Euhm.. Tsja.. Ik doe alles.. Als ik hem wat vraag dan kijkt ie me aan alsof hij water ziet branden.. Volgens mij vallen zijn handen eraf als hij iets huishoudelijks moet doen.. (Voor de rest is het wel een schat hoor )
Ik doe alles... behalve als hij thuis is dan stofzuigt hij ( heb ik echt een hekel aan) Maar goed, hij werkt 42 uur en ik werk thuis...
Maar is het dan zo vanzelf sprekend? Mijn man maakt 5 dagen van 11 uur. Ik ben thuisblijfmoeder maar dat betekend niet dat hij altijd maar op zijn kont kan gaan zitten. Ik ben dan thuis maar ik ben hele dagen bezig met de kinderen. Natuurlijk ik stof en stofzuiger elke dag. Maar hij is niets te mooi om na het eten de vaarwater in te pakken of de dwijl erdoor te halen.
Ja dat snap ik hoor! Ik heb natuurlijk maar 1 kindje dus is dat al zeker anders. Maar als ik overdag thuis ben dan doe ik het huishouden. Ik vind dat ook geen probleem. In het weekend doen we wel meer samen hoor... maar het is toch wel 20/80 qua verdeling. Volgend schooljaar ga ik weer wat meer werken, ik heb hem er al op voorbereid dat dit betekend dat hij ook weer wat meer moet gaan doen
Ik werk 2 dagen in de week en mijn man fulltime, dus ik vind het logisch dat ik het huishouden op me neem. Hij helpt soms wel een beetje hoor, op zondag kookt ie meestal en op zaterdag stofzuigt hij de benedenverdieping vaak.
Ik.. Vriend werkt overdag en klust dan s'avonds aan ons huis. Alleen de afwas van het avondeten doet ie.
wat heb ik het toch getroffen met mijn man als ik het zo lees Man doet in het weekend goed meehelpen met alles.. bedden verschonen, de was, de tuin, stofzuigen, dweilen, de badkamer, wc's etc etc En doordeweeks stofzuigt hij ook wel eens of doet de was en vaatwasser.. Man werkt trouwens fulltime
Als ik het zo lees dan is het mooi verdeeld ! en zie ik dat er veel mannen helpen in het huishouden . De meningen blijven wel verdeeld als het gaat om als man meer werkt dat hij niets hoeft te doen. Hier is het wel zo als hij werkt en de grijze bak moet na buiten is dat voor heb te zware zakken ook . Koffie halen en zijn eigen drinken soms , of de ene keer ik en hij de andere keer. Weekends doen we niks mits het erg nodig is . Vaatwasser doen we wel en de was soms op vouwen. Weekend is voor leuke dingen zo als vandaag vele kilometers gefietst heerlijk. Zo en nu tijd voor koffie die ik even ga halen .
Toen ik nog depressief was kwam het meeste op zijn schouders terecht. Toen we kinderen kregen en ik thuisblijfmama werd deed ik alles in huis, al is dat in het begin door de aanwezige depressie soms wat wisselend geweest. Sinds een half jaar werk ik 15u per week in de avonduren (en een paar uurtjes op kantoor) Nu doet hij de afwas in de avond(alleen van het avondeten en het koken), de badkamer en 1 keer in de week dweilt hij (en nu ik n peesontsteking heb hangt hij ook de was voor me op. Verder is alles aan mij, dat maakt dat ik op zondag nog wel eens tot laat zijn overhemden sta te strijken maar daar kies ik nu eenmaal zelf voor
Ik lees maar weinig mensen die een hulp in de huishouding hebben. Maar mss vinden de dames die het meest in het huishouden doen, het wel fijn om te doen? Dat kan natuurlijk ook. Ikzelf heb er de schurftziekte aan...haha!
Ik doe wel het meeste maar vriend doet ook zijn deel.. We wonen samen dus hebben samen de verantwoordelijkheid voor het huishouden. Als hij nog nog meneer de superklusser was dan zou hij minder in het huis hoeven doen, maar dat doen we dus ook samen.
misschien dat de meeste mensen gewoon geen centen hebben voor een schoonmaakster????? hier zouden we trouwens een schoonmaakster wel kunnen betalen maar ondanks dat poetsen niet mn hobby is wil ik geen vreemde in mn huis. en ach we moeten allemaal welles wat doen wat niet zo leuk is. het leven is niet altijd een lolletje he
Toen we beiden fulltime werkten hielden we meestal op zaterdagochtend samen 'grote schoonmaak'. Ik deed altijd de was en strijk en hij ruimde altijd de vaatwasser in en uit. Koken deden we om en om. Nu ik nog maar 18 uur werk doe ik het complete huishouden. Hij helpt wel in het weekend, maar dan moet ik er om vragen. Achja, hij werkt ook een stuk meer!
Ik doe de was, strijk, kook en doe de boodschappen. Hij doet de tuin, stofzuigen, toiletten en dweilen. Hij gooit ook de was wel in de machine als hij het ziet liggen. We werken allebei 4 dagen. En we hebben elke week 3 uur een werkster die de rest doet.
Ik doe alles heb ik altijd gedaan ook toen ik 32 uur werkte. Ik heb hier nooit problemen mee gehad,hij doet wel is iets zoals de vuilnis maar dat vind ik niet echt iets doen. Ik doe het ook liever zelf en mijn man werkt in 5 ploegen. Ik ben daar best wel ouderwets in en ik zeg eerlijk ik heb hem misschien wel een beetje verwend, ik smeer ook altijd zijn brood. En voordat jullie denken wat een #%#% ik ben hartstikke blij met hem en heb er geen problemen mee,haha.-
Ik doe het meeste in de huishouding. Mijn doet wel vaak de boodschappen en ruimt na het avondeten de spullen allemaal op terwijl ik lekker met de kids Sesamstraat kijk. Zuigen, dweilen, de was, badkamer/wc schoonmaken, bedden verschonen...dat doe ik allemaal. Maar ach, als hij het doet vind ik het toch niet goed genoeg en als ik vraag of hij bijv. even wil zuigen, dan doet hij dat. Momenteel is hij de zolder aan het opknappen en gaat hij maandag beginnen met de nieuwe slaapkamer voor ons zoontje, dus ik verwacht van hem nu ook zeker niet dat hij nog dingen in huis gaat doen. Oh, en een schoonmaakster....lijkt me heerlijk, maar wij kunnen ons geld echt wel beter besteden. Bovendien ben ik te wantrouwig voor een vreemde in mijn huis...
Ik. Mijn man helpt veel met de kinderen maar het huishouden doe ik. Als ik hem iets vraagt doet hij het zeer zeker wel maar net als veel anderen zal hij niets uit zichzelf doen. Vind het niet erg, ik vang in huis de kids op dus maak daarmee het meeste vies en hij werkt fulltime.
Wij hebben wel een hulp, 1 x per twee weken. Die geeft dan 't huis de grote beurt. Verder redelijk verdeelt, manlief strijkt en stofzuigt ook omdat ik dat minder goed kan vanwege een schouderblesure (en ja soms moet ik 'm achter z'n broek zitten dat het gebeurd ). Wassen, boodschappen en koken doe ik, opruimen, kinderen naar bed ed doen we samen.