hoi meiden! misschien een heel stom onderwerp, maar wij zitten in ronde 6 om zwanger te raken.. ben nooit aan de pil geweest dus hoefde niet te ontpillen en heb best wel een regelmatige cyclus..wij waren dus heel naief door te denken dat het wel snel "gelukt" zou zijn.. niet dus.. en iedere maand dat het langer duurt wordt het lastiger om het klussen leuk te houden. in het begin is het zooo speciaal, samen een kindje maken, dat je er helemaal in op gaat! maar na verloop van tijd ging ik er steeds meer bij nadenken: ik onderop, want dat is beter, even blijven liggen anders loopt het eruit, zoveel mogelijk "ontspannen", om de dag klussen, toen een maand geprobeerd iedere dag te klussen... etc... kortom, hoe zet ik het van me af en probeer ik het spontaan te houden?? want nu heb ik soms een drukke dag en kom ik laat thuis, maar "doen we het toch maar" omdat het mijn vruchtbare periode is.. en duurt het dus supperlang voor ik een beetje "opgewarmd ben".. zijn er meiden die dit ook hebben en misschien tips hebben??? (sorry voor het lange verhaal!) thanks!!!!
nou ik heb precies hetzelfde met de gedachten die jij hebt! frustrerend he.. ik heb ook geen tips helaas want tja als je in je vruchtbare periode zit, wil je je ei niet missen en ga je toch klussen.. eigenlijk zou je dat niet moeten doen en gewoon vrijen wanneer je zin hebt.. maar goed dat is makkelijker gezegd dan gedaan! dat doe ik ook niet...
Wij dachten op een gegeven moment niet meer van 'oh nu maken we een kindje' het werd weer het genieten wat we daarvoor ook deden. Alleen de momenten waarop je dan weer ongesteld word zijn weer een hel.. In de ronde dat ik zwanger werd waren we zelfs allebei ziek en hadden we weinig fut, toch maar gedaan maar we dachten eigenlijk dat het een weggegooide ronde was. Sterkte want je moet het wel leuk houden en met moet geen moetje worden.
Ontzettend herkenbaar...!!! Wij zitten in ronde 14... En bij ons is de lol er ook helemaal vanaf! Het helpt ook niet om er niet aan te denken, want je ziet 't toch wel als 'verplichting' in je vruchtbare week. Zo frustrerend! Hier ook geen tips dus... Denk ook wel dat je zelf wel kunt bedenken om 't spannend te houden, maar ja, daar moet je jezelf toe kunnen zetten. En da's bij ons even niet 't geval.
Wij hebben nu 1 ronde gehad en vinden dat dus al. We blijven het wel op de klok doen, maar gaan het wel wat leuker proberen te maken. Wat meer voorspel en aandacht voor elkaar. We gaan het nu ook "plannen". Dan bedoel ik neit heel saai, maar juist omdat we dan de tijd hebben voor elkaar. Nu moest het deze ronde elke keer tussen neus en lippen door. Dat maakte het extra vervelend. Dan moesten we gelijk weer ergens heen, dus moest het een vluchertje zijn en juist als het dat moet zijn, lukt het natuurlijk niet. Ik hoop dat het werkt. Nou ja eigenlijk hoop ik dat het al gewerkt heeft Maar ja eerste echte ronde, dus dat zal wel niet.
Ik had dit pas na langere tijd, omdat wij gewoon getrouwd zijn en nooit AC gebruikt hebben. in het begin is getrouwd zijn fantastisch natuurlijk Maar na een jaar was ik ook wel wat teleurgesteld.. Toen met ovulatietesten begonnen, maar het heeft al met al ruim twee jaar geduurd voor ik zwanger was. Ik heb geprobeerd daar niet zo erg aan te denkne tijdens de sex, dat is soms wel moeilijk. Maar ik denk dat het tegenwoordig teveel de verkeerde kant op geschoten is. Zo ik stop met de pil (oid) en dan zal er wel een kindje komen. Er zijn zoveel factoren de goed moeten zijn, en bovendien kunnen we ze onszélf niet geven he.. Denk dat het vroeger iets ontspannener ging allemaal. Maar daarom snap ik je wel hoor, heel veel sterkte meis!
ik ben blij dat ik niet de enige ben! dat scheelt al een hele hoop! iedereen roept altijd zo lekker makkelijk dat je het van je af moet zetten enzo.. maar als je het eenmaal graag wil! en die keren dat je dan toch weer ongesteld wordt zijn dan zooooo erg! moet dan vaak ook echt moeite doen niet chaggi te zijn en niet tegen iedereen te katten... vrouwen! haha!
vindt het dan vooral op mijn werk lastig! want die weten niet dat we bezig zijn.. alleen 1 bevriend stel weet het want die zijn zelf ook bezig, dus zij kan het van me hebben als ik even wil klagen, maar meestal moet mijn arme vriend het bezuren! terwijl hij zelf natuurlijk ook onwijs baalt! moet toch maar iets liever tegen hem zijn hihi!
misschien moeten wij het ook meer "plannen" zodat ik die avonden vrij hou en we de tijd voor elkaar kunnen nemen. en zeg niet dat het niet kan in 1 keer raak! mijn schoonzus is het deze zomer wel gelukt! was trouwens wel zuur, want toen zaten wij al in ronde 4 en zij zegt doodleuk: "ach we hadden er nog niet op gerekend maar het was de eerste keer al raak!" grrrrr.... haha!
