Wie blijft er testen op Corona?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door tuc, 23 feb 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Die vermoeidheid is echt zo rot. Je voelt he best ok. Zin om dingen te doen. En dan na 3 stsppen.. ok laat maar en plof terug op de bank o_O
    Hoop dat 't snel bijtrekt voor je.
    Had je ook getest?

Ben ook een week ziek geweest met veel hoesten en gruwelijk moe. Geen test gedaan. Dus geen idee of het corona was. Sinds ik dat heb gehad heb ik Tietze. En daardoor bij luchtwegklachten snel die vermoeidheid en benauwdheid.
    Gelukkig inmiddels weer over, dus we gaan een leuke meivakantie tegemoet.

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Oh bah Tietze is niet fijn:(
    Gelukkig gaat het bij jou weer goed.

Ja ik heb vorige week woensdag getest. Meteen knalpositief. Man testte ook positief. Een paar van de kinderen waren ook ziek. Alleen jongste heb ik getest, hij testte negatief. Van de rest weten we het dus niet.

Mamafiets vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Gelukkig is het prima onder controle te houden met de fysio.

Goed uitzieken maar met zijn allen.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Ja zal moeten:D
    Ik ben op dit moment de enige die nog klachten heeft. De rest is gelukkig alweer helemaal fit:thumup:
    Komt op zich wel goed uit dat het vakantie is. Ik hoef nu ook niet te werken en me dus ook niet ziek te melden.

Mamafiets vindt dit leuk.
  5. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Voor mijn werk als interviewer kom ik regelmatig bij ouderen thuis, dus ja dan test ik nog steeds. Ook als mensen het vragen test ik vooraf.

Zoe123 en Trirani vinden dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Maar test je dan alleen op corona of op meerdere virussen?
    En wat doe je dan als je flink verkouden bent en je zelftest is negatief, dus blijkbaar geen corona?

En hoe lang wil je hiermee door blijven gaan?

Niks verwijtend hoor, maar gewoon serieuze vragen.
    Mijn zoon (11) ligt nu op de bank, ziek. Eergisteren en gisteren had hij flink koorts, keelpijn, slechte eetlust en gewoon gammel.
    Nu is de koorts weg, maar nog wel keelpijn.
    Hij is dus lekker thuis.
    Zoon van 7 zei gisteren: 'even testen'. Ik heb dat niet gedaan en ook aan hem uitgelegd en gevraagd: en dan? Hij is ziek, dus blijft thuis en ligt hier lekker op de bank. Stel ik test wel, dan is hij ziek (door corona) dus hij blijft thuis en ligt lekker op de bank. Wat is het verschil?
    Dat is er niet, dus test ik niet.

Zou hij fit genoeg zijn om naar school.te gaan, dan zou hij ook naar school gaan.

nizzie86, Sado, Damay77 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Ik heb afgelopen week getest en inderdaad, corona.

Mijn vader is hartpatiënt.
    Hij zou eventueel langskomen, ik had al gezegd beter van niet maar met corona
    dus helemaal niet.
    Ik neem geen risico’s met zijn gezondheid

Iertje81 en bosi333 vinden dit leuk.
  8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik werk in een huis voor mensen met dementie, we hadden best wat mensen verkouden/ niet lekker maar zijn niet getest. Kan van alles wezen. Iedereen is er weer prima boven op gekomen.

9. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Ik test niet meer, maar ik ben ook nooit ziek. Mocht ik verkouden worden houd ik afstand van mensen, maar dat deed ik voor Corona ook al. Vandaag een hele stapel geopende verpakkingen van mondkapjes weggegooid, de dichte zijn naar zolder. Je weet maar nooit.

@Zoe123 Beterschap!

10. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier laatst de laatste test opgemaakt, ik was snipverkouden en de test was nog net houdbaar… :D Nu geen testen meer thuis, we testen ook niet meer.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik weet geeneens waar de overgebleven testen nog zijn. Hebben pas een kleine verbouwing gehad en de kasten leeg moeten ruimen en geen idee waar ze terecht zijn gekomen. Testen doen we al een hele lange tijd niet meer.

nizzie86 en Zxcvb vinden dit leuk.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Ik heb nog een bak vol in de kelder kast staan. Misschien nog wel 20/30 stuks ik weet het eigenlijk niet eens hoeveel.
    Best kans dat ze inmiddels over de datum aan het gaan zijn....
    Ik zal binnenkort die bak maar eens doorspitten om te kijken welke weg kunnen.
    Veel testen ben ik toch niet van plan.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik kwam van de week nog een paar verpakkingen met testen tegen. Waren nog die de oudste van school mee kreeg. Heb ze weggegooid, was toch niet van plan om ze te gebruiken.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  14. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.187
    113
    Vrouw
    De man van een vriendin van mij heeft long covid. Dat maakt dat ik nu wel zou willen weten of een heftige verkoudheid gewoon dat is, of corona. Ik vind het testen ook ergens wel leuk o_O Maar de testen zijn in huis nu op en ik weet dan eigenlijk ook weer niet of ik ze zou (laten) halen bij een heftige verkoudheid. Misschien afhankelijk van de beschikbaarheid op plekken waar we sowieso komen.

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Bij de Big Bazaar liggen ze voor €1,39 bij ons. Ik heb er toch 2 gekocht. Just in case. Vooral ook voor m’n moeder als ze langs wil komen en ik ben net op dat moment ziek. Zullen mensen onzin vinden maar ik heb ze toch, misschien als nasleep, wel in huis.

MamavanLieverd, Zoe123 en JupitR vinden dit leuk.
  16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik heb onze middelste recent nog getest. Vanuit zijn dutje kreeg hij ineens koorts en was ziek. Vlak voor er bezoek zou komen (als in...kind wakker, bezoek was er over 5 minuten). Dus toch maar getest.

17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Zo raar vind ik het niet hoor. Anders dan wst sommigen lijken te denken is corona voor m'n ouderen echt een stuk gevaarlijker dan verkoudheid.

Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Zijn er echt nog mensen die testen? Voor mijn gevoel is corona helemaal klaar hoor er nooit meer iemand over.

Bloempjelief, Zara75 en Damay77 vinden dit leuk.
  19. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Hier tijdje geleden ook nog getest hoor.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar wat is het nut er dan van?
    Als je ziek bent dan laat je toch sowieso niemand op bezoek komen?
    Wat is dan het nut om te weten of het evt corona is?
    Dus als het geen corona is dan laat je je moeder wel langs komen? Terwijl je dan mogelijk griep of wat ander vesmettelijks hebt waar ze behoorlijk ziek van kan worden?
    Als jij griep of norovirus hebt dan kunnen mensen daar ook flink ziek van worden. Mogelijk nog wel erger dan van corona.

Rozebeer, Bloempjelief, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina