Wie doet bij jullie het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik werk 3 dgn en hij 5... Vind het dan meer dan logisch dat ik het huishouden doe.

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik ben erg blij hoor dat manlief al weer drie week werkt [hopelijk geen tussen poses meer ] weinig werk nog steeds.

waar het om gaat is valt tegen huishouden weer alleen te moeten doen.
    Als je zelf elke dag het als werk doet .
    Maar ondanks moe zijn is alles weer keurig schoon .

Kook straks nog en verder niks , heb ook een vrije dag vandaag .
    De was vouw ik morgen wel na het werk.

Moest het even kwijt .

3. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Over het algemeen doe ik het huishouden. Mijn man werkt de hele week. Wel vraag ik hem zo nu en dan ook even te helpen met de was. Soms een keer te stofzuigen.

Nu hebben wij pas gehoord dat hij per 1 juli geen baan meer heeft, dus dan mag hij het mooi gaan doen. Ik heb vanaf 11 juli ZW verlof dus dat is dan wel fijn.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Heerlijk deze week mocht ik het weer alleen doen.
    Zal me benieuwen hoe lang !

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier doe ik alles in huis. af en toe helpt ie als ik het vraag en heel soms zoals afgelope zondag heeft ie samen met de kids de afwasmachine uitgepakt en wat operuimd maar ben dan alles kwijt whahaha.

kantjes maaien mag hij doen daar heb ik een hekel aan. het grasmaaien hebben we verdeeld en hij klust alles aan elkaar. zo maakt ie nu weer een konijnenvilla.

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    #186 ER14, 20 jun 2013
    Laatst bewerkt: 20 jun 2013
    Lief werkt 4 dagen per week van ongeveer 12 uur dus zo'n 48 uur (horeca). Ik werk 4 x 9 en volg daarnaast een universitaire studie. De afspraak is dat ik beneden en mijn studeerkamer (zolder) bijhoud en hij de eerste verdieping. Eerlijk, hij doet hartstikke veel in huis en ik hoef zelden iets te vragen. Als hij de handdoeken en sokken niet zou wassen en vouwen zouden we regelmatig zonder zitten haha. Ik zou daar best wat meer waardering voor mogen hebben bedenk ik me nu..

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier is een traditioneel rolpatroon; hij werkt, ik doe het huishouden. Omdat ik nu zwanger ben, verschoond hij de kattenbakken, tilt hij de boodschappen (die we samen doen) en stofzuigt hij op zaterdags. De rest is voor mij, alhoewel... Ik vraag hem ook wel dagelijks of hij de katten eten wilt geven of soms de container buiten te zetten wanneer deze te zwaar is, haha.

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik doe het meeste in huis maar goed ik ben dan ook het meeste thuis. Hij helpt waar hij kan en daar ben ik erg blij mee

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Vandaag een dag samen vrij , hebben samen het huishouden gedaan .
    volgende week samen vakantie dan verdelen we het huishouden .
    Als manlief ineens niet werkt maakt hij af waar ik niet aan toe kwam.
    Zo fijn he dat hij alles wel doet .

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hij heeft eergisteren pannenkoeken gebakken! En trots dat ik op hem ben :cool:

Hij kookt werkelijk misschien maar 1x per 5 maanden ofzo... En nu ik het telkens zwaarder krijg, pakt hij nét even wat sneller door, zoals van het weekend bijvoorbeeld en ik wilde stofzuigen achter de bank en het niet helemaal voor elkaar kreeg. Dat was wel fijn! Of hij ruimt eventjes de tafel af (die vol ligt met zijn spullen, dus stiekem wel terecht ;))

En afgelopen weekend moesten we na het boodschappen doen direct door naar mijn schoonouders, dus heeft hij geholpen met het uitpakken van de boodschappen. Helaas staat nu wel weer mijn koelkast-systeem in de war, maar ach, je kunt maar zoiets zinloos als een koelkast-systeem hebben (dan ben je volgens mij echt té zwanger zonder dat je een leven hebt) :D

11. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hier echt een held van een man,
    Het enigste wat hij niet mag doen en ok niet doet is strijken

In principe doe ik alles want hij werkt 60 uur pw en vaak 6 dagen
    Maar als hij ziet dat er nog iets gedaan kan worden doet hij dat zonder te mopperen en helemaal uit zich zelf 😃
    En ... Iedere morgen zet hij voordat hij gat werken verse koffie voor mij Woehoe :)

12. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Alleen OP gelezen:

Over het algemeen doe ik het, behalve de kattenbak en de vuilniszakken.

