Om mezelf wat meer te vermaken met iets anders dan de tv en Internet, heb ik bedacht om sieraden te gaan maken. Ik ben al een beetje aan het rondspeuren voor spullen die ik nodig heb, maar ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen. Wat heb je echt nodig en waar vind je niet al te duur materiaal? En is er een handig boek of een leuke cursus die ik kan volgen?
vaak kun je bij de betere hobbyzaak waar ze kralen verkopen voldoende uitleg krijgen hoe e.e.a. te maken. verder heb je nodig: 3 tal tangetjes en kralen verder afhankelijk wat je wil gaan maken
Ik heb een aantal jaren sieraden gemaakt met voornamelijk kleine kraaltjes, ook mijn eigen webshop gehad. Het ligt er erg aan wat voor soort sieraden je wil gaan maken. Bij de Xenos heb je veel basismateriaal en een hele fijne website waar ik altijd bestelde is CreaDream.nl - Kralen, Bedels & Accessoires kralenwinkel met snelle levering. Dit maakte ik zoal:
Wauw wat ontzettend mooi! Maar dat gaat mij voorlopig nog niet lukken als beginner. Ik wil sowieso beginnen met makkelijke sieraden, want anders ben ik het zo zat... mezelf kennende. Ik dacht aan armbandjes met bedeltjes en kraaltjes.
Dank je wel! Ik heb thuis nog al het materiaal liggen, draad, slotjes, kralen, bedeltjes enz. (toen ik begon heb ik ook eerst simpele kettingen en armbandjes gemaakt). Genoeg om voorlopig mee te beginnen. Ook tangetjes e.d. Mocht je interesse hebben om het over te kopen, wil ik wel wat foto's maken
Ik bestel ook op creadream hoofdzakelijk. Ik ben zelf gewoon begonnen. Nooit cursussen gedaan oid. Ook vaak gekeken wat er in de winkels lag en namaken. Ben sinds een paar weken weer begonnen. Nu richt ik me vooral op kindersieraden en op verzoek voor volwassenen. Ik kettel veel.
Bedankt voor het aanbod Nicolientje. Ik ga eerst even op onderzoek wat ik precies wil maken, dan weet ik ook wat ik nodig heb. Ook leuk kindersieraden! Maak je die voor jouw eigen dochter, Casara? Kettelen ziet er ook mooi uit.
Voor mijn eigen dochter, maar ook voor andere kindjes. Maar mijn dochter is mijn grootste fan . Kettelen is niet zo heel moeilijk, nadeel is wel dat je er heel veel kralen voor nodig hebt! Op de foto een voorbeeldje van een kinderarmbandje.
Ander projectje waar ik mee bezig ben. Word een ketting met verschillende turkooize tinten en antraciet.