jay elke avond om 23.00 laatste fles 180cc forte en 3 rest van de dag 150cc forte maar stipf om 02.00 is hij er weer spenen troostem aai over de bol niks werkt behalve de fles die geeft ik dan maar maaat dan komt hij om 5 weer en dan maar tot 6.00/7.00 zien te rekken huilen krijsen Aan de 150 op de dag is hij ook niet tevreden na 2 uurtjes is hij weer paraat Hem laten ligge met laatste om 20.00 heb ik ook al geprobeerd maar stipt elke nacht om 01.00 daarna na fles sliep hij wel weer verder tot 6.00 a 7.00 maar dig mag ik niet meet doen van cb omdat ik anders nooit van nachtfles afkom en hem een ve t keerd ritme aanleer maar om 23.00 laatsre fles is oom niet te doen dan komt hij 2x!! Kortom ik zie het niet meet zitten ik jank hele dag ik weeg nov maar 55kg en voel me op dagen erg ziek maar man zegt jaaa ik kan de avond en nachtvoedingen echt niet aanik heb echt zeket 8u slaap nodig pff over 3 weken moet ik ook weer werken thuiszorg maar ik ben bang dat ik hier onderdoor ga sorry vood het lange klaagverhaal
Eerst en vooral: op 9 weken is de nachtfles schrappen totaaaaaal nog niet aan de orde. Mijn dochter heeft die gehad tot 7 maand, en dat is echt niet abnormaal. Geeft het je meer rust als je beseft dat die nachtfles(sen) gewoon mogen blijven? Ten tweede, kan je gewoon eens rustig met je man praten, zonder wederzijdse verwijten, om een oplossing te zoeken? Ten derde, zijn de opties om de kindjes af en toe eens 'uit te besteden' , om tijd voor jezelf of je relatie te krijgen?
1. nachtvoedingen afbouwen is absurd! Laat cb maar lullen , kijk naar je kind. Heeft hij honger dan mag hij eten. ( tot max wat hij mag hebben op 1 dag) 2. geef je man een schop onder zijn kont. Hij heeft het boodschappen doen, gedeelte huishouden en misschien kan hij een dag of 2 dagen wat later beginnen zodat dochter naar school kan brengen of heeft je dochter een vriendinnetje waarmee ze naar school kan lopen? 3. VRAAG hulp! vraag aan vriendinnen, kom je een bakkie doen en wil je wat voor de lunch mee nemen. 4. laat de oudste een keer logeren. Haar gedrag komt waarschoijnlijk omdat jullie ruszie hebben, jij alleen nog maar bezig bent en emotineel bent. 5. werken als je zo bent gaat niet. punt. je kleine dan wel naar de opvang brengen die dagen ( kan dan ook kortere dagen ) dat je geregeld hebt en zelf eerst eens bijtrekken 6. op vrijdag en zaterdag nacht kan je man de nachtvoedingen doen en door de weeks de laatste ook zodat jij dan om 9 uur te bed kan. HIJ is de papa, hij heeft deze keuze ook gemaakt en is geen klein kind wat kan zeggen ik heb daar geen zin in.
Nacht voedingen zijn heel normaal! Hier bij beide tot 15 maanden. Niks rekken. Gewoon wanneer ze vragen gelijk geven. Nog naar 9 weken oud! Verder proberen anderen overdag even op je kind te laten passen zodat jij even kunt slapen.
Probeer even alles te resetten en opnieuw te beginnen. - het voedingspatroon van je baby is heel normaal, als je dat accepteert worden jij en de baby rustiger - je man heeft pech? 8uur slaap nodig? Jammer, dat gaat niet met kleine kinderen. Slapen van 22 tot 2 en dan van 3 tot 6 heet een goede nacht voor een jonge ouder, ook een werkende. Hordes werkende ouders leven zo en functioneren prima, het is maar tijdelijk. Maak hem dus duidelijk dat ie zich ontzettend aanstelt en dat ie zijn verantwoordelijkheid als ouder moet nemen. - je oudste heeft weer rust en duidelijkheid nodig, get is lastig in deze periode maar jullie mogen zijn regels en opvoeding niet laten verslappen. Dat geeft een onveilig gevoel aan een kleuter Sterkte en praat met iemand! Je bent erg moe en moet even een ritme vinden voor het hele gezin. Dan komt er weer rust...
