Even een vraagje hier. Sinds vanmorgen vroeg wil mijn meisje niet meer drinken. Ik ben al met haar naar de HA geweest. Voor 't nacht wordt, moet ze gedronken hebben, anders mag ik met 'r door naar de HA en waarschijnlijk 't ZH. Dat wil ik natuurlijk heeeeeel graag voorkomen. Heb al een hele boel dingen geprobeerd. Ze krijgt normaal altijd live BV, maar heb al geprobeerd met een lepeltje, cupfeeding, flesje... ze wil niets. Huilt heel erg, is bijna ontroostbaar, maar heeft geen koorts en is nog wel heel alert. Heeft iemand nog nuttige tips? Iemand die hier ervaring mee heeft? Pfff ik hoop dat iemand even iets opbeurends heeft in te brengen. Ben uitgerekend vandaag ook alleen tot vanavond laat.
Heb je niet een spuitje toevallig ergens liggen? Via de apotheek zijn ze vaak ook wel zo te krijgen. Dan met een klein Slangetje voorzichtigjes in haar mondje spuiten. Zo kreeg mijn meisje bijvoeding na haar geboorte naast de borst. Weed tegelijktijdig gegeven. Was een maagsonde slangetje, alleen de uiteinde zat in haar mondje hoor, niet tot haar maagje.
@Kniks Bedankt. Ik was't vergeten te vermelden, maar ook dat heb ik al geprobeerd. Ze laat 't er gewoon weer uitlopen. De HA heeft daarom heel specifiek ook naar haar keel gekeken, maar die ziet er goed uit, dus geen reden waarom ze niet zou kunnen of willen slikken.
k lees het nu pas dus weet niet of je er nog wat aan hebt. Hier wat mijn zoontje het met 5 maanden... hier ook niet meer willen drinken... uiteindelijk deed hij het weer met lopend voeden met de borst. Wij hebben ook 1 nachtje in het zh uiteindelijk doorgebracht. Sterkte!
Ze heeft gelukkig net drie slokjes gedronken. Da's wel niet veel, maar in elk geval weer een begin. Ze begint ook een beetje te ontspannen. Haar hele lichaampje was gespannen en dat zakt nu een beetje af. Is ook eindelijk gestopt met gillen. Arme meisje heeft een heel nare dag gehad. Heb nog even contact met de HAP gehad, ze moet wel voor de nacht een serieuze voeding drinken en als 't even kan een plasluier produceren, maar in elk geval is 't begin er pfffff. Bedankt allemaal voor 't meedenken. Ik wist gewoon even niet meer wat ik moest doen <gevalletje paniek denk ik>.
Ik heb het gehad toen mijn dochter twee weken was, ze hapte wel (is al bijna 2 jr geleden, ben de term even vergeten), maar begon niet te drinken. Wat een drama, ook HA en voor we naar het ZH moesten toch maar een flesje geprobeerd en dat dronk ze zo leeg... Volgende dagen bij HA, verloskundige en lactatiekundige gelopen maar ze wou niet meer bij mij drinken. Ze gaf overigens geen kik hoor, deed gewoon ruim 8 uur zonder drinken zonder te huilen was heel apart allemaal. Uiteindelijk ben ik toen gestopt met BV en overgegaan op flesvoeding en daarmee is het een grote meid geworden. Het weigeren schijnt vaker voor te komen, dat ze er gewoon ineens uitzichzelf mee stoppen. Hoop heel erg voor jou dat je gewoon BV kan blijven geven!! Maar het komt dus vaker voor. Hoe oud is jouw kindje? Veel succes!
Dat lijkt me ook heel naar om mee te maken. Gelukkig dat ze uiteindelijk wel de fles wilde leegdrinken. Maar 't lijkt mij niet fijn als je de bv zo moet afsluiten? Mijn meisje is drie maandjes. Ik heb vandaag echt van alles geprobeerd (flesje, cupfeeding, lepeltje, fingerfeeding), maar ze liet 't drinken gewoon weer uit haar mondje lopen, en was ook helemaal zichzelf niet. (dus denk niet dat het borstweigering te maken heeft?)
Kan je haar ook slapend aanleggen? Ik heb het tweemaal gehad met onze dochter. Alleen duurde Het Hier maar een uur. Heeft ze überhaupt al geslapen vandaag? Misschien dat ze wel graag wil maar te moe is dat het niet lukt. Je zegt trouwens ook dat ze gespannen is al badje / douchen geprobeerd?
Nee, denk ik dan ook niet. Zag je vervolgberichtjes nadat ik mijn verhaal had getypt. Fijn dat ze al weer iets binnen heeft gekregen, goed teken! Probeer zelf ook te ontspannen en je niet druk te maken, dat voelt je kindje natuurlijk ook (maar snap heel goed dat ontspannen op dit moment even heel moeilijk voor je is). Hopelijk gaat het goed en als je je zorgen maakt gewoon weer HAP bellen!
Heeft de huisarts ook naar haar oren gekeken? Bij oorontsteking kunnen ze ook weigeren om te slikken... Hopelijk gaat je meisje snel weer drinken en hoeven jullie niet naar het zh.
Die periode heb ik ook gehad. Mijn zoontje kreeg alleen flesvoeding. Het schijnt wel vaak voor te komen zo een periode . Zoals ik hier al las werkte het hier om hem zijn fles in slaap te geven . Ik moest het loslaten , en als hij sliep dronk hij . En later ook weer als hij heeel moe was en we zaten samen op bed .
@Rombely Idd is ontspannen op een gegeven moment een beetje moeilijk, maar goed, na die eerste paar slokjes ging mijn stresslevel weer dalen, gelukkig @Salapio De HA heeft idd ook haar oortjes gecheckt. @Lola Badje wel geprobeerd. Slapen doet ze overdag eigenlijk nooit, alleen af en toe een half uurtje doezelen in de draagdoek. Heb haar vandaag ook veel gedragen, maar anders wordt ze daar altijd heel blij en rustig van, nu was ze gewoon ontroostbaar. @Lisanne Oei, ik hoop niet dat 't een periode is... vind een dagje wel genoeg, eerlijk gezegd @allemaal Ze heeft net gelukkig een behoorlijke voeding gedronken. YESSSS Ben erg opgelucht. In elk geval allemaal hartstikke bedankt voor 't meedenken hoor. Wel had ze net wel een lichte temp (vanmorgen en vanmiddag bij de HA niet) dus misschien toch een virusje ofzo, waardoor ze gewoon niet lekker is?
Ja spruw kun je inderdaad met het blote oog zien! Wat vervelend toch voor jullie beide. Hopelijk drinkt ze nog wat vanavond!
Ik heb het ook wel eens gehad 1 of 2 voedingen, niet een hele dag war hier helpt (miss handig noch het ooit nog gebeuren. Laag hangen in de draagdoek. En dan aanleggen . Onder de douche aanleggen. lopend laten drinken Andere plek cq houding Ik hoop voor he eqt het eenmqlug. Was