grrrrrrr het klussen lijkt nooit af te komen(vriend frustratie)

Discussie in 'De lounge' gestart door diaan1982, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik weet niet of het nesteldrang(zwanger) is,maar ik baal van onze bovenverdieping.
    2jaar geleden (was toen zwanger van levi) zijn we aan de gang gegaan boven,flizotrap eruit.
    gat in plafond gemaakt(wat een werk zeg),trap laten maken,zelf ingezet.
    electriciteit moest worden verlegd etc.
    trap liep niet goed langs de muren,dus pas geleden afgewerkt,alle bahang gekrapt.
    het is dus een zooitje boven,en elke keer als ik naar boven loop,baal ik als een stekker:x
    nu is het pas geleden gestuukt,maar we zijn niet tevreden,dus beetje gestichel met stukadoor.
    nu liep ik vandaag met wasmand langs hoekje van de muur,knapt er een stuk af:$:x.

ik vind dat mijn vriend te laks reageerd!! hij moet die stukadoor aanpakken,is veels te mild.

oja,zolderraampje(bolraampje) is kapot (al weken!!!),is even dichtgemaakt met vuilniszak,maar dat kan niet met dit weer!
    dus verzekering gebeld,ja eigen risico van 150 euro,maar laat maar iemand naar kijken voor een prijsopgave.
    is al 2 weken bekend de prijsopgave,maar vriend stuurt niks door.
    (verzekering op zijn naam).

hij neemt ook zoveel hooi op z,n vork,hij werkt 5 dagen gaat 6.15 de deur uit en is als het meezit om 18uur thuis.
    studeert erbij,gaat een avond naar school.
    voetbalt 2 avonden in de week,en zondags wedstrijd

zucht hij is ook druk ja,maar het moet toch een keer af!!!
    iemand inhuren is te duur.
    maar meneer heeft wel een tv van 600 euro gekocht,en een motor van 4000euro!!!,en z,n motorrijbewijs gehaald a 600 euro
    snap dat het geld nu op is ja.
    moet dus nog gesaust worden,levi,s nieuwe kamer ook nog.
    trap moet geschilderd worden.
    plinten /deurposten moet geschilderd worden.
    dan ben ik al blij!!!
    (laten we het maar niet over de zolder hebben dan,want die is nu open,zonder isolatie,waait als een gek daar, moet nieuwe wasbak in badkamer want die lekt,niewe wc bril die is kapot,ventilatortje in badkamer kapot)
    voor mijn gevoel takelt het huis af!

hij verdiend 5 keer zoveel als mij,betaald ook veel meer als mij.
    maar ik kan op het moment niet meer werken dan nu ivm bekkeninstabiliteit.
    mijn eerste prioriteit zou zijn ONS huis,en dan de leuke dingen
    (zijn ook al 4jaar niet op vakantie geweest)

ben ik zou zo,n zeur??

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Je hebt gelijk

Waarom een motor en dure tv halen als het huis een bende is en zelfs een kapot raam hebt wat niet bekostigd kan worden

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik snap ook wel dat hij wat leuks mag doen met z,n geld waar hij hard voor werkt,maar zit al 2 jaar in de zooi boven,hou ik niet van.
    bij hem thuis (moeders huis) was /is het ook altijd een zooi,denk dat hij daar aan gewend is.
    maar ik wil ons huisje netjes hebben,en we willen de hypotheek ook niet verhogen voor het klussen,anders had ik alles al laten doen.

ik ga iig morgen een nieuwe wc bril halen en zet hem er wel zelf op.

btw beneden is het wel netjes hoor,en onze slaapkamers ook wel,maar die overloop grr
    ook nog trouwens dubbelglas laten zetten boven+alle kozijnen buiten voor en achter,boven en beneden geschilderd.
    huis is gewoon veel werk:(

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh man, erg he? Ik kan er ook zo van balen. En áls hij dan een klus begint, dan maakt hij hem niet af, laat de klusspullen gewoon staan ("voor volgend weekend.... als ik er aan toe kom") en de garage (die net met veel moeite is opgeruimd) is weer een zooi. Grrr...... We zijn inmiddels al 4 jaar bezig....

