Wie doet bij jullie het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ik doe het volledige huishouden hier, schoonmaken, koken etc. en heb de volledige zorg voor onze dochter.

vriend heeft een drukke en onregelmatige baan, en maakt hele lange dagen.
    dus doordeweeks doe ik alles hier.
    weekends doen we samen de boodschappen, en helpt hij wel mee in het huishouden en met onze dochter. ook kookt hij dan altijd.

2. p1982

p1982 Niet meer actief

Beide
    Hebben een schema wat doen en wie en werkt

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

We doen allebei wel iets in huis.
    Meestal laat hij de badkamer en wc aan mij over..( de slimmerd ):D
    De keuken doet hij meestal en stofzuigen ook.
    Tja de rest doe ik ook.
    En soms wil die ook nog eens strijken.. al doe ik dat liever zelf...;)

4. Paige

Paige Niet meer actief

Alles samen.
    Samen koken, samen schoonmaken, samen boodschappen doen.

Gezellig! :D

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Man werkt fulltime, ik werk niet maar hij helpt wel mee thuis. We hebben geen vaste taken. Soms hangt hij de was voor me op, soms de kids in bad of even snel de woonkamer stofzuigen. Meer wat ons het op dat moment beste uitkomt. Zoals nu bijv . de afwas moet worden gedaan en de wasmachine is net gestopt. We hebben allebei geen zin in de afwas, dus doen we kop of munt. De winnaar mag de was doen hahaha

6. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik doe alles in huis. Mijn man hoeft niks te doen. Ik vind het ook leuk om te doen en mijn is man niet zo'n ster in het huishouden. Dat geeft niet hoor. Mijn man werkt heel veel en ik een stuk minder. Dus als hij thuis is dan wil ik liever dat hij tijd besteed aan onze zoon.

Mijn man doet wel het vuil en de kattenbak en hij doet het onderhoudt aan het huis, zoals klussen enzo. Daar ben ik weer verschrikkelijk slecht in. Ik heb echt twee linkerhanden.

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Samen. Eerst alles samen maar nu ik geen werk meer heb doe ik het meeste. Hij helpt me wel heel goed en zet van te voren dingen klaar (zoals stofzuiger boven zetten enzo) zodat ik dat niet hoef te doen.

8. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij doen alles samen, sterker nog, ik denk dat vl het meeste doet.
    Hij vind het leuk om te doen en doet ook altijd alles grondig.

Ik ben van de was (en nu is de droger stuk....!!! :$), de vaatwasser en de woonkamer. Vaak haal ik ook nog de stofzuiger en de dweil door het huis.
    En hij boent altijd de badkamer, het toilet, de keuken, doet elke dag trouw het kleine beetje afwas. Houdt zich bezig met de kattenbakken, gooit het vuilnis weg, boent de vuilnisbak en loopt het meeste met de hond.

Goede verdeling dacht ik zo!

9. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Vriend werkt tegenwoordig 50 tot 60 uur per week, dus dan doe ik alles. Enige wat hij hoeft te doen is de vuilniszak. Meestal in het weekend doet hij de wc grondig en de rest van de dagen doe ik een lapje erover.

10. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik (werk 28uur) meestal het poetsen van het huis. Dus zolder/boven/beneden. En de toiletten ook. Dweilen....

Hij (werkt 40uur) weekboodschappen elke zaterdag. Het vuilnis verzamelen in huis en buiten zetten. De tuin, water geven en maaien. Soms als ik avonddienst heb het huis poetsen overnemen. Auto's wassen. Oud papier.

Hij/ik= eten koken, wie het eerst thuis is. Stofzuigen beneden tussendoor. De was, wie thuis is doet het.

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Het meeste doe ik omdat ik het minste werk van de 2. Ik stof, stofzuig, dweil, badkamer, wc enz. Toen ik zwanger was en ik had gewerkt dan kwam ik wel ns in een schoon huis als hij vrij was, zo lief :):D

Als hij een dag vrij is wil hij nog wel eens stofzuigen of een wasje ophangen. Boodschappen doen we 1x per week samen en soms als we nog wat nodig hebben neemt hij het mee vanuit zijn werk. (ik moet dan nog een half uur lopen als ik m'n dochter heb opgehaald vanuit de go, is niet handig)

12. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    mijn vriend werk fulltime dus het huishouden is voor mij net als de zorg voor de kinderen. Ik ben huismama dus vind het ook niet meer als logisch dat het zo is. Hij doet wel en paar dingetjes zoals het papier in de container en de containers aan de straat zetten maar verders is alles voor mij. Ik sta s'morgens voor hem op smeer z'n brood pak z'n tas in en zwaai hem uit en ga met het huisouden bezig en als hij thuis komt staat het eten op tafel. heel ouderwets bij ons dus maar hier hebben wij voor gekozen.

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik doe het huishouden,

alsik wat vraag doet hij ghet op zich wel maar liever niet zeg maar..

hij werkt ern ik ben thyuis dus wel logisch alleen hij mag het vuilnis wegbrengen

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik ben een thuisblijfmoeder, en mijn man werkt best veel. ik doe dus het huishouden.. mijn man heeft zijn eigen klusjes.. en dat is zorgen dat als de prullenbak vol is er een nieuwe zak in komt...t eten in de kliko weggooien..en de tuin.

15. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Saampjes❤

16. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Manlief werkt füll time, ik 75%, maar een deel met kind erbij; dus ook niet superveel tijd over voor huishouden. We hebben dus een werkster die elke week stoft, zuigt en badkamers en keuken doet en dan af en toe ramen/oven e.d. Ik ruim de avond ervoor goed op, zodat ze er goed bij kan. We doen was en afwasmachine samen en ik kook meestal en doe de boodschappen. Niet helemaal 50/50 dus, maar ik voel me voldoende gesteund.

17. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Wij werken beiden fulltime. Doen samen het poetswerk. Ik doe het koken, afwassen en strijken er nog bij. Hij afdrogen, vuilnisbakken :)

18. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Over het algemeen doe ik het, maar ik werk 28 uur en hij minimaal 60, ik smeer zelfs zijn brood !)met veel plezier! Doet mijn moeder ook al ruim 30 jaar voor mijn vader ;))
    Maar we zorgen er samen voor dat het huis opgeruimd is en blijft. Als ik de kleine op bed leg, ruimt hij op. Hij legt hem 2 keer op bed, dan sport ik.
    Maaaaaar hij is nooit te beroerd om te helpen. Eten koken doet hij 2 keer en samen even de de was opvouwen, bed opmaken of FF 'bij'stofzuigen. Vaak haalt hij alles van de grond, ik stofzuig en hij zet alles weer neer.
    Noem me ouderwets, maar ik vind ook wel dat als de een minder buitenshuis werkt, meer binnenshuis doet ( mits dit fysiek mogelijk is) en ja vaak is dat toch nog de vrouw die parttime werkt

Deel Deze Pagina