Wie bleek een B12 tekort te hebben.

Discussion in 'Miskraam' started by Valenti, Mar 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Ik heb ook een B12 tekort!
    Ik slik gewone tabletten met 10 ug
    Staat bij dat dat ADH* 400% Is dus dat lijkt me voldoende!

2. cw26

cw26 Fanatiek lid

Mar 6, 2015
    1,080
    308
    83
    HI,

hier ook b12 tekort door darmziekte.
    Hier ook 2 miskramen gehad, en toen der tijd ook gevraagd bij huisarts en gyn over een evt connectie.
    Beide zeiden dat het onzin was.
    Toch bleef het in me hoofd zitten, en uiteindelijk mocht ik toch 1 x in 2 maanden een injectie krijgen.
    Nu zwanger.....

Maar wat me het meest verbaasde is dat ik een 4tal weken terug op visite was bij vrienden.
    Zij doet een opleiden by women for care of women to care. ( Of iets dergelijks). Ze wordt opgeleid om in de toekomst mensen met vruchtbaarheid klachten te gaan volgen, en advies te gaan geven.
    Zij kwam juist met het verhaal dat b12 een grote oorzaak voor het niet zwanger worden of voor miskramen.
    Omdat het eitje geen kans hem om zich in te nestelen.
    En ook dat als je in Belgie of in Duitsland woont en je heb dus deze klachten , dat je daar dus standaard wordt gecheckt op je b12....

dus ja ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het dus wel met elkaar te maken heeft...

3. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Voor een tekort raad ik je betere tabletten aan. Met die van 1000ug ging mijn b12 van 206 naar 434 in 2 maanden tijd. En let op dat je alleen zuigtabletten neemt. Tabletten die je slikt zijn onzinnig want b12 wordt enkel door je slijmvlies opgenomen en niet door je maag.

4. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Fijn dat de vk mij dat ook verteld heeft.. niet dus.
    Dit zijn inderdaad gewone tabletten. Waarom zouden ze gewone tabletten op de markt brengen als het geen zin heeft?
    Ik moet vrijdag weer bloed laten prikken dus kan kunnen we even kijken hoeveel mijn b12 dan is!
    Bedankt voor de tip in ieder geval!

5. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Helaas hebben ze gewoon zo weinig kennis erover...het is bizar. Ben wel benieuwd of het dan iets heeft gedaan.

6. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije

Ja daar ben ik ook benieuwd naar.. slikte het al voor mijn zwangerschap dus nu ongeveer 2/3 maanden (hadden niet kunnen dromen dat ik bam meteen zwanger werd)

Mijne was 226 dus ben benieuwd hoe het volgende week maandag is bij de uitslag!
    Wat is eigenlijk een normale waarde? Dat heeft niemand me ooit verteld bedenk ik me nu

7. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ook daar zijn ze in Nederland een beetje anders in. Ik geloof dat alles boven de 180 als normaal wordt gezien. Maar in het buitenland wordt, bij zwangerschap, een onderwaarde van 400 aangehouden.

8. Pinguina

Pinguina Lid

Jan 15, 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    In nederland ligt volgens mij de onderwaarde op 120. Mijn gynaecoloog vertelde mij dat alleen een tekort aan Vit B12 niet de kans op miskramen verhoogd wel als dit in combinatie is met een tekort aan B6 B11.

Mijn vit B12 was ten tijden van de miskraam 98.

9. Soezetje

Soezetje Actief lid

Oct 27, 2014
    101
    0
    0
    Ik heb zelf ook een tekort aan vitamine B12, ik neem het niet op uit mijn eten, dus dan hebben tabletten ook geen nut. Ik krijg iedere vijf weken een spuit, en dit al een jaar of 5 inmiddels. Ik ben nu wel zwanger, maar er was vrijdag op de echo een trage hartslag te zien, dus hopelijk trekt het bij en gaat het hartje sneller kloppen. Komende donderdag nieuwe echo. Maar bij mij zal het dus niet aan de B12 liggen, want die is netjes op peil :)
    Succes allemaal.

Share This Page