Plotseling slecht slapen bij kinderdagverblijf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sparri3, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparri3

Sparri3 Lid

23 sep 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, hebben jullie tips voor mij? Onze kleine van 9,5 maand slaapt plotseling slecht op het kdv. Tot vier weken terug sliep hij als een roos, net als thuis. Twee keer twee uur overdag was niks geks. Nu slaapt hij thuis nog steeds goed, alleen op het kdv niet meer. Met moeite slaapt hij 1,5 uur achter elkaar, 1 slaapje dus maar. Hij gaat twee keer in de week naar het kdv. Bij opa en oma, waar hij eens in de veertien dagen logeert, is slapen ook geen probleem. Het probleem begon vooral toen we op vakantie zijn geweest, zou dat er nog mee te maken kunnen hebben? Als we hem hier op bed leggen, draait hij zich lekker op zijn buik en slaapt zo in. Op het kdv draait hij zich ook op zijn buik, maar begint hij te huilen als ze hem in bed leggen. Verder is hij zo vrolijk als maar zijn kan, maar in bed is het dus mis. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? En wat zouden we er aan kunnen doen?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    kan het zijn dat ze op het kdv nog een paar keer binne komen op de slaapkamer om andere kindjes erin te leggen? of kindjes die liggen te huilen waardoor hij niet kan slapen?
    of stapelbedjes waar hij onderin slaapt wat misschien wat donker/afgesloten aanvoelt voor hem?

3. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon had dit ook, hij werd apart gelegd en toen ging het goed.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Herkenbaar! Kleine man gaat twee dagen naar de opvang en één dag naar oma en opa. Hij sliep inderdaad altijd zeker 2 x 1,5 a 2 uur op de creche, maar nu mag ik blij zijn als hij twee keer een uurtje slaapt. Hij sliep voorheen alleen op een kamertje, hij was toen nog de jongste, maar nu deelt hij zijn kamer met twee kleinere baby's en die huilen wel eens. Rust weg en er wordt niet geslapen. Bij mijn ouders wordt dat meteen ingehaald, want daar slaapt hij in de ochtend bijna 3 uur (!) en dan vaak in de middag ook nog anderhalf uur. Het is daar lekker rustig en donker.

Ik denk zelf dat ze het op de één of andere manier wel weer inhalen, maar het is inderdaad niet prettig als je een oververmoeid kindje komt ophalen... Ik hoop altijd dat het minder wordt als hij wat ouder is.

5. Sparri3

Sparri3 Lid

23 sep 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank allemaal! Ik weet niet of hij eerst alleen in het slaapzaaltje lag en nu met anderen. Goeie vraag! Dat ga ik navragen bij het kdv. Wel gek dat hij zo huilt direct als ze hem in bed leggen. Ik denk zelf uit vermoeidheid, maar mochten jullie daarover nog ideeën hebben, dan hoor ik het graag!

6. Sparri3

Sparri3 Lid

23 sep 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zit nog niet mee... Vandaag hebben de leidsters op het kdv ons zoontje op tijd in bed gelegd, zonder andere kinderen erbij, maar weer lag hij een half uur te huilen. Terwijl hij dus thuis nooit huilt als we hem in bed leggen. Een van de leidsters zei nog dat hij misschien ooit eens geschrokken is toen hij in bed lag op het kdv en dat hij daar nog last van heeft. Herkennen jullie dat?

7. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Hier toevallig hetzelfde probleem deze week zoontje is 11 maanden en wil ineens niet meer op de creche slapen. Thuis slaapt hij 2 keer 1,5 tot 2 uur. Zegt de creche dat hij toe is aan een slaap. Dacht het even niet!! Daarnaast huilt hij ook als hij op bed gelegd word, thuis doet hij dat nooit, soms als ik weg loop. Geven ze aan dat hij er geen zin in heeft, nee dat snap ik hij is bijna 1 en wil liever spelen. Ze halen hem er elke keer weer uit om het het volgens weer te proberen alleen ik denk dat hij dat door heeft gekregen. Ik word er toch weer uitgehaald om vervolgens verder te spelen als ik moeilijk ga doen.

Heb wel aangegeven dat als hij echt niet slaapt ik liever wil dat hij een keer slaapt dan helemaal niet. Als ik hem ophaal de tweede crèchedag hangt hij letterlijk van vermoeidheid in mijn armen.

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Als hij verder gewoon vrolijk is, zou ik het lekker laten gaan...
    Zoontje slaapt ook vaak maar een uur per dag op de kdv. Terwijl hij thuis in totaal wel 4 uur kan slapen. Maar ondanks de weinge slaap, blijft hij gewoon vrolijk en eet goed. Volgens mij wil ie gewoon niks missen, dus slaapt ie weinig.

9. Sparri3

Sparri3 Lid

23 sep 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag sliep hij weer als vanouds, heel erg fijn! Wel vaker wakker tussen door, maar wel weer twee flinke slaapjes. Hopelijk gaat het morgen ook goed... Het blijkt nu dat hij tandjes heeft gekregen (niks niet meer kwijlen, alleen wat luieruitslag). Zou het dat zijn? Het blijft toch gissen hè...

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook want ze heeft last van andere kinderen die dan huilen of schreeuwen.

Deel Deze Pagina