Ik doe het grootste gedeelte, maar ik ben ook thuisblijfmama. Door rugklachten i.v.m. de zwangerschap doet mijn man nu het douchegedeelte+vloer van de wc+douche en hij helpt met het bed opmaken. Wat hij sowieso altijd doet is de container aan de weg zetten en hij strijkt zijn eigen kleren (ik heb nooit strijk).
Ik..... Manlief doet alleen et vuilnis en plantjes water geven.... Maar ik werk ook de helft minder dus vind dat niet meer dn normaal. Bovendien ziet hij t ook niet hoor als iets vies is! Zorg voor onze dochter is wel 50/50
Ik doe het huishouden, koken, verzorging onze dochter etc.. ik werk 16 uur per week in onze zaak, mijn man werkt 6 dagen, ik vind t niet nodig dat hij na een werkdag van 12 uur thuis nog aan de slag moet.. Hij zet wel de kliko op straat en maakt zondagochtend het ontbijt samen met onze dochter..
Wij werken beiden full time. Maar toch ben ik degene die alles doet. Vanaf september wil ik hier verandering zien,want zo hou ik dat niet vol!
Wij hebben best wel een soort vaste planning.. Normaliter doe ik elke dag de kattenbakken (doe dat zelf ook het liefst) Dit doet mijn man nu.. Maandag doet mijn man het huishouden.. (stofzuigen, tafels en kasten afnemen, afwassen dieren voeden,hond uit laten) en MEESTAL kookt hij dan ook (hij is om half 5 thuis en ik om half 7) Dinsdag en woensdag ben ik vrij en werk ik zelf het hele huis door (dat gaat nu ook nog maar mijn man ondersteund me wel met dingen die te zwaar zijn) en zorg ik voor het eten.. ook verschoon ik het konijn.. en laat ik de hond uit.. boodschappen, was, stofzuigen, dweilen enz.. het hele lijstje..) Donderdag en vrijdag doet mijn man het lijstje van maandag, en in het weekend doen we het samen.. En krijg ik over het algemeen altijd wel een ontbijtje dat vind ik zo lief en word ik echt gelukkig van Ik doe zelf dus zeg maar de grondige dingen en mijn man houd het bij het heeft wel jaren gekost om in dit ritme te komen
Ik doe het huishouden.. Mijn man doet wel de vuilnis weg gooien en dweilen. Soms doet hij ook de vaatwasser maar dat is echt bijna nooit
Wow ik lees even een paar reacties terug en dan zie ik dat het bij ons toch best goed geregeld is.. en ik kan nog klagen ook als hij een dag niet heeft gestofzuigd als ik werk sommige mannen doen dus echt niks wauw dan zou ik gek worden..
Ik doe binnen soppen wassen stofzuigen eten koken honden verzorgen noem maar op hij doet buiten, gras maaien groentetuin, kippen, en de planten binnen maar hier en daar helpt hij wel mee, soms uit zich zelf (irritatie dat ik het niet gedaan heb) of spontaan ( goh zal ik de was ophangen??) soms mag ie wel vaker meehelpen, maar tis een eindeloze discussie, dan denk ik nog vaak terug aan de 1e maand na de geboorte, hij deed alles, geweldig genoten !!
Hij stofzuigt en stoft af. En ik doe de rest. Stofzuigen is mij te zwaar en te veel in de week ik moet het echt verdelen i.v.m. mijn fibromyalgie. Dus doe elke dag wat. En daarnaast werk ik ook nog 24 uur en hij 36. En wordt het me te veel of te zwaar die dag dan doet hij het voor me. Dus een geweldige man die mij goed helpt. Je kunt minder treffen Opvoeden doen we samen maar ik ben 2 dagen met haar alleen en hij 1 dag. Maar als we samen zijn is het echt wel 50/50. En buiten om is zijn pakkie an. Behalve de ramen die doe ik.
Ik werk 3 dagen en die 4 die ik vrij ben doe ik eigenlijk alles Hij werkt 45 uur. Maar helpt me zonder te vragen als hij iets ziet dat moet gebeuren. Heel lief! Hij stofzuigt, doet de was, vaatwasser uitruimen, keuken schoon, speelgoed opruimen en nog meer Nee, hij is niet te huur
In principe is bij ons alles verdeeld. Maar in de praktijk komt het er vaak op neer dat qua huishouden ik het meest doe. Opzich niet erg, hij werkt meestal van 0800 - 2000, dus ja, daar ga je dan al. Anders houd hij ook geen avond meer over. En op zijn halve dag, komt ie mij vaak helpen met mijn werk, omdat we daarna samen naar de zwemles kunnen van de kleine. Anders zit ie alleen tussen al die kippen , dus dat leed delen we ook hahah. Buiten dat, hoef ik het em maar te vragen, en hij doet het. Dus ik knijp wel me handjes dicht met em.
Ik doe alles. Maar ik ben thuis en Vl. Werkt gemiddeld 50 uur prof meer dus logisch dat hij niks doet.
Schoonmaken wordt door de huishoudster gedaan. Ik doe meestal de boodschappen en was de kleertjes van de jongste zelf. Man heeft een veeleisende baan en is veel van huis. Dus als die thuis komt hoeft hij echt niets meer te doen van mij.
Wij doen het meestal samen maar nu heb ik 2 maanden vakantie (student) en doe ik het vooral alleen wat ik ook logisch vind.
ik, maar mijn man helpt me wel zodra ik het vraag en hij ziet zelf ook wel dat vaatwasser ingepakt moet worden.
ik doe alles. man doet niks oh dat lieg ik, hij zet het oud papier en de container aan de straat jawel maarliefst 1x per week helpt hij dus mee in het huishouden. that's it soms zou ik ook wel een willen dat hij een keer wat doet, maar mag eigenlijk niet klagen. hij werkt ik ben thuisblijfmama zoals ze dat zo leuk noemen dus het is min of meer mijn ''taak'' denk ik dan
Beiden. Ongeveer evenveel al zal Jan zeggen dat hij meer doet . Kan kloppen hoor maar ik doe weer andere dingen (nagels knippen vd kinderen bijvoorbeeld). Hij werkt ruim 0,8 met veel overwerk. Ik werk 0,6 met matig overwerk (onderwijs dus in vlagen). Grote klussen doet hij nu en ik neem dan de kinderen mee de hort op.
We werken beide voltijds, 5 dagen in de week, Weekend vrij. Poetsen doet onze Poetshulp. Stofzuigen (bijna elke dag) doet hij meestal. Dingen tussen door zoals bvb toilet, doe ik meestal. Koken in de week, doe ik niet, we kunnen beiden de Kantine op het werk gebruiken. In het Weekend ben ik die kookt. Manlief doet de tuin door de week, het grotere werk doen we samen.