Vind je het zo'n vreemde vraag dan? Je reageert een beetje gepikeerd, nl. Persoonlijk werk ik liever een uurtje extra zodat ik haar kan betalen, dan dat ik zelf het huishouden zou doen. Zo niet leuk vind ik het.
Ik heb het er niet voor over om meer te werken voor een hulp in de huishouding. Spaar me die uurtjes liever uit. Ik doe het meeste hier in huis, mijn vriend doet momenteel de kattenbak. Ook tilt hij sinds kort de boodschappen uit mijn auto als ik een volle krat heb, daar ga ik gewoon niet mee sjouwen. Sinds een paar weken doet hij ook spontaan de dekbedden in de overtrekken als ze verschoond moeten worden. Het wordt nog wat !
Ik doe 95% van de tijd het huishouden. Mijn man doet vaak even de vuilnisbak en het oud papier. Ik doe de tuin en zo ook. Hij werkt veel, en ik werk niet. Dus ik vind onze rolverdeling niet meer dan logisch. Heb er ook geen enkel probleem mee.
ik doe door de weeks de was en het huishouden maar mijn man doe het ook als ik in het weekend werken ben doe hij de was dweilen stofzuigen bedden verschonen en de afwas dus bij ons doen wij eigenlijk even veel het huishouden
Ik doe het huishouden en de was, manlief kookt, dat kan ik niet en heb ik een hekel aan haha. Soms als ik het niet red in huis dan vraag ik of hij me helpt maarja dat moet soms meerdere keren waardoor ik het toch weer zelf ga doen. Dat moet ik eigenlijk eens laten nu ik zwanger ben dan haha.
Ik werk en volg een opleiding en mijn man op het moment niet. Op de dagen dat ik werk doet mijn man bijna alles op de was en stoffen na. Op de dagen dat ik niet werk doen we alles samen. Ik ben erg blij met mijn man haha.. hij zeurt er ook echt nooit om. Hij zegt zelf ook we zijn samen een gezin dus we zorgen daar ook samen voor...
Ik kook elke dag en doe op dinsdags de grote schoonmaak (vrije dag) en oo zondag. Hij doet op donderdagochtend de grote schoonmaak. Ik doe ook de was enzo. De kids brengen we om en om naar bed. Ik werk 30 upw en hij 45,5.
Hier doet mijn man het meeste of eigenlijk alles... In de zwangerschap deed hij dat al omdat ik met zorgen voor de kinderen al mijn energie kwijt was... Hij werkt 32 uur ik niet... En nu net na de bevalling doet hij ook nog alles heb net een week in het ziekenhuis gelegen met een trombosebeen en longembolie... Straks gaat hij weer aan het werk hij is nu nog vrij maar ook dan zal hij de was blijven doen en de afwas en stofzuigen 's avonds...ik kook dan het eten en hij is op vrijdag vrij en doet dan de rest van het huis... Als ik me beter ga voelen zal ik misschien gaan stofzuigen maar hij vindt de was en afwas doen 'leuk' en zijn systeem zit er in zodra de kids ouder zijn jongste 4 dan ga ik waarschijnlijk meer werken en hij wat minder en blijft hij dus thuis bij de kinderen...
Ik doe meestal het huishouden. Mijn vriend werkt fulltime en ik niet dus vind ik het eigenlijk ook wel logisch. Nu ik pas bevallen ben middels een keizersnee doet hij het huishouden maar ben blij als ik het zelf weer kan doen haha. Hij doet zijn best hoor maar meestal alles half of ik niet het 10x vragen
Tot een paar maanden geleden hielp mijn man tegenwoordig doet hij niets meer ik doe het huishouden kinderen boodschappen en koken hij brengt de meiden twee keer in de week naar bed. Als het hier een zooitje is door de een of andere reden en ik vraag of hij kan helpen begint hij met ramen zemen of een andere onzinnige taak.
ja ik vind dat een vreemde vraag ja. niet iedereen heeft die centen en een uurtje hahaha dan heb je net mijn wc gepoetst ( bij wijze van spreken dan)
Ik doe voornamelijk het huishouden. Mijn man hoeft niet vaak te helpen, op het moment moet hij wel de kattenbak doen. maar als ik hem in het weekend wat vraag zal hij het zeker niet laten.
