We zijn nu een paar dagen verder. Hij gaat langzaam steeds rustiger drinken en drinkt nu zelfs 140 ml per fles! Hij komt nu s nacht twee keer, alsof hij aan het bijtanken is. Ik kan hem nu neerleggen na de fles en dan ligt hij te kraaien en te lachen. Hij poept iedere dag, zonder te persen of te huilen. Hij lijkt zelfs wat minder prikkelbaar te zijn. Dus ik geloof dat de nutramigen zijn werk doet. Betekent dat automatisch dat hij koemelkallergie heeft? Of kan het ook zijn dat zijn darmen zo'n klap van de antibiotica hebben gehad dat ze daardoor koemelkeiwit niet kunnen verteren?
Hier zaten we op Nutramigen, maar omdat zijn ontlasting niet goed ging op deze voeding moesten we Pepti proberen. Hij gaf niet over en kreeg geen uitslag, maar na een paar dagen ging dit toch niet goed. Veel spanning, huilen, slecht drinken, overstrekken etc. Pepti was inderdaad te 'licht' voor hem. Dus ja, dat zou wel kunnen. De eiwitten zijn in de Pepti anders 'verknipt' dan in een andere voeding. Dus een allergische reactie is dan wel gewoon mogelijk.
Kan beiden. Hier merken we bij de jongste dat haar darmen door allerlei medicatie erg gevoelig zijn. Koemelk gaat niet, (maar dat was voor de medicatie al) en ei en soja en noten waren ook een probleem, (en zijn dat in pure vorm nog steeds, als toevoeging gaat het wel). Maar ook bij overgevoeligheid is het dan zaak om zijn lijf een tijd rust te geven. Op een gegeven moment zul je een keer moeten uitproberen of hij er nog steeds last van heeft of niet, maar eerst maar eens rust, zou ik denken
Nou inderdaad, eerst even rust. Ik heb donderdag een afspraak met de huisarts en als het goed ging wilde zij wel een machtiging tekenen dus hopelijk is dat voldoende om het vergoed te krijgen. Ik wil echt nog niet gaan provoceren oid. Arm kind! Begin oktober gaan we weer naar de kinderarts om te bespreken wat we nu verder gaan doen.