Epi-no ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samarinde, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Wie heeft er ervaring met de Epi-No? Ik hoorde er vandaag over, en ben aan het twijfelen of ik er een aan wil schaffen of niet. Verhalen zijn erg wisselend, de een is laaiend enthousiast, de ander zegt (ook wel weer begrijpelijk) dat je bij de enthousiaste mensen niet van te voren kon zeggen dat ze zonder het gebruik van de Epi-No wel geknipt zouden worden...

Ik vind het moeilijk.
    Wie hier heeft er ervaring met de Epi-No? Wat vinden jullie, to Epi-No or not to Epi-No? :D

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Deze vraag heb ik een tijdje geleden ook hier gepost....alleen kreeg ik helaas weinig reactie!
    Tijdens mijn zwangerschapscursus heb ik de epi-no ook gezien en ik heb ook al veel goede recencies gelezen.
    Het enige nadeel vind ik alleen dat hij erg duur is!

Maar als het er echt voor kan zorgen dat ik niet ingeknipt wordt of inscheur vind ik het wel waard....
    Ik zou ook graag willen weten of er vrouwen zijn hier die het echt gebruikt hebben. want als je op de site leest is het natuurlijk reclame en wordt het altijd goed aangeprijsd!

3. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Hij is idd vrij prijzig ja. En ik zie mezelf ook niet echt even op de bank Epi-No'en, haha. :D Maar goed, als het werkt, dan werkt het. Heb wel gehoord van een VK die er veel goede ervaringen mee heeft gezien, maar als je dan wat verder leest op internet zie je net zoveel vrouwen die het trouw gebruikt hebben en alsnog gescheurd zijn of zelfs een totaal ruptuur gehad hebben.

Dus ik vind het moeilijk om een beslissing te maken moet ik zeggen, daarom ben ik erg benieuwd of er hier vrouwen zitten die uit ervaring kunnen vertellen.

Jammer dat je op je eigen topic weinig reacties hebt gehad Heppiedepeppie, hopelijk krijgen we hier toch een paar reply's.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Persoonlijk denk ik niet dat het werkt of dat het uitscheuren kan voorkomen. Het ligt aan je eigen lichaam en hoe goed je luistert (kan luisteren, soms is het erg moeilijk) naar de verloskundige. Ik heb 2 kinderen gebaard van bijna 9 pond en ben niet uitgescheurd. Bij Eva heb ik in totaal een uur geperst en dan kan het goed oprekken, maar bij Lisa heb ik maar 5 minuten geperst en dus ook niet uitgescheurd. Als ik van tevoren de epi no had gebruikt had iedereen gedacht dat ik daardoor niet was uitgescheurd, maar zonder gebeurde het dus ook niet. Het is gewoon moeilijk beoordelen of het echt werkt, ik vind het zelf een beetje onzin eigenlijk ;).

5. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Is dat zo'n ding waarmee je de boel van te voren oprekt? :p Dat is leuk voor 's avonds op de bank :D
    Zelf denk ik dat het heel erg afhangt van je bevalling. Als het allemaal heel snel gaat en je lanceert je kindje maakt het volgens mij niet zoveel uit hoeveel je jezelf oprekt van te voren... In principe zit de rek er namelijk wel in. We zijn gemaakt om te kunnen bevallen. Volgens mij ligt het er vooral aan hoe je kindje naar buiten komt (handje naast het hoofd enzo...) Ben wel heel benieuwd of er idd mensen zijn die het hebben gebruikt! Wat een uitvinding zeg :p :D
    Liefs,

6. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ja daar hebben jullie natuurlijk gelijk in. We zijn er in principe "gewoon" voor gemaakt om een kindje te kunnen baren, zelfs 9ponders moeten in principe echt kunnen, haha.

En wat Snoopy zegt klopt ook, je weet gewoon niet of iemand niet gescheurd is door die Epi-No, dat is het lastige eraan.

Ik vind het moeilijk. Ergens vind ik het een plausibel verkoopverhaaltje, en als het ding geen 135 euro had gekost had ik het waarschijnlijk ook wel gewoon geprobeerd onder het mom "Baadt het niet dan schaadt het niet", maar nu twijfel ik dus. Ik geef die 135 euro liever uit aan iets leuks voor de kleine dan aan een oprek-machine waarvan je dus helemaal niet kan voorspellen of het gaat doen waar je 'm voor aangeschaft hebt.

Lastig!

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Heej Sam,

Goed dat je dit topic heb geopend. Ik zag laatst een topic erover bij "vraag het de verloskundige" maar geen ervaring van die verloskundige. Wilde toen ook al een topic openen maar was bang dat niemand ervaring had, en dat blijkt ook zo te zijn.

Ik lees hier ook nog even mee!

8. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Hihi het is toch wat he Sal. Zie je ons al zitten? :D :D :D

Via Google kun je wel wat discussies op andere fora vinden over de Epi No, maar zelf werd ik daar niet zo heel veel wijzer van moet ik zeggen. Na het weekend heb ik weer controle bij de VK, ben benieuwd of zij er misschien iets over te zeggen heeft.

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik ben toevallig net een paar dagen geleden ermee begonnen. :) Mn vk was er helemaal lyrisch over, dus ik wilde het wel eens proberen. Uiteraard heb ik nog geen flauw idee of het gaat helpen of niet, maar ik kan me wel voorstellen dat een beetje met dat ding oefenen angst kan wegnemen, wat natuurlijk op zich al heel nuttig kan zijn bij een bevalling. Ik zit inmiddels op de 7 cm, maar vind het wel heel moeilijk om het ding eruit te persen, omdat ik geen zin heb om zo hard te persen dat ik er nu al aambeien en bloeduitstortingen van krijg ;). Dus meestal trek ik hem er maar gewoon uit... Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat mn gut feeling al een tijd lang roept dat het een (spoed?) ks gaat worden, wat wel maakt dat ik niet altijd even braaf echt alle oefeningen doe ;). Maar al met al vind ik het oefenen best oke!

Is hier iemand echt tot de 10 cm gekomen (met zelf eruit persen)?

Deel Deze Pagina