Bedankt voor jullie reacties. idd gaan hier wat dingen veranderen nu is alleen mijn vraag hoe doe ik dat met de flessen hij heeft 5x180 maar als ik de laatste om 23.00 Geef komt er een 6e fles maar dit mag toch niet ivm die liter. en wat is beter hem laten slapen van 20.00 tot ....waarschijnlijk 01.00 Of hem de laatste om 23.00 geven en de 6e fles dan? Want met 165ml is hij niet tevreden heeft iemand tips?. Want eerlijk gezegd ben ik helemaal de weg kwijt.
Ik heb al vrij snel geen late fles meer gegeven. Ik zou gewoon de laatste fles om 20.00 uur geven (of hoe het uitkomt rond die tijd) en dan zal ook op tijd naar bed gaan. Kijken wanneer hij komt.
maar is het dan niet zo wat het cb zegt dat ik dan niet van die nachtfles afkom? of gaan kindjes dit uiteindelijk zelf regelen? want ene keer komt hij om 1 en andere keer rond 2. hebben hier meer dames ervaring mee met laatste fles dan snachts geven want het cb vondt dit absoluut not done. maar als ik hem om 23.00 geef komt hij net zo goed om de 2,5 a 3uur, en ben dan ook bang voor die 6e fles die ik dan niet kan/mag geven. want ja 5x180cc is al 30schepjes=1liter. en flessen kleiner maken dan meld hij zich ongeveer iedere 2uur met veel huilen en sabbelen op zn handjes. bedankt dames voor jullie tips en steun voel me al een stuk beter.
Hoi hoi, en als je iverstapt op voeding voor hongerige babies? Of geef je forte met een bepaalde reden? Maar vergeet niet dat het cb je alleen kan adviseren doe wat jij het beste vind en war jij je prettig bij voelt! En 5 uurtjes slapen is een mooie tijd voor die leeftijd! Er n ze gaan steeds langer slapen en over een tijdje kan je een papfles geven en dan kunnen ze daar langer op teren snachts, het komt echt goed! En schop je man er ook gewoon uit hoor zeg dat hij er ook zijn bijdragen heb geleverd en dat hij je best mag helpen. En probeer te blijven praten en lekker met zn tweetjes dingen doen! Laats ze lekker een nachtje bij een opa en oma if iemand anders die je vertrouwd kan jij ook even op adem komen. En kinderen voelen spanning feilloos aan hoe oud ze ook zijn en gaan daar naar reageren! En je doet het super hoor het is ook niet niks allemaal
@selina, hier kwam ze op een gegeven moment steeds later. Nu drinkt ze haar laatste fles om 20.00 uur en dan om 06.00 uur ongeveer (wisseld ook wel, soms later, soms opeens weer een uur eerder). Cb moet niet zo kletsen.
laat de tijden eens lis en kijk naar je kind, laat hem zijn eigen ritme bepalen. Je kunt ook 10 cc extra water doen in een fles hé. Dus een gewone fles maken en dan 10 cc water erbij. een baby gaat echt vanzelf van de nachtvoeding af. Ik maakte ze alleen wakker als ze echt heel klein zijn, dochter prematuur dus die moest dan echt on de zover uur minimaal. ken je een kleuter van 4 die s nachts voor een voeding komt ? Ik niet. Dat komt echt goed. kijk naar je kleine dat is eigenlijk alles wat je hoeft te doen. wij gingen ook wel eens over de liter heen maar maar een enkele keer. Hij geeft zelf al aan na 20.00 de nacht in te gaan eigenlijk, dus dan inderdaad lekker laten liggen tot hij zelf komt , dan fles geven en dan weer zien. hij geeft duidelijk zelf aan . Dus dat lekker gaan volgen . ik denk dat als je tijd even loslaat en hem zelf laat komen qua eten dat je al een stuk rustiger word en dan gaat hij echt wel een ritme krijgen.
