sieraden maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Eline88, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Om mezelf wat meer te vermaken met iets anders dan de tv en Internet, heb ik bedacht om sieraden te gaan maken. Ik ben al een beetje aan het rondspeuren voor spullen die ik nodig heb, maar ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen. Wat heb je echt nodig en waar vind je niet al te duur materiaal? En is er een handig boek of een leuke cursus die ik kan volgen?

2. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    vaak kun je bij de betere hobbyzaak waar ze kralen verkopen voldoende uitleg krijgen hoe e.e.a. te maken.
    verder heb je nodig:
    3 tal tangetjes en kralen verder afhankelijk wat je wil gaan maken

3. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde

Bijgevoegde bestanden:

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wauw wat ontzettend mooi! Maar dat gaat mij voorlopig nog niet lukken als beginner. Ik wil sowieso beginnen met makkelijke sieraden, want anders ben ik het zo zat... mezelf kennende. Ik dacht aan armbandjes met bedeltjes en kraaltjes.

5. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Dank je wel!
    Ik heb thuis nog al het materiaal liggen, draad, slotjes, kralen, bedeltjes enz. (toen ik begon heb ik ook eerst simpele kettingen en armbandjes gemaakt). Genoeg om voorlopig mee te beginnen. Ook tangetjes e.d. Mocht je interesse hebben om het over te kopen, wil ik wel wat foto's maken:)

6. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik bestel ook op creadream hoofdzakelijk. Ik ben zelf gewoon begonnen. Nooit cursussen gedaan oid. Ook vaak gekeken wat er in de winkels lag en namaken. Ben sinds een paar weken weer begonnen. Nu richt ik me vooral op kindersieraden en op verzoek voor volwassenen. Ik kettel veel.

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bedankt voor het aanbod Nicolientje. Ik ga eerst even op onderzoek wat ik precies wil maken, dan weet ik ook wat ik nodig heb.

Ook leuk kindersieraden! Maak je die voor jouw eigen dochter, Casara? Kettelen ziet er ook mooi uit.

8. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Voor mijn eigen dochter, maar ook voor andere kindjes. Maar mijn dochter is mijn grootste fan :D.

Kettelen is niet zo heel moeilijk, nadeel is wel dat je er heel veel kralen voor nodig hebt!
    Op de foto een voorbeeldje van een kinderarmbandje.

9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ander projectje waar ik mee bezig ben.

Word een ketting met verschillende turkooize tinten en antraciet.

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Kijk eens op pinterest. Heel veel verschillende ideeen.

Deel Deze Pagina