Hoi hoi Wij hebben 12 x Kid gehad . Zijn nu gestart met iui -d 1 e behandeling gehad en nu 2 maanden rust gehad. Ivm overstimulatie en kans op teveel cystes. Wacht nu op mij nod om te starten met de 2 e iui poging ..
Ja erg spannend vanmiddag. Vanmorgen gelukkig ook nog positief getest. We zijn dus hopelijk optijd. Debbi wel vervelend zoveel behandelingen. Weet niet hoeveel er bij ons nodig zullen zijn. Fijne wedstrijd vanavond iedereen
Sorry meid voor de late reactie. En wat spannend bijna de eerste IUI!! Hier kon niemand zien dat mijn zoontje niet van mijn exman was zo goed gematched. We maken wel eens grapjes dat hij sommige karakter dingen heeft, goh te goed gematched Ik wilde zelf een volbloed broertje of zusje voor hem. EN mijn vertrouwen is gewoon ver te zoeken in een man momenteel.
Ook even onze ervaring delen. 2 vrouwen, zwanger na de 2e IUI van een donor van een deense donorbank Wij hebben express gekozen voor eigen donorzaad kopen uit het buitenland omdat de wachttijden te lang waren bij klinieken. Geertgen konden we meteen terecht maar ook bij ons voelde dat niet goed. Dus we hebben een smoelenboek bekeken online en gekozen voor een heel uitgebreid profiel met babyfotos van de donor, tests, hobbys, interesses etc. Zo kunnen we ons kindje bij vragen straks alvast wat papieren en info geven over zijn afkomst. Op zijn 18e kan hij contact zoeken met de donor. Omdat wij in een nederlands ziekenhuis in behandeling zijn, moesten we verplicht kiezen voor een niet-anonieme donor. Dit wilden we zelf ook hoor, anders waren we wel uitgeweken naar Belgie. Echter was het zaad erg duur haha (zeker voor een uitgebreid profiel en niet-anonieme donor). We hebben 10 rietjes besteld en nu nog 8 rietjes over voor een eventueel vol broertje of zusje Onze zwangerschap is nog heel pril, dus we zijn nog wel voorzichtig blij, maar we zijn wel echt in love! Gister voor het eerst een echo gehad en het hartje gehoord. Onwerkelijk gewoon. Zeker ook omdat we na bewerking van het zaad dit keer niet veel overhadden, maar 250.000 zaadjes. Maar we hebben gister het bewijs gezien, het kan! Dus geef de hoop niet zomaar op. Heel veel succes allemaal dames. Spannende tijden!
Ja nu willen jullie vast wel weten hoe het gegaan is. Even voor de duidelijkheid, wij krijgen geen IUI maar ICI met cupje. Dat is standaard in het AMC. Het ging goed, aardige dokter. De zaadjes gingen in het plastic dopje. En het dopje werd geplaatst. Na 4 uur mocht ik het dopje verwijderen door aan het touwtje te trekken. Kwam wel een beetje bloed mee bij het afvegen. Zal wel normaal zijn denk ik. Nu maar afwachten . Over twee weekjes mag ik testen.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar vind 't wel interessant! Is het te vergelijken met een tampon in dopjesvorm? Het wordt dus ook niet in je baarmoeder gebrach, tocht?
Het is een plastic dopje en dat word d.m.v. een lang tangetje op je baarmoedermond geplaatst. Daar ontstaat dan een vacuüm waardoor het dopje blijft zitten. En ja er zit een touwtje aan net als bij een tampon . Alleen dan wel van wat steviger materiaal. Het dopje moet je thuis omspoelen en de volgende keer weer meenemen .
Jaa heel bekend voor mij !! Dat is het cupje die word geplaatst op je baarmoedermond. Loop ook in het amc
Hoi Debbi, dat is wel interessant iemand die ook bij het AMC komt. Tot nu toe goede ervaringen gehad?
Het is wel rustig bij dit kid groepje. Nog nieuws bij de andere dames? Hier zit ik nu in de wachtweek. Heb uitgerekend dat als je een jaar KID doet, je dan 24 weken aan het wachten bent! Werkt ook slopend voor je humeur .
Ja ik was zeer tevereden over amc super leuke verpleegkundiges die je helpen. Sinds kort doen ze het in amc toen ik aan de beurt was had ze een eigen vestigingsplek ook in masterdam maar speciaal alleen voor kd. Maar hrlaas door de bezuinigen eerden ze dames ontslagen en doen ze nu het werk in het amc.. En voel je al wat geks ? Haha
Bedankt voor je reactie. Ja erg aardige mensen in AMC. Zit hier nog steeds met veel ??? boven mijn hoofd. Gisteravond voor de grap LH testje gedaan omdat die ook reageerd op HCG. Die was positief. Vanmorgen HCG testje gedaan en die was negatief. Ben nog steeds niet ongesteld dus weet eigenlijk nog niks.
Dit topic is op verzoek van TS gesloten. Voor de overige dames: Als jullie door willen kletsen dan kunnen jullie een nieuwe club oprichten. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl