Wie blijft er testen op Corona?

Discussie in 'Corona forum' gestart door tuc, 23 feb 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    Maar als het toch geen corona was, was je dan wel gegaan?
     
    Neuzeke en Nikki23 vinden dit leuk.
  2. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.008
    5.147
    113
    Oei inderdaad, met een negatieve test en deze klachten zou ik toch ook echt niet gaan…

    Wij testen niet meer; als we ziek zijn, blijven we thuis en zieken we goed uit. Ik test bv ook niet op griep, dus of een covid-test nu positief of negatief is, het zegt niet veel en maakt voor het uitzieken ook niet echt uit. Mochten klachten zo erg zijn dat ik bv naar de huisarts wil, dan is een test misschien wel handig.
     
    Nikki23 vindt dit leuk.
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.287
    11.979
    113
    Vrouw
    Ja dat zou voor mij ook een reden kunnen zijn om een test te doen. Als je dusdanige klachten hebt dat je ermee naar de huisarts wil gaan. Dan kan het wel makkelijk zijn als je alvast een test hebt gedaan en weet of het wel of niet corona is.

    Verder blijven we thuis als we ziek zijn en gaan we gewoon door als we ons daar fit genoeg voor voelen.
    En mochten we ergens naartoe moeten/willen waar we kwetsbaren ontmoeten denken we na of het verstandig is om met de eventueel aanwezige klachten te gaan of niet.
     
  4. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.290
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Alleen als ik echt ziek ben test ik voor de zekerheid omdat ik andere mensen liever niet aan steek als ik bijv naar de apotheek of huisarts moet. Maar ik ben in december veel zieker geweest van de griep dan dat ik van corona was.
     
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.287
    11.979
    113
    Vrouw
    Maar ik wil net zo min met groep besmet worden als ik naast jou sta in de apotheek. Wat maakt die test dan uit?
    Huisarts kan ik nog wel begrijpen. Voor hem is het prettig om te weten of die klachten van jou door corona komen of niet.
     
    Rosje83, GossipGirlxoxo en TotalBella vinden dit leuk.
  6. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Als ik verkoudheidsklachten heb of ik ben in contact geweest met iemand met corona, dan test ik wel. Mogelijk word ik er zelf niet meer zo ziek van, maar ik wil bijvoorbeeld geen collega's aansteken. Een ander kan er nog steeds ziek van worden en we hebben al zo'n tekort aan personeel.

    En aangezien mijn zoon nog steeds op een medisch kinderdagverblijf zit wil ik voorkomen dat hij iets doorgeeft aan een kindje met een zwakkere gezondheid.
     
    HappyRabbits en Trirani vinden dit leuk.
  7. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.290
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ja goed het is dan meer dat ik het weet zeg maar. En ook met griep hou ik afstand want dan wil ik mensen ook niet aansteken. Nou scheelt het dat ik naar de noodapotheek moest in de avond dus daar stond ik aan de buiten kassa:thumup:
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  8. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.109
    2.000
    113
    Ik doe het voor mezelf wel, wij zitten nu alle drie thuis met corona thuis.
    Ik ben in 2021 heel erg ziek geweest van corona, net voordat ik vanuit de zorg de vaccinatie zou krijgen. 3 maanden uit de running geweest en was er echt wel angstig van geworden.
    En nu voelt het absoluut anders maar is het nog steeds net iets anders dan griep voor mijn lichaam merk ik. Ook al weet ik dat de griep door de slechtere weerstand van mensen nu ook veel erger weer is geworden.

    Dus ik denk dat ik het lekker blijf doen maar kan ook zijn dat ik na deze keer het niet meer doe omdat ik weet dat mijn lichaam er nu anders op reageert. Beide is oké :)

    Ik vind het gek dat er nog steeds niks gezegd is vanuit de overheid over het advies van OMT.
    Weet iemand waarom dat nog niet is?
     
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.287
    11.979
    113
    Vrouw
    Ja dat vraag ik me ook af. Ik denk dat er een behoorlijke groep mensen het artikel over het advies van het omt gelezen heeft en al denkt dat dat nu de nieuwe regels zijn. Terwijl het kabinet er nog op moet reageren en het idd wel erg lang stil blijft vanuit het kabinet.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Volgens mij reageert het kabinet de gehele corona periode al te laat en lopen ze achter de feiten aan.
    Het verbaasd mij niet echt eigenlijk.
     
  11. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.619
    113
    Het zal wel na de verkiezingen komen. Dat is strategisch handiger voor de betrokken partijen. Maar niet handig voor 17 miljoen burgers.
     
  12. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Wij hebben nooit getest.
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Lees net op nos dat ze er vrijdag een beslissing over nemen.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  14. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.619
    113
    Ik hoop dat ze het aandurven om het OMT advies aan te nemen nu de ziekenhuiscijfers ook weer hoog zijn.

    Alles relatief natuurlijk. Ik las ook op de site van het RIVM dat er elk jaar duizenden mensen met griep worden opgenomen.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  15. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.600
    3.848
    113
    Daar ben ik ook benieuwd naar ja
     
  16. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.528
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Ja maar het vervelende is dat dit erbij komt, naast die mensen met griep… ik merk het bij mezelf ook. Ik had gemiddeld wel 1x per jaar een paar dagen een buikgriep en dan nog 1x per jaar een paar dagen “aanzienlijke luchtwegklachten” … nu lijkt het wel alsof er 1 a 2x p jaar een week corona bijkomt aan ziekdagen:(. Nou is dat in mijn werk niet zo vreselijk, en niet iedereen in NL heeft zo’n zwak gestel als ik …maar ik kan me voorstellen dat het in andere beroepsgroepen waar ze al personeelstekort hebben het er wel inhakt.
     
  17. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.619
    113
    Of het werkt juist positief: personeel hoeft niet meer 5 dagen in quarantaine en is daarom meer beschikbaar.

    Maar als het erbij komt, waarom zou je dan onderscheid maken tussen griep en corona? Dan zou je ook bij griep moeten testen en in quarantaine moeten blijven.
     
    Sado, spruitje80, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.528
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben zelf gewoon nu echt weer een week ziek helaas. Ik heb zelf nog niet mee gemaakt dat ik helemaal fit en gezond in quarantaine zat:(
    Corona is wel besmettelijker dan griep, de kans is wel groter dat je het verspreid. Ik dacht dat in cruciale beroepen mensen die positief maar wel fit waren al moesten werken met bescherming, dus ik weet niet of daar nog heel veel winst uit komt.

    Ik schrijf per jaar veel meer ziektedagen op corona dan op griep, dus ik kan me voorstellen als dat ook uit landelijk onderzoek zou blijken dat je griep en corona op de werkvloer ook niet gelijk behandeld.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Klopt, ik hoor alleen maar mensen om me heen (en leerkrachten en docenten van school) die met corona thuis zitten en nergens last van hebben. Gewoon alleen maar thuis om dat de test positief was.
    Hoop echt dat dat gedoe na deze week klaar is.

    En als je echt ziek bent maakt het ook geen bal uit wat je hebt, dan blijf je toch wel thuis.
     
    Nikki23 en Liekje81 vinden dit leuk.
  20. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.777
    25.852
    113
    Vrouw
    Idd.
    Plus nog het aantal mensen met long covid.
    En in ziekenhuis. Als je naast drukte door griep ook nog een coronapiek moet opvangen, en een kwart van je personeel ligt ziek in bed. Dan wordt het allemaal best lastig.
     

Deel Deze Pagina