Onze huishoudtaken zijn wel 50/50. Hij werkt 4 dagen en ik 2 maar ik doe ook de 'sociale verplichtingen", koop kleding voor de kids, doktersbezoeken, tandarts, ortho, ziekenhuis, consultatiebezoeken etc dus daar gaat enorm veel tijd inzitten. Mijn man doet dus alles wat ik ook doe maar ook standaard dingen zoals, elke week de bedden (5), ramen heb ik nog nooit zelf gedaan, badkamer (18m2). Verder kookt op maandag mijn jongste dochter (11 jaar) en op dinsdag mijn andere dochter (12 jaar), ik op woensdag en vrijdag en op donderdag mijn man. In het weekend zo als het uitkomt. Mijn dochters ruimen zelf hun kamers op, kunnen de wasmachine en de droger aanzetten incl welke was. Stofzuigen en dweilen eens per week. We hebben ook nog 2 zoontjes van 1,5 en 3,5 jaar oud. Die oudste moet ook meehelpen met tafel dekken etc. Dus bij ons is het huishouden over alle gezinsleden verdeeld.
Nou precies Tjessia, ik krijg dan ook te horen dat ik toch 'thuisblijfmoeder' ben en vast zeeen van tijd heb om het huishouden te doen. Ik ben woensdag tm vrijdag afgelopen week tussen 8 en 4 steeds maar 2 uurtjes thuis geweest vanwege allerlei schoolactiviteiten, cb, huisarts, oudergesprekje hier, boodschappen daar, kapotte kinderwagen laten maken, psz, iemand die nieuwe schoenen nodig had en weet ik het allemaal wat voor dingen nog meer waarvan ik achteraf denk 'wat heb ik nou eigenlijk gedaan?'. Heb geen rijbewijs dus waarvan mijn man denkt dat een cb bezoekje zo gepiept is moet ik wel 2 uur voor uittrekken omdat ik er te voet heen moet. Dus het huishouden voornamelijk s'avonds.
Inderdaad Umm..dat soort dingen kosten nu eenmaal veel tijd. Ik heb wel een auto gelukkig maar dan nog! Laat je dochter maar eens een gaatje hebben, je weet wel die met een beugel en dan je tandarts en ortho in een andere stad hebben, dat kost dus gwn een hele ochtend om dat te regelen (4x heen en weer rijden).
Ik... We werken allebei fulltime, alleen in ben wel meer thuis. Onderwijs en geen reistijd. In het weekend helpt hij wel eens en we hebben gelukkig sinds kort een hulp in de huishouding.
Ik... man werkt fulltime en ik werk niet. Wel doet hij 's-avonds de kindjes in bed. Maar dat is meer omdat hij ze de hele dag niet ziet.
Schoonmaken en opruimen doe ik grotendeels. Ik werk 30 uur onregelmatig, waardoor ik doordeweeks ook soms zomaar 3 dagen thuis ben en ik kan niet stil zitten. Zorg voor ons zoontje, boodschappen en andere regeldingen zijn 50/50 verdeeld. Mijn vriend is heel dankbaar dat ik zoveel doe in het huishouden (duh haha) en komt ook regelmatig met een bos bloemen thuis. Niet om me af te kopen, maar om me te bedanken dat ik zo goed voor ons gezin zorg Als ik een weekend werk, dan vraagt hij altijd wat er moet gebeuren en doet dan ook zeker wel wat.
ik doe hier meestal alles, maar als ik hem vraag te helpen of iets te doen dan helpt hij me wel mee... mijn man heeft een andere manier van schoonmaken met de franse slag en op het oog