Ik doe alles in huis, hij stofzuigt alleen zaterdag, maar hij doet alles buitenshuis de tuin enz, ik werk niet dus vind ik het logisch
Momenteel heb ik geen puf om wat dan ook te doen en gebeurt er thuis dus letterlijk ook niks in het huishouden (nu ja, afwasmachine opzetten etc. wel maar niet kuisen etc.); normaal doe ik alles binnenshuis en hij doet de tuin behalve harken, dat doe ik, en hij onderhoudt de auto en doet herstellingen binnenshuis. Winkelen doen we samen meestal of anders ik. In de week kook ik niet (beiden kantine en Kleine Meneer krijgt gekookt op school, nu moet ik voor hem 's avonds dus wel iets voorzien want op de opvang krijgt hij dit niet), in het weekend kook ik wel. Grote Meneer past ook wel eens op de Kleine zodat ik iets minder hoef te multitasken. Oh ja, wij werken beide fulltime in Brussel (dus ook nog eens 4,5u reistijd per dag tijdens niet-schoolvakanties).
Ik haha. Hij brengt het vuilnis weg, meestal wel uit zichzelf. En de laatste jaren dat ie zijn eigen rotzooi neerlegt waar ik het hebben moet haha. Wasgoed voor de wasmachine, dan was ik het gelijk. En afwas in de gootsteen. Moet er ook geen gebemoei meehebben, laat mij het maar lekker op mijn manier doen.
mmmmh 95% vs 5% = verschil 90% en 100% vs 60% = verschil 40% Volgens mij zijn de taken toch niet helemaal eerlijk verdeeld
Wij doen alles samen. Ik denk dat het bij ons echt 50% - 50% is. Mijn man doet heel veel in huis. Ik ben meestal wel degene die strijkt. Maar mijn man doet dan het opvouw werk. Hij heeft afgelopen donderdag zelfs de keuken uitgesopt en gisteren de koelkast schoongemaakt. Heerlijk zo'n vent!
Ik doe eigenlijk bijna alles, omdat ik maar 1,5 dag in de week werk en mijn vriend fulltime. Maar het is niet zo dat m'n vriend helemaal niks doet. Hij doet heel vaak de was in de wasmachine, de was ophangen, afwassen doen we altijd samen. Nu ik zwanger bent wil hij me het liefst alles uit handen nemen. Haha.. hij gaat nu regelmatig met de stofzuiger en dweil door het huis en doet zelfs de ramen voor me. Zijn 'vaste klusje' is de frituurpan schoonmaken.. maar het échte afstoffen, de badkamer en wc schoonmaken doe ik toch echt zelf.
Poetsen doet de schoonmaakster. Van de rest doe ik het meeste in de huishouding. Maar hij is nu druk met klussen om de kamer voor onze dochter te kunnen maken. Ik doe ook niks in de tuin verder. Normaal proberen we het wel een beetje te verdelen. Dus ik ben blij als die kamer af is
Ik doe het meeste. Maar 1 x in de week stofzuigd mijn partner nu en hij zal mij altijd helpen als ik het vraag. Is nooit te beroerd daarvoor, ook al heeft hij een eigen bedrijf en werk ik parttime. Eerst studeerde ik er ook nog bij en had de zorg voor onze dochter. Dat was soms best pittig. Nu ik thuis ben van verlof heb ik alle tijd.
Mijn man doet altijd de vuilniszakken vervangen/ biobak aan straat zetten, ramen wassen (hij heeft een karcher ramenwas ding waar hij helemaal enthousiast over is ) en meestal stofzuigen en de bedden verschonen. En daarnaast doet hij ook meestal de was. Dingen zoals de keuken, badkamer, wc poetsen en de vloeren dweilen/stoomreinigen doe ik eigenlijk altijd. En alle poetsdingen zoals kozijnen en andere niet wekelijkse dingen doe ik ook sinsds ik zwanger ben doet hij ook sowiezo altijd de kattenbak en doet hij ook vaak de keuken (voor zover hij ziet wat er moet gebeuren) Buiten dat komt mijn moeder sinds 2 wkn 1x per week om de badkamer enzo te doen. Dus ik hoef niet te zeggen dat ik erg blij ben met mijn man (en ook met mijn moeder hihi)
Ik doe het meest. Hij werkt 5 dagen ik 2. Hij heeft wel vaste 'taken' vuilniszak uit de vuilnisbak halen en wegbrengen en de kattenbak. Hij helpt wel altijd als ik hem dat vraag.
In deze vakantie doen we het samen normaal . Maar vandaag heb ik een bloeddruk met 24 uur lang om. Daarom doet manlief het nu bezorgt he! Heb een man uit duizenden !! Heeft voor me gewassen , vaat gedaan eten gekookt noem maar op . Morgen als de meter af is mag ik weer helpen , zo lief van hem .
eerlijk gezegd doet mijn man het meeste, maar we doen het wel samen, hij is vaak gewoon sneller in iets als ik beide vind het huishouden geen enkel probleem gelukkig maar ik moet eerlijk bekennen dat ik in het huishouden iets uhm luier ben als mijn man, daarentegen vind ik het leuker om te knutselen en dat soort gekkigheid
Ik zou juist dan wel zeggen gewoon je normale dingen doen, je wilt toch weten waar een hoge bloeddruk aan ligt?
Ik doe het meeste in het huishouden, maar dat vind ik in ons geval niet meer dan normaal. Ik ben gastouder en een schoon huis hoort bij het werk. Wel doet mn man de kattenbak, in het weekend het hele huis stofzuigen, de grote boodschappen en koken in het weekend. Verder doen we om en om de vaatwasser. Als ik dingen aan hem vraag doet hij het wel, alleen strijken doet ie niet, maar verder kan ik hem alles vragen. Mag dus absoluut niet klagen (al doe ik het soms lekker wel) Liefs doris
Appelgebakje@ Ja dat doe ik ook wel kleine dingen. Krijg net door van manlief dat ik morgen met de meter om mag stofzuigen . En heb gelopen zo straks doe wel wat hoor
Mijn man werkt min. 40 uur per week. Ik ben tot nu toe thuisblijfmama. Toch doe ik het huishouden niet alleen. Hij doet afwassen en de rest van de keuken, de badkamer een grote beurt geven, vuilnisbak legen en een deel van de was. De rest is mijn takenpakket, of het allemaal heel netjes uitgevoerd wordt....... Huisvrouw zijn is niet echt mijn specialiteit.