Wie deed uiteindelijk jullie bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mausi, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Trouwens, eenmaal in het zh bleef de vk die ons had gebracht nog even. Ze was papierwerk aan het doen aan een tafeltje, met haar rug naar mij toe. Ik lag al op het bed om de weeën op te vangen, had vreselijk veel pijn enzo. Ging ze vanaf haar bureautje, zonder op of om te kijken aanwijzingen geven (goed zo, je doet het hartstikke goed) op zo'n toontje... Echt, ik kon haar wel kelen, wat kwam dát ongeïnteresseerd en op de automatische piloot over... Ze bedoelde het vast goed hoor, maar op dat moment hoopte ik dat ze snel weer weg zou gaan.

Nee, ik ben zeker bij (en na) mijn tweede zwangerschap helemaal niet zo tevreden geweest over mijn vk-praktijk dus vond het ook echt niet erg om overgedragen te worden in het zh.

2. Herah

Herah Lid

1 sep 2010
    48
    0
    0
    Ben de eerste keer, en ook nu zal dat weer zo zijn, klinisch bevallen. Ons ziekenhuis heeft (inmiddels) zeven gyn's en ook een heel aantal verloskundigen. De gyn's zie je niet als het goed gaat met de bevalling en de verloskundigen kom je amper tegen voor de bevalling, soms wel bij de (groei)echo's. Moet zeggen dat ik het zelf helemaal niet hinderlijk vind en het is nou eenmaal zo dat er daar zoveel mensen rondlopen dat de kans zowat groter is dat je de vk of gyn nog niet kent. Gelukkig heb ik er tijdens mijn eerste bevalling heel wat gezien, dus qua gezicht komen de meesten wel bekend voor :) Op dit moment lopen er ook veel co's rond in ons ziekenhuis, dus ben benieuwd of ik er bij mijn bevalling nog een heb meelopen...

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier is een vkpraktijk met 5 verloskundigen. Ze zorgen er wel voor dat je ze alle 5 een keer hebt gezien voor de bevalling. De laatste heb ik uiteindelijk 2 dagen voor de bevalling voor het eerst ontmoet en zij kwam ook bij mij thuis toen het zo ver was. Ik ad dus neit echt een band met haar, maar het was best een aardige vrouw. Bij de tweede had ik wel mijn favoriet, dat was wel erg leuk. Haar had ik toevallig ook bij de laatste twee controles vantevoren en ze had me beloofd dat ik gelijk mocht bellen bij de eerste wee toen ik al meer dan een week overtijd liep. Supermens!

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik heb heel de zwangerschap bij een fijne vk praktijk gelopen die ook mijn bevalling zouden doen. Alleen toen bleek dat mijn weeen niks deden en ik doorgestuurd werd naar het ziekenhuis voor pijnstilling en slaapmedicatie om de volgende dag in te leiden (wat gelukkig de volgende ochtend niet nodig bleek) ben ik overgenomen door een klinisch verloskundige.

Uiteindelijk geen problemen mee gehad dat ik niet begeleid werd door een verloskundige die ik kende want de klinisch verloskundige en de horde verpleegsters die erbij hoorde waren super lief!

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik had de hele zwangerschap gewoon bij de VK gelopen..
    Uiteindelijk ben ik ingeleid en kwam ik bij de gynaecoloog terecht.. heb er 3 gezien omdat de bevalling zo lang duurde, de gynaecoloog die uiteindelijk ons meisje op de wereld bracht kende ik pas een half uurtje ;)

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bij beide zwangerschappen was ik onder controle in het zkh bij de gyn (ivm meerdere miskramen en bij de 1e bevalling fluxus gehad).

In het zkh dus goede ervaringen gehad met zowel de vk als gyn.

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik ben ook in het ziekenhuis onder begeleiding van een gyn en vk van het ziekenhuis bevallen, maar ook mijn eigen vk is er de hele ochtend (was 's nachts in het ziekenhuis gekomen) bij gebleven om me te steunen. Ze kwam even kijken of ons wondertje er al was, maar ik was nog niet zo ver dus ze mocht meteen de mouwen opstropen en meehelpen. Echt een geweldige vrouw!

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Was tijdens mijn zwangerschap onder begeleiding van de gyn, heb iedere afspraak (op 1 na) mijn eigen gyn gehad. Bevalling is gedaan door verloskundigen in het ziekenhuis, met verpleegkundigen erbij en onder controle van de gyn (toevallig had m'n eigen gyn weekenddienst :)).

