wie denkt mee?? (zoontje tillen op kleine stukjes)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tuc, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn oudste zit op school en ik wandel in principe overal naar toe met zoontje in de wandelwagen, maar soms is het weer zo slecht of te ver dat ik even met de auto moet. De maxi cosi met hem erin is voor mij echt te zwaar om te tillen, maar hem erin en eruit is ook niet altijd even fijn omdat ik hem tillen ook best vind doorwegen omdat hij geen seconde stil zit haha. Op sommige plekken leg ik hem even neer dan als ik op dochter moet wachten maar dat gaat niet overal...zwemles...feestjes in (binnen)speeltuin...ook niet altijd bij vriendinnetjes thuis ivm honden/poezen.
    Nu kan ik de maxi cosi op mijn mutsy onderstel klikken maar ik rijd een ford ka en dan moeten de wielen er weer af terwijl het steeds maar voor eventjes is..is ook nogal een hoop gedoe. Dus ik dacht eraan om op mp ofzo een klein onderstel te zoeken wat ik zo in mn kofferbak kan leggen.

Maar welke is hiervoor geschikt??

2. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Is een draagzak geen optie?

Ik heb zelf een ergobaby carrier, net een rugzak, dus je hoeft niet te knopen... Je kunt hem als buikdrager of als rugdrager gebruiken, mijn zoon vindt het nog steeds geweldig, heel af en toe gaat hij er nog in als we met de fiets weggaan en hij te moe is om een lange afstand te lopen... (Hij is trouwens nu net twee jaar)

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Idd een draagzak of onderstel van quinny zapp

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Draagdoek zoals deze. Kan hij ook op je rug.
    Dit is een mei tai en is erg makkelijk te hanteren.

5. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Idd een draagdoek.
    Er is hier ook een topic over op zp, daar moet je dan eens lezen.

Mijn ervaring, heerlijk lichamelijk contact en superhandig op drukke plaatsen!

Suc6!

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb een draagdoek, maar vind dat nog wel een gedoe voor 5 of 10 minuten en ook voor mijn zoontje want dan moet hij van de maxi cosi in de doek en andersom.

7. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Een draagdoek/draagzak inderdaad, ideaal, ik zou niet meer zonder kunnen! Een mei tai is echt heel makkelijk om te doen!

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik zou ook voor een draagzak of doek gaan. een manduca is bijv. een hele fijne gemakkelijke drager die ook past bij de leeftijd van je kindje.

let er op dat je een ergonomische drager koopt (google maar eens) en dus gen baby bjorn, stokke, chicco etc. Met een ergonimische drager ervaar je de kilo's echt heel anders en veel lichter. Onlangs een hele dag in de efteling gelopen met mijn zoontje in de manduca. Hij woog 8,5 kilo toen. nergens last van.

En een voordeel van de dragers: heel goed te verkopen voor bijna de nieuwprijs vaak.

9. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    En een ringsling? Die hang je om, kindje tegen je aan, doek omhoog trekken, aanspannen. Supersnel.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    SSC of ringsling was inderdaad mijn eerste idee.

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Ik gebruik voor dat soort korte momenten ook de manduca draagzak, ideaal! Eerst op de buik, en sinds ze 11 maand is op de rug. Even snel vanuit de autostoel of het fietszitje op de rug, en dan de bouwmarkt, hema, zwembad o.i.d. in. Veel handiger en sneller dan een buggy.

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Of een simpele buggy?

13. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    100% de ringsling.

Kind erin, sliert aanspannen, klaar.

14. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik heb maxi cosi nooit gedragen. Veels te zwaar. Ik heb een maxi cosi mila buggy en daar kan ook de maxi cosi op. Ideaal. Draagdoek heb ik nooit gebruikt.

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dat was ook mijn gedachte. De draagdoek die ik heb ga ik niet voor 5min omknopen

16. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb ook een ringsling gebruikt voor zulke stukjes of 'eventjes' een boodschapje doen. Maar een buggy kan ook al hoor.

17. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook een simpele buggy voor kleine stukjes. Die dingen wegen niks en passen goed in een kleine auto. Ik vind het zelf ideaal, gebruik de buggy ook om mee te nemen als ik ga fietsen. Voor langere stukjes de maxi cosi mura, daar kan ook de maxi cosi zelf op. Dit onderstel paste in onze starlet met de achterbank plat :)

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    nuna pepp buggy kan je ook de mc op klikken ( met adapters)...echt een goede mooie fijne buggy en handig!

19. tuc

tuc Niet meer actief

bedankt voor de tips...ga ze even bekijken. Heb zelf een Chicco liteway buggy...de fijnste ooit maar die past ook niet in mn kofferbak;)

Deel Deze Pagina