Wat je nu ook nog ziet is dat ouderen heel erg beschermd worden, dat ze bijna geen leven meer hebben. Ik ken een aantal gevallen waarbij een oudere veelal binnen zit om maar niet besmet te worden. Dan heb je toch ook geen kwaliteit van leven meer? En pre-corona vertrouwden ze gewoon op de griepprik.
Snap ik heel goed. Als het testen zelf een probleem zou zijn was het mss anders. Maar die speekseltestjes stellen idd niks voor. Waarom dan op je strepen gaan staan, alleen maar omdat dat zou kunnen?
Als je test voor bezoek aan een kwetsbare, kan je test op dat moment negatief zijn en een dag later positief (zo heb ik mijn moeder besmet). Je kan op die manier natuurlijk wel de kansen verlagen. Mijn klachten waren trouwens alleen hoofdpijn, de vraag is, ga je dan testen. Overigens heb ik ook heel vaak een loopneus of een beetje keelpijn. Ik ga het wel met mijn ouders overleggen wat zij prettig vinden, mijn vader is 75 en heeft wat kwaaltjes, maar toch… als het aan mij ligt stoppen we ermee, om de reden die ik hierboven noem. Daarnaast sluit hij zichzelf niet op, dus kan hij het overal wel oplopen. Mijn moeder ging er met een lichte verkoudheid doorheen, ook met onderliggende ziekte. (En heeft mijn vader toen niet besmet)
Daarom. Zolang zoon het geen enkel probleem vindt, wacht ik wel rustig tot het beleid wordt aangepast. Zal vast snel gebeuren
Maar wat is dan het verschil met jaren geleden? Voordat corona er was? Wat deed je toen als je een snotneus had? En dan bedoel ik niet een natte neus omdat je van buiten komt. Want dat heeft toch niks met ziek of beginnende griep te maken?
Ik weet het niet goed omdat ik toen nog geen kwetsbaar familielid had in een verpleeghuis. Hij heeft toen wel een keer in het ziekenhuis in isolatie gelegen vanwege een besmettelijk virus. Dat vond ik toen heel intimiderend, die bakken met “vieze” en schone wegwerpkleding voor de deur van zn kamer en al die richtlijnen op een groot bord op de deur. Ik denk als ik toen mezelf ergens op had kunnen testen ik dat ook wel had gedaan.
Nee niet meer testen. Op mn werk gaan we terug naar normaal , zoals het voor corona al was. Bij verkouden etc zet je mondkapje op en kan je gewoon werken. Bij ziek blijf je thuis. Zieke kinderen, laten wij (ook al voor corona) ook geen kwetsbare ouders oppassen etc. (Maar ook daarin waren we raar, want ja je werk is zo belangrijk, wat zou het je boeien dat je een kwetsbare pa of ma met noro ofzo het ziekenhuis in jaagt). Als ze niet echt ziek zijn maar verkouden kunnen ze gewoon naar de opvang. Merk wel dat mijn werk/instelling zeldzaam is met deze regels (hoeveel mensen dit mega raar vonden, thuis blijven als je ziek bent). Maar hoop dat dit nu overal wel normaal wordt.
Wij testen al een heel tijd niet meer. Leven al een tijd net zoals voor corona. Anders hadden wij ons de afgelopen maanden heeel veel moeten testen. Bij de griep zijn we thuis gebleven totdat we allemaal weer beter waren. Bij buikgriep en bij koorts blijven we ook thuis en gaan de kinderen niet naar school en/of opvang. Bij alle andere klachten blijven we niet meer thuis en doen we ons ding. Wij komen zelden bij kwetsbare mensen. En als we er wel heen gaan dan gingen we sowieso al niet als we verkouden zijn of andere klachten hadden.
Ik test alleen wanneer ik echte symptomen heb en naar een kraamgezinnen moet. Ik ben corona meer dan beu, en wil niet meewerken aan de testgekte, maar zou het mezelf nooit vergeven als ik een kraamvrouw of pasgeboren ziek maak.
Deze opmerking valt me op. Je zegt te testen als je klachten hebt, ik ga er vanuit dat je hiermee verkoudheidsklachten e.d. bedoeld. Dan test je en blijkt dat je geen corona hebt? Ga je dan wel werken. Want een verkoudheid wat eigenlijk een griepvirus blijkt te zijn, is net zo gevaarlijk voor pasgeborenen.
Als ik ziek ben, ben ik ziek en ga ik ook zeker niet werken. Maar bij een neusverkoudheid wordt er wel gewoon gewerkt.. Werkgever ziet ons aankomen om elke keer ziek te melden. En nee dan bedoel ik niet een zware neusverkoudheid, dat is wat anders, maar zodra de R in de maand zit heb je gewoon wat vaker klachten. Helaas zijn we ook mensen en moet de zorg gegeven worden.
Als ze echte griep hebt begint dat niet met een snotneus een paar dagen. Ik lig dan binnen een paar uur in bed. Laatste keer dat ik griep gehad heb was de Mexicaanse griep volgens de huisarts. Corona is nu hetzelfde als de griep. En daar testen we ook niet op als je niet in het ziekenhuis belandt. Je kunt als kwetsbare nu dus een vaccinatie voor griep en een voor corona halen. We moeten gewoon doen zoals voor de eerste uitbraak .
Dat snap ik, maar corona nu is niet gevaarlijker. Dus ik bedoel dat ik niet snap wat de meerwaarde van die test nog is. Je kunt van alles onder de leden hebben. Ik bedoel totaal niet dat iedereen met een snotneus thuis moet blijven, die fase ben ik allang voorbij.
Ik herken dit helemaal niet van de ouderen. Ik werk in de thuiszorg (heel veel cliënten waar ik ook echt kom) en niemand wil dat je een mondkapje op doet etc. Ze zijn juist erg nuchter erin. Dit is niet sinds een paar maanden maar al zeker vanaf eind 2020 begin 2021
Wij testen nog steeds. Afgelopen week nog getest en daar kwam mijn eerste corona uit. Daarna man en kind getest en allemaal corona. Man alleen wat snotterig (dag later een heel ander verhaal). Zoon alleen hoesten. We hebben testen in huis (recent nog nieuwe gekocht) Schoonmoeder vorig jaar zware hartoperatie gehad dus wil geen risico. Of zo min mogelijk Kleine moeite om te testen. Met verkoudheid ga ik nog wel vlot naar de winkel op een rustig moment. Dat doe ik met corona niet.
Wij testten eigenlijks niet meer.. Alleen ivm een vliegreis ben je er toch wat meer alert op gezien er in andere landen andere regels gelden en ik natuurlijk vlak ervoor verkouden moest worden. Dus toen toch wel even een test gedaan. En bij aankomst een van de kinderen toch ook koorts en snotterde, die voor de zekerheid ook getest gezien we bij vrienden verblijven. Dus er zullen altijd wel redenen zijn dat we toch af en toe testen.
Ik ben sinds vrijdag goed ziek Eerst griep met spierpijn, zelfs in de douche rillingen tot op mijn kruin. Zaterdag avond ging het beter maar sinds gisteren veel hoesten en snotverkouden. Af en toe benauwd, dus net test gedaan. Positief Wilde als het beter zou gaan vanavond naar afscheids dienst van oom maar daarvoor de test gedaan om niet al die oudjes daar aan te steken