Hallo dames, de vraag zal hier vast al wel tig keer gesteld zijn maar na hoeveel rondes na de miskraam waren jullie zwanger? Of lukte het vervolgens niet meer? Ik hoor zoveel verhalen over dat je extra vruchtbaar bent na je miskraam enzo maar ik weet niet of het waar is. Liefs
Dat je extra vruchtbaar bent is een fabel helaas. Hier ook nog niet zwanger. Maar goed, je ziet ook vaak dat het na een paar maanden ineens wel weer lukt. (En goed blijft gaan).
In juni heb ik een miskraam gehad. 17 augustus is de eerste dag van mijn zwangerschap. Het kan dus wel maar garanties kan ik je niet geven helaas.
Ik was bij de 1e poging zwanger, miskraam bij 13.5 weken. 10 of 11 rondes verder weer zwanger, leeg vruchtzak je bij 8.5 weken, kwam ook spontaan af. Vervolgens 6 maanden later weer zwanger, nu 23 weken. Dus zeker niet extra vruchtbaar
Na de miskraam hebben we de eerste maand niks geprobeerd, toen nog 2 keer mijn menstruatie gehad en toen weer zwanger. Moet wel zeggen dat de eerste keer ook binnen 4 maanden was dus wat dat betreft was het beide keren best snel.
Allereerst een knuffel voor jou Sannie! Ik heb een miskraam bij 5.2 weken gehad. Ik was de 2e ronde daarna weer zwanger.
Hier vorig jaar januari vroege miskraam bij 5 weken, cyclus erna even niet geprobeerd, cyclus erna meteen weer raak helaas een MA met 11 weken, toen 3 maanden gepauzeerd en vervolgens na de eerste poging eind augustus weer raak inmiddels ruim 34 weken hoop dat het jullie snel gegund is!
2 maanden na MA. (Spontane afstoting) was ik weer zwanger. Wat 3 onregelmatige rondes waren. Ik ben hier erg blij mee, want besef ook heel goed dat het bij vele helaas niet zo snel gaat
vorig jaar begin juli een miskraam gehad bij 6 weken. toen 1 cyclus niets geprobeerd en eind juli weer zwanger geraakt. (heb normaal een cyclus van 21 dagen vandaar) het kan dus wel snel erna, maar of dit kwam omdat ik extra vruchtbaar was
Hey dames bedankt voor jullie reactie en ook een knuffel voor jullie voor jullie ☆. Ik hoor om mij heen dat het veel voorkomt maar nooit gedacht dat het zoveel pijn in mijn hart zou doen. Ik hoop ook dat we snel een kleintje in onze armen kunnen sluiten ♡
Na mijn miskraam in aug 2014 met 6 weken, was ik direct weer zwanger. Overigens nooit lang hoeven wachten op een zwangerschap. Het is idd een fabel dat je vruchtbaarder bent na een miskraam. Sterkte met het verwerken van je miskraam en succes voor de toekomst!
Had 1 januari een miskraam met 5 weken (was 1e ronde), en ben nu weer zwanger (2 keer ongesteld geweest, waarvan de 1e maand niet raak kon zijn) Dus kan snel gaan.
5ronden gericht proberen later. Ik kon zoiezo snel zwanger raken maar na miskraam is endometrium nog niet hetstelt voldoende en lichaam laat geen nieuwe zwangerschap door omdat doordat het nog niet volledig hersteld is kans op mk groter blijkt. Maar goed ik had al gezonde kindje dus wist dat er geen oorzaak was voor miskraam.
Ik was binnen 3 mnd na het stoppen met de pil zwanger, maar dat werd helaas een MA. Toen binnen 3 mnd weer zwanger en dat werd een MK. Daarna 1 menstruatie gehad en direct weer zwanger. Inmiddels 20 weken onderweg van een tweeling . Hier dus uiteindelijk een positief verhaal en elke keer snel zwanger, maar die theorie van vruchtbaarder na MK gaat volgens mij niet op. Wij hebben denk ik gewoon geluk gehad dat het telkens zo snel raak was. Hoop dat jij ook snel weer een positieve test in handen mag hebben! Xxx
Ik was in ronde 3 zwanger van wat helaas een MA werd. Na de curretage 1x ongesteld geweest, en vier weken later positief getest.
Ik was direct na mijn mk weer zwanger. Maar geloof er niet in dat de kans op zwangerschap na een miskraam groter is. Het is en blijft geluk hebben, zowel dat het raak is als dat het goed blijft gaan. Maar zoals je leest verschilt het enorm per persoon. Ben er zelf altijd vanuit gegaan dat er gewoon weer een jaar voor word uitgetrokken...