Hallo allemaal, Inmiddels ruim over de helft van mn zwangerschap... We hebben al veel nagedacht over namen Alleen DE naam nog niet gevonden. Dus zou graag jullie mening of nieuwe inspiratie willen horen! We weten niet of het een jongen of een meid wordt. Voor een meisje denken we aan; Diede Berit Louke Indra Janne Voor een jongen staat op ons lijstje: Dries Juup Loek Ties Teun Alvast bedankt voor de reacties/ het meedenken!
Friese / oud-Hollandse namen lijken zo de voorkeur te hebben. meisjes: Birgit Ina Henrieke Inge Dina Mona Seija Pleun Berte Hieke Hanne Tove Ria Arja Jongens: Jits Dorus Mannes Tjerk Luuks Huub Rien Siebe Syb Joost Koos Derk Dieks Rienk Ad Niek Gijs Bram Hessel Eelco Okke
Diede en Louke klinken als jongensnamen (van Diederik en Lou). Berit vind ik zelf niks. Klinkt als een combinatie tussen Berend en Marit: beiden vreselijk. Janne “oké” maar wel een tikkie saai. En Jan erin maakt het ook toch wel weer gauw alsof het een jongensnaam is.. Indra heel mooi! Maar volgens mij wel een naam waar je óf van houdt, of echt vreselijk vindt. Wat vind je van: Diese, Birgit, Brigit(te), Indira, Indy, Jonne, Janna of Jana? Dries: Roelvink. Vreselijk. Teun: véél te boers. Juup: klinkt alsof je ‘jep’ zegt (als in: ja). Loek en Ties beiden leuk!! Suggesties: Dies, Ries, Teus, Jaap, Joop, Guus, Moos, Maas, Mees, Faas, Niek, Siem, Sieb, Siebren, Rein, Faber, Pelle, Melle, Jelle, Jelmer, Laus, Boet, Roel, Roef, Joep.
Mette Meike Ymre Ymke Fenne Aukje Hiske Jinte Menthe Lieke Eefke Vieve Niene Rosa Nola Nora Laura Thirza Brent Roef Joes Pelle Melle Mels Stef Sepp Bram Guus Ben Jort Niek Gijs Tom
meisjesnamen vind ik zelf veel makkelijker dan jongensnamen dus daar reageer ik eerst even op. Mijn absolute favoriet van jouw lijstje is Indra. Zo’n naam waarvan ik denk: had ik daar maar aan gedacht toen ik zwanger was van m’n dochter. Erg mooi, origineel en niet apart. Berit vind ik ook leuk, al vind ik zelf Marit toch mooier. Uit die categorie ben ik zelf ook erg fan van Sarith. Louke wel leuk, al voelt het als een Brabantse koosnaam voor Lou. Diede mist voor mij wat karakter. Janne mooi maar niet heel speciaal. Ik zou zelf meer van Jonna. verder dacht ik nog aan Hasse. Wat vind je daarvan? van jouw jongensnamen vind ik Ties en Teun het leukst. Wat vind je van Lou voor een jongen?
Meisje Diede Jongen Loek Just Walt Krijn Niek Cas Rein Coert Siem Huub Huub Jacco Bram. Alyt Jonne Meike Yfke Aleid Sigrid
Leuk al die snelle reacties bedankt! Wat betreft de suggesties denk ik tot nu toe niet..wauw..dat is DE naam...zal ze me mn vriend bespreken! Onze zoon heeft een naam met 5 letters, eindigend op een -e...voorkeur daarom om nu te kiezen voor een naam eindigend op een medeklinker of andere klinker dan - e. En is een Friese naam..maar dat is geen noodzaak voor deze naam. Jonne hebben we ook overwogen maar gevoel dat er wat kracht in de naam mist. Yfke vind ik ook net niet leuk genoeg. Lou te kort. Wordt vervolgd !
Juul, mels, duuk, joep, tuur, teun, mats, sepp, zef, ted, loek, syb, siem, fer Ava, didie, Ymke, maud, isra