Mijn lieve dochtertje had in het begin wat reflux-achtige klachten waardoor we naast leefregels gestart zijn met AR voeding. Dit ging eigenlijk prima, tot ongeveer 2 weken geleden. Ze werd toen wat verkouden, nu nog steeds snot uit haar neus. Drinkt prima, laat de laatste dagen soms wel wat voeding staan (zo'n 30-50 ml) van een fles van 180/6. Krijgt 5 flessen op een dag en 's nachts een kleintje van 90/3, gaat niet altijd op. Laatste dagen toename in spugen na de voedingen, waar het eerst af en toe een mondje was zijn het nu echt golfjes na bijna elke fles. Slapen gaat wel goed, ze huilt haast niet en is gewoon vrolijk maar ik vind het toch raar dat er ineens zo'n toename is... heeft ze dan toch reflux, dus voeding verder indikken? Ontlasting heeft ze bijna elke dag of om de dag. Ook recent begonnen met hapjes groente, dit lijkt ze wel te kunnen waarderen
Is ze recent beginnen omrollen? Meer tijd op de buik + omhoog duwen zorgt voor extra druk op de maag. Het kan ook zijn door de verkoudheid met de extra slijmpjes. Zo lang ze er geen last van heeft en goed groeit kun je het zo laten. Hier ook een refluxbaby gehad en rond 4 maanden werd het erger (door omrollen), ze zat al aan de medicatie en ar-melk en toen is er nog een tweede medicatie bijgekomen. Ze krijste en schopte alles bijeen tijdens een fles, maar daarnaast was ze wel blij.
Als dit de grootste/enige verandering is de afgelopen tijd zou ik zelf weer stoppen met hapjes en kijken of het spugen dan weer minder wordt.
Ze rolde al een aantal weken hiervoor door, maar sinds kort slaapt ze ook op haar buik. Rustig een fles drinken lukt wel, alleen daarna steeds willen rollen/billen in de lucht gooien.
Als ze er verder geen last van heeft zou ik zeker niet in gaan dikken. Het kan komen door het omrollen, dan komt er meer druk op de maag of toch de hapjes. Je zou even een week kunnen stoppen om te zien of het verschil maakt.
Ik denk dat ze een tweetal weken kon omrollen toen de klachten weer verergerden. Toen ze begon te sluipen (kruipen op de buik) werd het weer erger, medicatie moest terug opgehoogd worden. Hapjes maakten ook alles erger. Na een paar dagen mee gestopt en was weer wat beter. Met 5 maanden kon ze wel hapjes eten.
Nou alsof ik het geschreven heb, maar dan over ons zoontje. Hij rolt tegenwoordig ook veel en vaak, en slaapt sinds kort ook op z'n buik. Krijgt ook sinds kort hapjes. Ook al geprobeerd of daarmee stoppen hielp, maar niet echt.
Ja raar hè. Ik zal eens een paar dagen zonder hapjes proberen, alhoewel ik wel moet zeggen dat ze vandaag weer haast niet spuugde..
Ja en vervelend. Hij lijkt er weinig last van te hebben, maar mijn berg was wordt maar niet kleiner Had ze vandaag wel een hapje dan?