Ik doe het ook veel liever zelf, soms wilt hij helpen en dan gaat hij stofzuigen en kan ik het alsnog overdoen omdat hij de helft is "vergeten" ;)

Maar ik vind het niet erg om te doen hoor, hij werkt fulltime en ik niet.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#193 Cygnet2, 15 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2013
    Ik werk op het moment niet dus ik doe het leeuwendeel. Manlief doet:
    - stofzuigen (1 x per week)
    - zaterdag boodschappen
    - vuilnis (6 afvalpunten in huis...)
    - 2-3 x in de week koken
    - ramen lappen (bovenste verdieping.. ik kan er niet bij)
    - tuin en klusjes
    - 1-3 x in de week vaatwasser uitruimen
    - soms overige boodschappen
    - bedden opmaken (meestal samen)
    - strijken (z'n Eigen spullen en soms een beetje van de kinderen)

Als ik werk dan doet hij ook de keuken vaker boodschappen en de vaatwasser.

14. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik.

mijn man doet helemaal niets in het huishouden. gaat ook altijd als hij iets gegeten heeft in de keuken zijn bestek in de wasbak terwijl de vaatwas machine even ver is;). zelfde met zijn sokken/ kleding gooit alles maar neer en de schoonmaker ruimt het wel op. hij werkt wel heel veel maar soms zou ik het wel leuk vinden om ook een dagje vrij te hebben, maar helaas het huishouden houd nooit op. ik doe ook alle rekeningen/ boodschappen/ alles met de kinderen/ koken. mag eigenlijk niet klagen want ik heb de luxe dat ik niet hoef te werken maar lucht even op:p.

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nu ik thuis ben doe ik bijna alles.
    Hij doet de kattenbak en vuil buiten zetten.
    Soms kookt hij en in het weend helpt hij met opruimen en doen we samen boodschappen.

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij doen alles samen verdeeld, hij werkt fulltime en ik niet, vind alleen niet dat dat er wat mee te maken moet hebben, je hebt namelijk samen een huis dus vind ik dat je er samen voor moet zorgen.

Dus de ene keer kookt hij en dan kook ik, de ene avond vul ik de vaatwasser en de andere keer hij, het is hier ook gewoon '' normaal '' we hoeven elkaar niet te vragen om iets te doen ( op een enkele keer daar gelaten )

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    IK!

Man werkt fulltime en ik ben fulltime mama :D
    Dus ik vind het dan ook vanzelfsprekend dat ik dan voor het huishouden zorg.

Het enigste wat mijn man doet is de vuilnis buiten aan de weg zetten :p

Grote boodschappen doen we wel samen

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit heeft niets met luxe te maken... dit is gewoon asociaal. Ook in een 5 sterrenhotel heb je je te gedragen :x:)

19. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Voornamelijk ik en de poets.. Vl doet de douche altijd uit omdat ik niet tegen de geur van antikal kan.. Verder doen we beide wasjes draaien maar ik strijk weer.. Ik kook doordeweeks en hij in de weekenden.. Vaatwasser e.d. Doe ik meestal.. Ach, hij werkt 40 uur en ik 16 + babywerk!

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als mijn man weg ik doe ik alles ( kan niet anders)

Maar als hij thuis is ( dan ook weken achter elkaar) dan doen we het samen. Hij kookt alleen nooit. Vindt hij echt niet leuk om te doen. Net als ik niet meer stofzuig als hij thuis is. Vreselijk werk vind ik dat.

Deel Deze Pagina