Krijg je deze tegenwoordig standaard of pas echt als ze het vermoeden hebben dat het kindje niet goed groeit? Of zit hier ook nog verschil in per praktijk?
Normaal alleen termijn, 20 weken en liggingsecho. Zijn er verdenkingen op te snelle of langzame groei kan je extra groeiecho's krijgen. Of bij achterstanden/voorlopen vorige zwangerschap(pen) zoals ik.
Ik krijg een groei-echo met 30 weken ivm hoge bmi. Hier is het geen standaard echo maar op indicatie.
Hier ook op indicatie. Standaard alleen termijnecho, 20 weken en ligging . Ik krijg met 30'weken uitgebreide groeiecho omdat 1 e achterbleef in groei en dat bij 20 weken bij tweede ook bleek te zijn.
Hier ook op indicatie, zoon was een grote en stevige baby. Vandaar dat ik nu 3 groei echo's krijg. Met 28 -32 - 36 weken
Hier krijg je alleen standaard de termijnecho en de 20-wekenecho. Ik krijg een groeiecho en een liggingsecho extra omdat dochter groot was en ik een subtotaalruptuur had bij de eerste bevalling. Ze willen nu goed in de gaten houden hoe het kindje groeit en ligt want bij een te groot kindje of een sterrenkijkertje adviseren ze na te denken over een ks (ivm littekenweefsel door subtotaal ruptuur wat niet meerekt bij een volgende bevalling)
Nu ik bij de gynaecoloog loop krijg ik meer echo's en zeker omdat de kleine waarschijnlijk eerder gehaald wordt krijg ik met 34 weken weer een groei-echo en misschien met 36 weken nog eens.