Okee bedankt voor jullie reacties dan houd ik hem op 20.00 en geef laatste fles als hij zich meld. idd hij krijgt al forte omdat hij hongerig bleef hij is ook prematuur geboren met 36+3 is nu bijma 9 wk weegt nu 5125 en geb gewicht was 2950 Dus groeit goed zelfs wat te veel volgens cb maar hij is gezond da gaat t om
Tja schema, dit is ongeveer de bedoeling (zit altijd een beetje met school en psztijden ). 06.00 180+6 10.00 180+6 14.00 180+6 Dan rond 17.00 uur geef ik 150+5 En dan 20.00 uur 180+6 Maar goed, mijn dochter is dan wel 5 maanden natuurlijk.
en met 5 maanden zit er inderdaad meer schema in als met 9 weken. Probeer echt het idee van op tijd eten los te laten dat duurt echt 3/4 mnd voordat er een regelmaat in zit meestal. ik heb even de voedings hoeveelheden van mijn kids erbij gepakt. Zoon , hongerlap : met bij 5 weken 4590 gr en 10 weken 6175 gram - kreeg met 5 weken 5 X 165 en bij 6 weken 5 X 180 en met bijna 10 weken ging hij naar 5 x 200 cc Maar hij kwam dus ook echt maar 5 x per dag. hij kreeg vanaf 6 weken ook forte. Dochter , prematuur en kleiner :met 4 /5 wk: 3055 gram en 7 a 8 X 90 cc , 6 wk 6/7 x 120 cc , 12 weken 6 a 7 x 165 en zo verder bij 6 mnd. zat ze op 190 cc flessen 4 x per dag ( 180 + 10 cc extra) +1 x fruit en 1 xgroente en s nachts vaak nog een klein flesje. wat bij jou zou kunnen is bijv: bij 6 flessen ONGEVEER he ! 150 a 160 +5 of 180 +6 150/160 + 5 150/160 + 5 150/160 + 5 150/160 + 5 nachtfles : 150 + 5 of 130 + 4 als eerste fles groter is. of als hij naar 5 flessen draait 5 X 180 +6
Nou vanacht wonder 20.00 4e fles gegeve OM 21.30 een extra schone broek mijn krijgt het altijd voor elkaar om een half uur na een schone broek hem weer behoorlijk vol te duwen. toen kus en terug na bedje rond 22.00 sliep hij en om 03.15 Hoorde ik hem fles gegeven die hij met huid en haar verslond 150cc terug op bedje en sliep tot 7.45. Lijkt de betere kant op te gaan. heerlijk om weer wat geslapem te hebben nu helemaal klaar voor de poets...
Vreselijk! Ik herken dit... zoo vreselijk moe zijn, onze tweede zoon kwam elke twee uur. Ook al wisseleden man en ik de voedingen. Ik viel moeilijk in slaap waardoor ik telkens een paar uur sliep per nacht. Al na 4 weken ging onze jongste een nachtje uit logeren bij mn vriendin / buurvrouw. Toch dichtbij maar ik kon een hele nacht slapen... dit deed me zooo goed.. ik voelde me meteen weer wat meer ''mens''. Dit gevoel was na een paar gebroken nachten ook heen snel weer verdwenen. De mensen die ik echt vertrouwde, daar mocht hij dan af en toe logeren.. en nog steeds.. als ik terug kijk op die periode.. is dat wat ik het meeste nodig had, slaap!! Een nachtje doorslapen! Ik ben haar nog steeds dankbaar als ik terug denk aan die tijd...
Js niet slapen en bijna alles zelf doen met 2 kinderen is erg zwaar gisteren echt even een terugval en me vriend eens aangepakt. helaas heb ik geen contact met mijm familie en verder is er niemand in mn omgeving die staat te wachten op een logerende baby niemand wilt er snachts uit. had het namelijk al geprobeerd. Maar het komt wel goed het is ook nog mijn draai vinden fijne zondag