Weer werd ik vanochtend op mijn zij wakker met behoorlijke pijn aan mn buik. De kant van mijn buik waar ik op lig is keihard en gevoelig, de andere zijde voelt normaal. Ik moest niet ontzettend nodig naar de wc, was vanacht al geweest dus daar ligt t ook niet aan. Wel een slechte nacht gehad (dochter lag te spoken) Nu houd t even aan in de ochtend, zo'n half uur denk ik en dan zakt t af maar lekker voel ik me nog niet. In hoeverre kan dit nu kwaad? Ik maak me een beetje zorgen omdat onze babygirl net niet te klein bleek te zijn met de 20 weken echo. Omdat de harde buiken na de ochtend niet herhaaldelijk terug komen bel ik mn verloskundige nog even niet omdat jullie me wellicht al kunnen gerust stellen.
Hmm lastig. In de ochtend kan het komen doordat je evt in je slaap ongemakkelijk hebt gelegen, of door een volle blaas (ik hoef soms ook niet nodig maar dan heb ik toch een harde buik door volle blaas). En omdat de baby vaak aan 1 kant ligt wordt je buik vaak ook maar aan 1 kant hard. Bij mij zorgt dat soms voor een vervelend zeurderig/trekkerig gevoel tijdens de harde buik, omdat mijn banden onder spanning komen te staan, maar dat is voor mij geen reden om te bellen omdat ik inmiddels de verschillende graden van harde buiken en de verschillende soorten pijn herken (heb flink wat ervaring met harde buiken inmiddels helaas). In principe zeggen ze te bellen wanneer harde buiken pijnlijk en/of regelmatig worden. Van regelmaat is bij jou denk ik geen sprake, maar als je er last van hebt zou ik ivm je termijn toch even bellen, al is het alleen maar om het te melden. Dat ze ook weten dat je er al last van hebt. Het lastige met harde buiken vind ik dat het zo moeilijk is te bepalen wanneer ze 'onschuldig' zijn en wanneer niet. Mede daardoor ben ik de vorige zwangerschap ook opgenomen geweest, omdat ik steeds dacht ach het is niks. Dus mijn regel is inmiddels bij twijfel gewoon bellen. Het kan in ieder geval geen kwaad het even te melden
Thanks Luca, ik heb contact opgenomen met de vk. Voor de zekerheid langs de huisarts geweest om te zien of t geen blaasontsteking is. Maar dat is t niet. De verloskundige denkt dat t niets ernstigs is, wat meer rust nemen is t advies. Zou niet weten hoe, inwerkt maar 3 dagen in de week en t huishouden ligt al op zn gat door mn bekkeninstabiliteit.. Afwachten maar en proberen op 1 of andere manier meer rust te nemen.