Hier een net laminaat. Als je stofwolkjes ziet, wordt het weer eens tijd om de stofzuiger te pakken. Boven dweilen doe ik misschien 1x per mnd.
Ik zou voor wat korter tapijt gaan, of kurk, of marmoleum. Ik heb nu een paar huizen met PVC gezien en dat blijft niet mooi. Laminaat kan uiteraard ook (dat hebben wij in de slaapkamers) maar het is wel kil en inderdaad, de stofwolkjes... Minstens 2x per week moet ik stofzuigen terwijl we geen dieren hebben.
Laminaat en stof? Echt totaal geen last van. Ik zuig boven één keer in de week en dan ligt er nergens stof. Geen huisdieren, geen schoenen in huis. Tegen het kille hebben we op alle slaapkamers een kleed liggen. Ik vind het ideaal. Zou nooit vloerbedekking willen, inderdaad het idee dat je wel hebt gezogen maar het niet schoon is, brrr. Heb je met een kleed ook wel, maar die kun je altijd nog laten reinigen als het moet.
Op de overloop hebben wij laagpolige vloerbedekking, ben ik heel blij mee en stofzuig je zo schoon. In de slaapkamers hebben we hoogpolig en daar heb ik inmiddels ook wel spijt van. Buiten dat hardnekkige stofzuigen begin je ook de looproutes te zien zeg maar.. Dus daar zou ik ook laagpolige vloerbedekking willen hebben. Klein puntje is alleen dat de kledingkast niet onze kamer uit kan zonder uit elkaar gehaald te worden en we hebben geen handleiding meer. Het in elkaar zetten heeft drie mensen ongeveer een hele dag geduurd dus daar moeten we nog maar even wat voor verzinnen
Wij hadden vroeger halfpolig tapijt op de bovenverdieping. Inmiddels ligt er al jaren een laminaatvloer. En ik ben er blij mee. Ik stofzuig 1 à 2x per week boven en heb dan niet last van stofplukjes. Als ik 1x in de 14 dagen zou stofzuigen, zou ik wel die stofplukjes hebben. (is wel eens voorgekomen haha) De kinderen hebben allebei ook al eens op de vloer overgegeven. Was toen erg blij dat wij laminaat hebben.
Ah zo oké, geen idee hoe het is. Dacht dat het mooi zou zijn maar jij hebt het al dus jij weet het beter haha
Hoogpolig is mooi maar echt niet handig om te stofzuigen.. zeker als je die in de salon hebt waar je ook nog eens eet.. daar blijven die kruimels voor eeuwig in! Totdat je ze mss op rolt en buiten op klopt haha
Ik zeg vinyl, geen stofwolken en lekker warm aan je voeten. Ik weet niet of je een huurwoning of koopwoning hebt, maar als je het er ooit uit moet halen stelt dit ook niet veel voor, in tegenstelling tot pvc die ze verlijmen. Succes met je keuze!
Veel opties en meningen en termen. Ik ga googlen! Bedankt dat jullie de moeite namen een berichtje te typen!
Ach nee joh, is alleen een mening Inmiddels hebben we een kleed bij de zithoek liggen. Daar ben je het meest en ik weet dat daar haren en kruimels in gaan zitten. Maar het lijkt netter in de kamer en ik kan hem zo een keer naar buiten hangen en uitkloppen. Als ie gaat ruiken naar mijn hond, moet ie weg vind ik.
Ik denk ook dat het aan het huis ligt hoeveel stof er rond dwarrelt. Sommige huizen hebben dat nu eenmaal meer dan andere. Mijn schoonmoeder heeft het meest opgeruimde showhuis dat ik ken en toch heeft ze wel eens stofwolkjes onder het bed. Ontstaan in 24 uur.
Dit: Wij hebben een oud huis en een houtkachel die bijna elke dag brand in deze tijd van het jaar en dus heb ik ook veel stof. Ik blijf aan de gang, dus ik heb mezelf geleerd om het te negeren. Ik stofzuig elke dag, neem alles 2x per week af net een nat doekje en dan moet het maar goed zijn. Ik ben niet op de wereld gezet om te poetsen, zullen we maar zeggen.... Wij hebben vorig jaar boven tapijt laten leggen. We hadden een houten vloer die vreselijk doorklonk naar beneden. Als de kinderen boven gewoon normaal liepen, klonk het beneden alsof er een kudde olifanten rondliep. Nu dus tapijt. (halfhoogpolig) En tot nu toe bevalt het wel. Het is warmer, minder geluid en stofzuigen gaat ook makkelijk. De bedden van de kinderen kunnen vrij makkelijk van de kant en ons bed is een waterbed, dus daar kan niks onder komen, dat staat op een grote bak.