Hoi dames, Ik heb afgelopen woensdag de Mirena laten verwijderen, omdat ik sinds de plaatsing (1 jaar geleden) continue pukkels in mijn gezicht heb, heel veel afscheiding, onregelmatige cyclus en een lichtere, maar twee keer zo lange ongi (2 weken durend). Ik ben gelijk diezelfde dag de pil gaan slikken (B merk Microgynon 30). Sinds vrijdagavond heb ik ineens heel heftig bloedverlies, met best wat stolsels erbij. En gisteren ineens een vrij groot stolsel, ik schrok er gewoon van. Ik heb verder geen ongi klachten. Toen ik de Mirena nog had was mijn ongi heel licht, meer bruin verlies. Zou mijn lichaam nu de "schade" aan het inhalen zijn? Wie heeft hier ook ervaring mee?
ik had dat ook maar ik heb nog geen anticonceptie gebruikt omdat ik de eerste menstruatie wilde afwachten. dus 20 september verwijderd . de dagen erna bruinverlies en na 1 week bloedverlies met stolsels alles en nu nog wat bloed verlies . mja bij mij zat hij er 3 jaar en 8 maand in
Ik heb 6 weken gevloeid na verwijdering mirena. Ik ben toen niet met een pil oid begonnen. Daar moet je lijf ook aan wennen denk ik.
De pukkels bij mirena worden veroorzaakt door een schimmel infectie, of iig dezelfde bacterie/schimmel en die kan niet helemaal verdwijnen wanneer er iets in je baarmoeder zit, dus neem je er anti-biotica voor dan komt het 10x zo erg terug. Ik heb er enorm lang mee gezeten en ik zat 3,5 jaar aan de mirena maar ik wist niet wat ik anders wilde want de pil kan ook schimmel infecties veroorzaken en het zelfde probleem geven. Dat je lichaam nu de schade aan het inhalen is hmm.. Nouja ik bloedde nog geen week tot na de verwijdering en sinds dien vloei ik maar 4 dagen enorm veel bruinverlies en enorm weinig vloeien ten overgestelde van mijn 1e 2x! vloeien na het verwijderen. Maar omdat je nu over bent gegaan op de pil lijkt het me dus normaler dat je meer bloed omdat de pil ook een ontrekkings bloeding 'opwerkt' (waarom meisjes in hun tiener jaren soms aan de pil gaan wanneer ze niet vanzelf ongesteld worden...) dus misschien komt het meer bloed daar vandaan. Ik denk dat je dan misschien een lichtere pil zou kunnen gebruiken maar dit zou je moeten bespreken met een arts! Succes
Dank je wel voor je reactie. Een schimmel infectie heb ik niet. Dat weet ik zeker omdat ik pas nog verschillende testen heb gehad (heb in het ziekenhuis gelegen in mijn vakantie en krijg nu nacontolles hier in nederland). Wat ik begreep van mijn huisarts is dat de pukkels voor kunnen komen als reactie op de spiraal. Dat weet ik ook van een aantal andere die de spiraal hadden en na verwijderen ze weg gingen. Wat betreft de bloeding, dat was een flinke onttrekkings bloeding. Ik ben er nu helemaal vanaf. Uiteraard heb ik de overgang van anticonceptie uitgebreid besproken met mijn huisarts. Ik ben gewoon erg geschrokken door de stolsels, haha. Oh en ik dacht dat Microgynon 30 al de lichtste pil was? Ik heb er nooit problemen mee gehad. Heb hem voor mijn zwangerschap 13 geslikt. Nu maar gewoon rustig mijn (kunstmatige) cyclus weer op gang laten komen.