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Euhm....aan de eene kant heb je gelijk. Aan de andere kant...waarom geef je zelf die stukadoor niet de wind van voren? En als jij het geld opmaakt aan dat raam (bijvoorbeeld) dan kan hij het niet opmaken aan een motor of wat ook. Beetje assertief hoor meid! Doet hij ook zo te lezen!
    En als hij zoveel werkt dan heeft hij echt zijn vrije tijd ook wel nodig!
    Maar zoals gezegd heb je aan de andere kant ook gelijk en ik ken het hoor!
    Mijn man is..even kijken... al 5 jaar in de gang bezig, in de slaapkamer aan het schilderen en de schuur aan t opruimen....maar de douche heeft prioriteit zegt hij...en dat zegt hij alweer n jaar!
    Ondertussen heeft hij dan wel EINDELIJK de keuken gesaust en de woonkamer nog snel even voor het nieuwe laminaat kwam (wat ik heb door gedrukt want we hadden al 8 jaar vloerbedekking die gewoon te oud verkleurt en vies was voor woorden ondertussen)
    Ik heb een eigen bedrijf en loop me gek te sjouwen aan het huishouden (ik 80 hij 20%...) En hij heeft al 2 jaar geen werk (op 3 maanden er tussendoor na)
    De woonkamer is nu eindelijk af na 3 jaar klagen en zeuren (heb 3 jaar met chocomelk vlekken op de muur geleefd) en ik hoop dat hij nu door zet en de rest ook echt doet. Want alles gebeurt half en dan gaat hij naar de volgende klus.
    Reden waarom ik niet meer doe als ik al doe is omdat ik tijd te kort kom en een erg slechte rug heb. En dus al meer doe als hij (al zou hij dat niet toegeven uiteraard ;))

Heb hem al eens gezegd dat ik hem op ga geven voor "help mijn man is klusser" maar zo erg is t nou ook weer niet :p

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hmz ben dus niet de enige.....
    maar de verzekering staat op zijn naam voor dat raam,dus eerst moet het een en ander doorgestuurd geworden voor acoord enz
    of mag dat de parnter dat ook doen??
    ja als hij morgen de stukadoor niet belt,doe ik het zelf wel hoor;)
    maarja vind eigenlijk dat hij dat hoort te doen....weet niet precies waarom.
    wil ook gewoon graag dat hij ons plekje belangerijk vind.
    ik kan zelf ook wel een beetje klussen hoor,maar dan moet ik steeds mijn zoontje wegbrengen naar een andere stad naar mijn ouders,ga ik donderdag ook doen,want heb besloten een kozijn te gaan verfen:D,en de keuken want die zit ook onder de vlekken.
    kan ik trouwens gewoon aan het verfen gaan als ik zwanger ben. ivm gemische stofjes?
    maar ben ook al zo druk met het huishouden,en onze zoon,en werk en de honden enz.....
    en doe niks leuks buitenhuis,omdat hij steeds maar weg is,of moe ben want onze zoon heeft de laatste tijd de nukken s,nachts,en ik knap dat altijd op!!
    dus zo,n 5 uur slaap per nacht,doet me ook geen goed.

oh en btw:als hij zo weinig werkt,wat doet hij dan de hele tijd??

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Toen wij nog niet getrouwd waren, hadden we een kapot zolderraam.. Is diezelfde avond nog iemand geweest, geregeld door de verzekering.. Ik heb gebeld en alles geregeld.. En anders het gesprek beginnen met zijn achternaam (alsof jullie getrouwd zijn zeg maar) Kan wel zijn dat hij moet tekenen, maar dat is geen moeite.. papier onder zijn neus houden en krabbel laten zetten en opsturen maar..

Tja, dat schilderen.. Kan je dat zelf niet? Je hebt gelijk hoor, ik zou ook absoluut niet blij zijn als ik al 2 jaar in de troep zou zitten, maar dan had ik zelf een kwast en roller gepakt.. Ik neem aan dat jullie samen beslissen over het geld dat binnen komt?

Morgen de stucadoor bellen en hem flink de waarheid vertellen en zorgen dat hij de boel fatsoenlijk en goed afmaakt.. Daar ben je je vriend toch niet voor nodig?

