Liep ik vanmorgen gewapend met wortel, sjaal, muts en knopen naar buiten om een gigasneeuwpop te bouwen met mijn dochters. Blijft de sneeuw niet plakken. Rot sneeuw! Wat is nou het beste sneeuwrecept voor sneeuwpoppen? Ik dacht dat al het sneeuw omgetoverd kon worden tot pop. Maar daar heb ik me in vergist. Balen!
Ik las juist net in de telegraaf dat het nu perfecte plaksneeuw is voor iglo's en sneeuwpoppen te maken. Ik kreeg gisteren trouwens amper een sneeuwbal gevormd.
Het liefst de wat vochtigere sneeuw, dus als de temperatuur buiten rond of iets boven het vriespunt is. Kan dus goed dat het bij jou te koud is.
Ik denk dat het te koud is voor een goede sneeuwpop De beste sneeuw, is die van net onder of rond het vriespunt. Hoe kouder de bovenlucht ( en die is en was erg koud ) hoe fijner de sneeuw en hoe moeilijker het blijft plakken.
Heeeeerlijke poedersneeuw is het.. ideaal voor de wintersport! Maar voor sneeuwballen en sneeuwpoppen niet. Dan moet het niet zo koud zijn als nu.
Ik heb er een kunnen maken met behulp van een grote emmer. Die vullen met sneeuw aanstampen en om draaien. Het hoofd wilde ik rond hebben, dat ging wat lastiger. Maar met pet sjaal en wortel neus staat ie nog steeds in de tuin, gister gemaakt. En mijn zoon vind hem prachtig en daar doen we het voor.
Foto!!! Ik ben gek op sneeuwpoppen.. Ik heb net een tip gelezen over een mamma die met een plantenspuit naar buiten ging *gaat zoeken naar een plantenspuit haha