Heb 2 verloskundigen gezien (dagdienst, nachtdienst en toen weer dagdienst), denk 3 of 4 verpleegkundigen (tussen het inleiden en bevallen, daarna nog een stuk of 6).

Heb geweldige verloskundigen gehad, en er was zelfs een verpleegkundige die úren naast m'n bed heeft gezeten om m'n ademhaling onder controle te krijgen. Verloskundigen maakten ook wel geintjes (die ik op dat moment niet kon waarderen, maar achteraf wel). Hoop alleen wel dat ik m'n volgende bevalling gewoon thuis mag doen..

9. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik heb mn hele zwangerschap bij alnatal gelopen en stond onder begeleiding van verschillende gynaecologen. uiteindelijk bevallen onder de gyna de ik als eerste had gehad.. erg fijne gyna

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    de chirurg:D ik had 3 verloskundige en toch wel 1 voorkeur hoor! maar door omstandigheden geen van 3 gezien

11. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier ook steeds controle bij vk gehad,maar mijn vliezen braken met 36 wk en moest naar t ziekenhuis toen ben ik overgedragen aan een gyn. Maar was gelukkig een hele leuke! Maar toch wel jammer dat de vk er niet bij was!

12. giraf

giraf Niet meer actief

Ik heb heel de 1e zwangerschap gewoon bij de VK gelopen, maar ben met 42 weken ingeleid en dus overgedraagen aan de gyn.
    Maakte mij allemaal niet uit, als ik er maar een baby voor terug kreeg! :D

13. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Ik kon het erg goed vinden met alle verloskundigen in mijn praktijk. Wel heb ik 1 vk het vaakst gezien en ik had dus ook stiekem de voorkeur dat dat de vk zou worden die mijn bevalling zou begeleiden. En dat bleek uiteindelijk ook het geval!

14. Mara85

Mara85 Actief lid

12 okt 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in het ZH bevallen heb wel 3 medisch verloskundigen gezien tijdens mijn bevalling, nog even en het waren er zelfs 4 geweest.

Het kon me eigenlijk helemaal niks schelen wie er tussen mijn benen stond!

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik heb tot week 34 bij een vkpraktijk gelopen, maar doordat mijn bloeddruk te hoog is loop ik nou bij het ziekenhuis en wordt mijn bevalling begeleid door een vk die ik nie ken voor de bevalling.

Toen ik het net wist moest ik wel ff slikken, maar sinds ik bij de gyn in het ziekenhuis loop is me meer duidelijk geworden, wat ik allemaal kan verwachten dan in die 34 weken bij de vk! Ik wordt hier dus VEEL beter begeleid...

Op naar de bevalling ;)

16. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik had een leuke vk maar helaas had de kleine in het vruchtwater gepoept dus moest ik naar het ziekenhuis. Ze was zelf in het kraamhotel daarnaast bezig dus kwam af en toe wel even kijken.
    Op een gegeven moment was ik benieuwd hoe ver ik was dus vroeg ze toestemming aan de gyn om te toucheren, prompt kreeg ik persdrang en kon ze de kleine na 3 weeën opvangen!

Grappig dus dat ze uiteindelijk nog wel de bevalling heeft gedaan.:)
    (hoewel de gyn ook erg aardig was hoor!)

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben aan het einde van mijn zwangerschap bij de gyn terechtgekomen in verband met pre-eclampsie.
    Kon er niet wakker van liggen, de gyn was ook aardig :)

18. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Bij mijn eerste altijd bij de VK gelopen maar uiteindelijk toch in het ziekenhuis bevallen. Het ventje was eigenwijs en wilde niet zelf eruit:p
    Met 42/1 ingeleid. Achteraf erg blij dat ik het ziekenhuis bevallen was omdat er kleine complicaties opgetreden waren. Bij deze wil ik weer in het ziekenhuis bevallen.

19. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    de hele zwangerschap bij een verloskundigepraktijk geweest. heel gezellig echter ik kreeg weeen met 34 weken en dus op naar het ziekenhuis. m'n verloskundige is gekomen maar was net te laat. ik ben in 3 uur tijd bevallen van een zoon van net aan 2 kilo terwijl ze hem de dinsdag ervoor nog 3 kilo had geschat:$

ga dus nu in het ziekenhuis, weliswaar minder gezellig maar wel grondiger met controles

20. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    1e keer vk alleen
    2e keer vk en kraamverzorgende

Deel Deze Pagina