Een te klein huis, en zwanger.

Discussie in 'De lounge' gestart door Miracle1990, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Hoi meiden,
    Ik ben nu 18 weken en 2 dagen zwanger..
    Maar nu lopen we tegen een probleempje aan, me vriend en ik wonen in een te klein huis eigenlijk voor een kleine erbij..
    Nu kunnen we in de woonkamer wel voldoende ruimte maken, maar in de slaapkamer niet, die is gewoonweg te klein.. de woningbouw wil ook niet mee werken, die verstrekt geen urgenties meer voor zwangerschappen, ze hebben zoiets van zoek het maar lekker uit..
    Nu vraag ik me af wat ik dus bedacht heb of dat wel goed is voor de baby.. Ik heb het volgende in mn hoofd zitten:

in de woonkamer willen we de comode en box neer zetten, het bedje wilde we echt in de slaapkamer hebben, maar dan zou de kleding kast naar de huiskamer moeten verhuizen.. Het badje kan gewoon in de badkamer staan, dat is geen probleem.
    Me vriend wilde het bedje ook in de woonkamer hebben, dat de baby overdag dan op ons bed zou slapen en dan snachts in het bedje van zichzelf, maar dat vond ik zelf weer niet goed.. hoe dan ook wil ik het bedje in onze slaapkamer hebben, weet iemand hoe ik dit kan oplossen, we kunnen niet verwachten dat we binnen een jaar een grotere woning kunnen krijgen, we kunnen wel wat tips gebruiken, want ik weet even niet meer wat ik ermee aan moet.

Groetjes

2. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Overdag gewoon "los" op jullie bed? Zou ik niet doen.... Gewoon bedje op jullie kamer, zijn er volgens mij genoeg hier die dat het eerste jaar doen op die manier!

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Misschien een suffe tip, maar bij de Ikea hebben ze van die 'voorbeeldhuisjes' waarbij ze op hele kleine oppervlaktes een heel huisje hebben gebouwd, inclusief mogelijkheid voor 'n babybedje etc...

Misschien een idee daar eens te kijken, ook al is 't alleen maar om je wat geruster te voelen?

4. Miracle1990

oke dan zal ik de kledingkast gewoon naar de huiskamer moeten verplaatsen, dan past het namelijk wel.

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Gewoon doen joh, maakt 't uit dat je een kledingkast in je kamer hebt staan! Bedje bij jullie op kamer zetten, kun je best 'n mooi plekje voor maken voor de kleine!

Ik heb heel lang mijn oudste omgekleed in de keuken overigens, dus niets is mij vreemd op dat gebied. ;)

6. Miracle1990

Dank je Mijkeltje,
    ik zal eens kijken, ik schaam me eigenlijk gewoon omdat ik bijna geen ruimte kan maken in me slaapkamer:$

7. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Anders gaan jullie toch gewoon in een stapelbed ;)

Oh trouwens er bestaan wel 2 persoons hoogslapers!

8. Miracle1990

Dat is voor mij niet echt een oplossing, ik heb hoogtevrees, en durf nooit zo een trappetje op en af te lopen:$
    Dus denk dat de kleding kast gewoon in de huiskamer komt, dan past het bedje gewoon mooi in de slaapkamer en is dat probleem ook opgelost:)
    Maar toch bedankt voor het meedenken roodkapje:)

9. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Zo heeft een vriendinnetje van mij het wel gedaan hoor, een 2-persoons hoogslaper! Gekocht bij Ikea, was ideaal voor hun situatie. En zo kon de commode dus ook gewoon in de slaapkamer staan. Ze hadden een wiegje op wieltjes. Overdag sliep de baby op de slaapkamer in haar eigen wiegje. En als ze zelf gingen slapen, reden ze het wiegje naar de woonkamer.

EDIT: lees net dat je hoogtevrees hebt. Dan is het misschien toch niet zo'n goed idee. ;)

10. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Als je een leuk dressior hebt of een mooie ladenkast kun je dat ook als commode gebruiken en dat staat ook nog erg leuk in de woonkamer.
    Ik zou er ook voor kiezen om het bedje bij jullie op de slaapkamer te zetten..In jullie bed lijkt me niet verstandig... dus dan zou de kast naar de woonkamer moeten.
    Het is vast even passen en meten, maar overal is een oplossing voor.. en idd zoals Mijkeltje al aangaf bij de ikea kun je ook veel opbergruimte vinden voor kleine ruimtes..
    Als je bv al een hele wand benut met een kast kun je er een hoop andere dingen in kwijt... hoe meer klein spul bij elkaar hoe voller het lijkt dus ga eens kijken hoe zo veel mogelijk kwijt kunt maar toch ruimte houd.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Edit, gaat ff iets fout..

momentje

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Je hebt ook wiegjes die je kan laten hangen, geen idee hoe ze heten maar ik heb ze weleens ergens gezien.

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Niet doen, niet schamen! Je wilt een plekje voor je kleine maken en of dat nou een balzaal is of bij pappa en mamma op de kamer vanwege ruimtegebrek doet er niet toe, zo lang het maar met liefde gemaakt wordt!

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    zoiets?

15. Miracle1990

Dank je wel Mijkeltje,
    Dank je iedereen tot zover, ik durfde het helemaal niet te plaatsen eigenlijk, maar het ging me nu toch erg hoog zitten, ik verplaats mn kledingkast gewoon naar de woonkamer, en dan komt het vast wel goed!:)

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Mooi zo!;) En idd niet schamen hoor ben het eens met Mijkeltje

17. Miracle1990

dat zou ook wel een oplossing zijn Umm, waar kan je die kopen weet je dat ook toevallig?

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Misschien moet je even zoeken op 'co-sleeper', dan vind je ze vast wel.

19. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    ik denk babywalz

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja oa babywalz, maar misschien dat er op marktplaats nog wat te vinden is want vind ze best prijzig nieuw.

Deel Deze Pagina