Ik ben best ongerust, gisteren bleek op de 20 weken echo dat het kindje bijna 2 weken achterloopt op de groei. Dus de echoscopisch zei dat ik waarschijnlijk gewoon korter zwanger ben. 2 uur later telefoon: na overleg met de verloskundige bleek dat de termijn wel moest kloppen omdat ik 2 termijn echo's heb gehad en die waren inwendig dus erg duidelijk. Ik ben nu dus doorverwezen naar het ziekenhuis voor een guo. Er moet beter gekeken worden of dit een oorzaak heeft. En of het kindje geen verdere afwijkingen heeft. Maar afwachten dus, tot het telefoontje dat ik langs kan komen. Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Hoi Wuppie was alles wat ze gemeten hadden te klein? Onze frummel had op de 20 wk echo (guo) een buikomtrek van gemiddeld, benen iets onder gemiddeld en hoofdomtrek onder de P5. Echter omdat de hersenen er voor dat moment prima uitzagen moest ik me geen zorgen maken. Volgende week een groeiecho. Hopelijk kun je snel terecht is is verder alles goed!
als alles in verhouding is.... en verder alles okay leek, zou ik me geen zorgen maken. onze uk lag ook 2 weken achter bij 20 wk en was ook al met 13wk 2 week teruggezet. ze heeft tot 35wk die achterstand aangehouden en is met 35wk geboren. niks mis met haar, alleen klein. nu is ze bijna 5 maand en zit net binnen groeicurce, ze zal gewoon geen grote worden....
Ik moet nog voor wen guo. Maar bij de echo was gewoon alles klein. Ook hartje enzo, ze heeft alles opgemeten. Dus wel in proportie zeg maar. Ik hoop ook echt dat ze snel bellen..
Dus jou dochter was "gewoon" klein zonder dat er iets aan de hand was ? Ik vroeg mij inderdaad ook af of dat zal betekenen dat ze dan ook bij de uitgerekende datum nog klein zullen zijn . Dat was bij jou dus wel zo. Maar ze is verder helemaal gezond?
ze is helemaal gezond. bij geboorte liep ze dus op 33.2 weken. Het was dat het met mij niet goed ging anders zat ze er prima. Ze heeft altijd -2wk groei gezeten, volgde keurig die lijn (groeit nu dus nog steeds voor leeftijd -9 weken.... maar dat klopt met haar groeicurve)
Dankje caat. Ze is dus ook niet te vroeg geboren doordat ze te klein was ofzo. Helaas nog steeds niks gehoord van het ziekenhuis dus ik hoop toch echt op morgen telefoon. Anders gaat het weekend er al weer overheen.. Ik ben toch ook wel benieuwd of die groei zich dan nog weer zal kunnen herstellen in de daaropvolgende weken.
Vervelend joh, dat je je nu zo'n zorgen maakt. Persoonlijk zou ik willen zeggen: maak je niet al te veel zorgen, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn hele zwangerschap heb ik te horen gekregen dat DL veel te klein was, zo de couveuse in zou moeten na de geboorte, prematuur en dysmatuur zou zijn, organen mogelijkerwijs 't niet zouden doen, etc. En dus veel zorgen gemaakt en veel echo's gehad. (soms elke week wel één) Uiteindelijk netjes bevallen van een baby die prima op gewicht was, niets prematuur en al helemaaaaaaaal niet dysmatuur. En in mijn naaste omgeving heb ik al veel vaker gehoord dat ze er ook met echo's en Guo's vaak naast zitten. (en ze zullen natuurlijk ook wel eens gelijk hebben hoor). Sterkte met het wachten op de Guo!
Ow echt joh? Dus het klopte eigenlijk gewoon steeds niet bij jou, die metingen. Ik moet zeggen dat ik erg gerust gesteld ben omdat alle organen er goed uitzagen. Het was dus alleen de grootte waar ze naar willen kijken. Ik vraag mij dan gewoon zo af, waarom is de baby dan klein, had ik er iets aan kunnen doen ofzo.. Maar goed.. Het wachten is nu niet lang meer morgenvroeg moet ik heen. Bedankt voor de bemoedigende berichtjes!
Hoi Wuppie, bij mij precies hetzelfde als bij jou! Spannend he... Ik heb de GUO ook gehad en daar bleek bij mij hetzelfde. Ik heb ook een onderwerp geopend en hier staan ook wat verhalen van anderen, misschien heb je er wat aan: http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/474668-groeiachterstand-20-weken-echo.html