Kom op meid, beetje voor jezelf opkomen;) Als hij het niet doet, moet je het maar zelf doen..

8. Que

Que Niet meer actief

Ja natuurlijk mag jij dat ook doorsturen, waarom niet.... Je schrijft een briefje en zet zijn naam eronder. Desnoods zeg je tegen hem wil je even tekenen dan kan het weg.

Maar als hij het zo druk heeft en jullie het geld wel hebben waarom huur je dan niet een goed iemand in. Des te sneller ben je van die puin zooi af en voor jullie beiden geen frustratie meer.

Of begrijp ik het verkeerd.

Succes in ieder geval!

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    er is wel wat geld,voor schilderwerk ed,maar niet meer zoveel want meneer heeft het dus bijna op gemaakt aan zijn nieuwe motor,en motorrijbewijs en tv!
    en dat stoort mij dus,hij weet hoe belangerijk het voor mij is,dat het netjes is boven.
    en ik ben op het moment een beetje moe van alles door het slechte slapen,en het zwanger zijn.
    kan ook niet wachten om straks te bevallen zijn en er een baantje bij te zoeken,zodat ik zelf wat meer in het huis kan steken.

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

o nesteldrang en verbouwen hou op............ heb het ook gehad, dochter kwam totaal ongelegen en niet gepland hahaha, ik had namelijk net de boven verdieping gesloopt en leeg gehaald, ze was een jaartje later gepland hahah. met gevolg dat ik 6 wk voor de bevalling pas een kinderkamertje had (verf werk maar zelf gedaan, ging sneller) en pas in nov 2009 (begon begin 2008) hadden wij een woonkamer, die nu nog steeds dingen mist. maar is leefbaar haha

vergeet niet savonds hebben ze vaak geen puf meer, hoe graag jij ook wilt, toen die van mij begon dat hij op zondag niet te veel herrie(bouwgeluiden) wilde maken ben ik pas boos geworden.

maare dakraampje kan je zelf gewoon regelen, ook al staat het op zijn naam, het is jou vriend en jullie huis, en stukadoor kan je ook zelf regelen, ik ben daar vaak harder in dan hem, ook al is het (van vroeger) echt iets voor de man, wij kunnen het ook goed. ik zou zeggen ga zelf achter het raam aan en achter de stukadoor.
    ene motor van 4000 euro is onzin, (zeker ook bijpassende helm en kleding?) voor 1000 euro kan je al mooie en leuke motoren kopen (en voor minder heb je ook al een goede,mijn 2de motor was maar 400 euro)

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

qua geld vind ik dat je gelijk heb.
    het is prioriteiten stellen. wij overleggen altijd aankopen! we kopen altijd in overleg. ook al verdiend mijn man meer!

maar ik zou zelf de stucadoor hebben aangepakt, het is toch jou huis? het raam regelen, kan jij toch ook?
    Het kan met de telefoon! je hebt er tijd voor!
    ik doe hier altijd zulke dingen regelen en bestellen.
    Ik overleg even en regel het!
    Tenzij het mij echt te technisch wordt, dan bel mijn man of laat ik mijn vader bellen.
    Maar meestal snap ik het zelf en regel het. (we hebben nieuwbouw huis, ik heb alles geregeld, georganiseerd, onderhandelingen gedaan, maar met de bouwer ook klachten opgepakt.
    dus jo go girl.
    ps toen mijn man internationaal reed en we niet getrouwd waren heb ik wel eens zijn handtekening vervalst.

12. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Hier nog zo'n man:x
    Vorig jaar bevallen toen was de bovenverdieping voor de helft klaar.
    (De trap van ons naar de zolder moet nog gemaakt worden)
    De hele zwangerschap in de verbouwing gezeten.
    Nu is de andere helft nog steeds niet klaar.Manlief beloofd in Februari weer te beginnen maar wat zal dan het smoesje weer zijn:(

Maar moet wel eerlijk zeggen dat mijn man een werkweek heeft van 7uur tot 21uur en alleen in het weekend de avonden vrij is.
    Zaterdag overdag werkt hij ook en s'middags gaat hij met zijn hobby's verder.
    Maar goed ook een man mag zijn vrije tijd hebben toch:)

Deel Deze Pagina