Wie bij tweede kind vacuümpomp gehad?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lievelenthe, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lievelenthe

    22 okt 2013
    58
    1
    0
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al.. Mijn verloskundige zegt dat zij dit bijna nooit meemaakt bij een tweede.. Wat is jullie ervaring daarin..?
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Idd niet nodig gehad....bij de eerste wel
     
  3. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Eerste wel, tweede niet
     
  4. Lievelenthe

    22 okt 2013
    58
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kijk dat is positief!!! Waren jullie tweede kindjes ook wat groter of niet..?
     
  5. Lievelenthe

    22 okt 2013
    58
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoor graag nog meer reacties van mama's...!! ;)
     
  6. Marrie28

    Marrie28 Fanatiek lid

    27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    1e wel (3830 gram), voelde de persweeen niet vanwege ruggeprik
    2e niet (3915 gram), na 3x persen was ze er al
     
  7. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.011
    291
    83
    eerste niet en tweede, hoop het ook niet :)
    vriendin van mij is onlangs bevallen van haar 2e, zowel 1e als 2e kindje waren groot en wel gehaald met vacuumpomp.
     
  8. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wel hè :D
    Nauwelijks verschil qua gewicht....
    De eerste was 3575 en de tweede 3620
     
  9. mamavansuus

    mamavansuus Actief lid

    26 jul 2010
    194
    0
    0
    ivm ontbreken van persweeen bij de eerste wel..
    tweede ook geen persweeen maar idd geen pomp
    derde ook niet nodig :)
     
  10. SB1985

    SB1985 Actief lid

    27 mrt 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste tangverlossing, tweede slechts 2 persweeën, terwijl ze groter was dan haar zus.

    De derde zullen we over een aantal weken gaan ervaren.
     
  11. Matonneke

    Matonneke Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    eerste wel : sterrenkijker , 3855 gram
    tweede niet : sterrenkijker 4050 gram (wel behoorlijk klem gezeten, navelstreng om de nek) 1 klein scheurtje en 1 hechting
    derde niet: hand naast hoofd, 3280 gram , geen schade
    Vierde niet : 3310 gram en twee schaafwondjes

    Misschien maakt het ook wat uit waar je bevalt? thuis of in het ziekenhuis. Mijn idee is dat ze (hier) in het ziekenhuis sneller ingrijpen dan thuis olv een verloskundige.
     
  12. Lievelenthe

    22 okt 2013
    58
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo wordt hier toch blij van.. Ik ben namelijk tegeb de pomp en mijn eerste bevalling ging heel goed zonder gekke dingen maar een klein mannetje.. Nu wordt deze dus stuk groter geschat dus als de dood om pomp tevoorschijn te halen.. Maar verlos zei al bij een tweede bijna nooit dus en inderdaad uit jullie verhalen klopt het... Stelt me toch gerust bedankt voor alle reacties alvast..!
     
  13. Smikkel

    Smikkel Actief lid

    25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Eerste: niet (sterrenkijker, ging moeizaam maar uiteindelijk toch zelf gedaan, de gynaecoloog was er al wel bijgeroepen voor vacuüm maar was dus toch net niet nodig, was ook te vroeg en dus niet zo'n groot kind)
    Tweede: wel (sterrenkijker, ging moeizaam en kwam niet goed verder, dus vacuüm)
     
  14. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je vroeg nog naar de gewichten... onze oudste was 3700 gram, maar had de navelstreng een slag om de nek. De persweeën waren meer dan voldoende aanwezig, maar het vorderde gewoon niet. Dus na 1 uur en 45 minuten proberen heeft de VK de gyn erbij gehaald... toen was ze er met 5 minuten ofzo (pomp incl knip)

    De tweede was 4120 gram en 53 cm. Ik had zwangerschapsdiabetes. Maar ik vond de tweede niet persé "zwaarder" bevallen. Ik kreeg wel voor de zekerheid nog een kleine knip. Maar dat was omdat ik veel pijn aan de voorkant had en de VK was bang dat ik naar voren zou uitscheuren :$ Dus uit voorzorg klein knipje gezet.
     
  15. Lievelenthe

    22 okt 2013
    58
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie !! Nou beter knippen dan pomp ;) nou we gaan het zien en meemaken weer over paar weekjes.
     
  16. ChocoChick

    ChocoChick Fanatiek lid

    10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat geeft inderdaad moed. Mijn eerste is ook met vacuüm gehaald. Hopelijk de tweede niet.

    Mijn moeder en zus hebben overigens ook bij de eerste een vacuüm verlossing gehad en bij de tweede niet.
     
  17. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    De eerste wel, ivm met een navelstrengomstrengeling, hij was 2840 g.
    De tweede niet, 3685 g.

    Waarom ben je er zo bang voor dat het een vacuümextractie zou kunnen worden, alleen omdat deze baby groter is? Volgens mij is de grootte van de baby zelden een reden voor de vacuüm hoor.

    Overigens viel de pomp mij reuze mee. Mijn zoontje had er niet heel veel last van, beetje misselijk in het begin alleen, en bij mij was alleen het plaatsen niet zo fijn, maar verder geen probleem.
     
  18. Joyful

    Joyful Actief lid

    19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Eerste vacuüm gehad en de tweede ook. Mij was ook gezegd dat het bijna niet voorkwam. Daarom bij de tweede ook gegaan voor een thuisbevalling. Maar de uitdrijving vorderde niet, dus wederom naar het ziekenhuis. Maar liefst 5 keer getrokken voordat hij eruit kwam, wat het maximum is...daarna word het een keizersnede. Gelukkig heeft zoonlief er niets aan overgehouden en ik ook niet.
     
  19. mummyL

    mummyL Lid

    3 mei 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag je als je eerst een vacuüm bevalling was bij de tweede gewoon bij verloskundige bevallen als alles goed gaat?
     
  20. zeester

    zeester Bekend lid

    28 jun 2012
    780
    0
    16
    Eerste: wel, sterrenkijker 4360 gram, goede persweeen, maar door ligging kreeg ik hem er niet uit. Vacuüm, knip en subtotaalruptuur. Echte ellende dus...
    Tweede: niet, gewone ligging 3895 gram. Na 1 perswee hoofdje geboren. Strak omstrengeld. Na geboorte van zijn hoofdje is zijn navelstreng al doorgeknipt. Verder 1 hechting, weinig problemen.
    Derde: niet (op het nippertje), sterrenkijker 3960 gram. Goede persweeen, maar hartje dipte echt enorm. Toen de gynaecoloog kwam, kreeg ik haar gelukkig op eigen kracht eruit :)
     

Deel Deze Pagina