Enige tip die ik kan geven is heb sex op de manier dat jij/jullie het fijn vinden. Ik ben zwanger geraakt tijdens sex onder de douche, dus dat benen in de lucht gooien etc is onzin.
Oh wat herkenbaar dit!!! Mijn 2 vriendinnen die het weten zeggen dat ik meer moet ontspannen en er teveel mee bezig ben (en het dus daarom niet lukt). Vriend wil geen seks als het een moetje is eigenlijk. Maar ik kan niet anders dan rekening houden met mijn vruchtbare dagen en de angst dat ik een ronde zou mislopen. Deze ronde doe ik geen ovutesten om het zo wat ontspannender proberen te houden, maar ik weet toch dat mij eisprong rond de 30e zal zijn. Heel lastig.
Klinkt zo bekend !! En wij zitten pas in de vierde ronde.. Ben vaak moe als ik in bed lig en wil eigenlijk gewoon slapen maar dan toch nog maar even klussen Dat hele verhaal van ''er niet mee bezig zijn'' en ''het van je afzetten'' dat werkt bij mij niet.. Hahaha !!
Wat ik zeg tegen koppels die willen zwanger worden is: doe het niet té vaak. Sommigen gaan als wilde honden tekeer en vrijen twee maanden lang elke dag, in de hoop zo snel mogelijk zwanger te raken. Da's net hetzelfde als elke dag frietjes eten. Lekker in het begin, maar na een tijdje komt het je strot uit. Gericht vrijen met ovulatietesten is minder beladen als je enkele dagen of een week voor je vruchtbare periode *niet* vrijt. De seksuele spanning is dan wat groter, en het is makkelijker om de stap te zetten om toch te vrijen. Denk ook niet te snel dat "je kans verkeken is". Zowiezo doet een man er twee dagen over om de zaadvooraad weer helemaal bij te vullen, en sperma blijft ook een paar dagen in leven. Wij hebben het als vrouwen dan nog relatief makkelijk, maar vergeet niet dat bij een overdaad aan vrijpartijen je partner elke keer verplicht moet ejaculeren. Veel seks vinden ze vaak leuk in het begin, maar dat gaat snel vervelen bij koppels waar het wat langer duurt, met soms erectieproblemen tot gevolg. En dan is het sukkelen pas echt begonnen...
hier ook de lol er van af, het is elke maand weer plannen en het maakt het er niet leuker op! geeft zelfs stress hier in onze relatie ( soms) het is kalendersex bij ons geworden..
doordat wij ovulatie testen gebruiken en ik het geluk heb dat mijn cyclus over het algemeen gelijk is , dus ongeveer weet wanneer ik mijn eisprong kan verwachten houden we daar maar een week rekening mee , dit houdt in een of twee keer voor het echie en daarna laten we het weer los en gebeurt het wanneer we zin hebben. juist de avonden dat wij sex hebben om zwanger te raken maken zorg ik altijd dat of kaasjes aan zijn wierook of eerst een gezellige avond samen. soms vertel ik niet eens tegen me vriend dat ik een postive ovulatie test heb .... en heb gewoon een heerlijke avond met hem .... daardoor word het al veel minder gedwongen en blijft het leuk .
Wij zitten nu pas in onze 1e officiele ronde, dus wij hebben er nog geen 'last' van. Ik heb tegen mn vriend gezegd dat we om de dag gaan klussen (hij weet niet dat dit het beste is ) en dat de ene dag hij mag bepalen hoe/wie/wat en de andere dag ik of het iets, zullen we snel genoeg achter komen hihi
Ik weet niet of het een tip is...maar mannen zijn wat meer nuchter dan wij meiden. Niet aan je vriend/man vertellen dat het je vruchtbare periode is. Zo weet hij niet of het van jou kant een moetje is, je vriend kan dan helemaal in de seks opgaan omdat hij denkt dat het "spontaan" is en jij zelf kan dan helemaal opgaan in de spanning dat het misschien nu wel raak kan zijn! Niet tegen je vriend zeggen dat het je vruchtbare periode is, is al een hele klus! Maar misschien heeft het wel beter effect op jullie seks leven!
wij hebben intussen al van alles geprobeerd: iedere dag vrijen, om de dag, alleen rondom eisprong..maar helaas nog steeds zonder resultaat! heb wel een paar keer ovustesten gebruikt dus weet dat ik rond dag 13/14 mijn ei heb en het dan "moet"..
niks moet he je wilt het denk dat je dat als eerste los moet laten... wij vrijen tevens niet om de dag maar proberen door middel van ovulatie testen en mijn regelmattige cyclus er 2 dagen tussen te laten zitten ... bij beide keren dat wij dit deden raakte ik zwanger.