ik doe het meeste in het huishouden maar omdat ik de hele dag thuis ben bij de kinderen vind ik dat ook normaal want hij werkt de gehele dag. alleen de dingen die voor mij lichamelijk moeilijk zijn doet hij zoals: ramen aan de binnenkant zemen (voor de buitenkant hebben we de glazenwasser) containers buiten zetten bedden verschonen
Er staat een knipoog bij...niet gezien misschien? En ik neem aan dat jij ook op school gezeten hebt? Ik bedoel te zeggen dat het vrij simpel werk is wat je dus makkelijk uit kunt besteden, zodat je meer tijd met zijn alles door kunt brengen als gezin. Zo beter?
ik doe alles in huis mn man doet alles buitenshuis. dus de tuin en de afvalcontainer. hij werkt 50 uur per week en ik 12 uur, de rest zit ik in de wao. alleen manlief en ik hebben al jaren ruzie over het feit dat hij niks in huis doet. tja wat doe je eraan.
mijn vent doet de badkamer en de wc's (niet vaak genoeg hoor) maar ben er wel blij mee want hij doet het goed & grondig hij kookt vrij regelmatig en hij doet de tuin hij wast een paar keer per jaar de ramen Ik ben heel tevreden
Er staat geen knipoog bij. Ja wel op school gezeten, maar mijn MBO niet af kunnen maken. Maar goed, denk dat je zelf ook wel weet dat het een vrij gevoelige opmerking is...
Er staat wel een knipoog bij. Linksboven, onder mijn naam. Kijk nog maar eens goed. Mss kun je eens bij jezelf kijken waarom zo'n opmerking zo gevoelig voor je is.
Mijn man werkt meer dan fulltime en ik werk zo'n 20 uur per week, dus het huishouden, de tuin, de auto en de boekhouding is mijn afdeling. Omdat ik veel in de avonden werk, komt een groot deel van de verzorging van de kinderen (bad, huiswerkbegeleiding, enz.) weer op mijn man neer.
ik. wil ook niet dat mijn vriend ook maar iets aanraakt want hij doet het toch niet zoals ik het doe.
We doen beide het huishouden. Hij brengt altijd het vuilnis weg en ik doe altijd de wc/badkamer (een enkele keer doet hij de badkamer). Maar verder doen we eigenlijk alles wel beide. Beddengoed verschonen doe ik meestal trouwens, daar denkt hij gewoon niet aan
Ik werk 24 uur en doordeweeks doe ik blijna alles. Wel doen we samen grote boodschappen. Als mijn vriend eerder thuis is als ik doet die wel even de stofzuiger er door halen. Maar was , strijken , wc badkamer schoonmaken , dweilen noem maar op doe ik. In het weekend koken we veel samen vinden het allebei erg leuk. En vaak zaterdag doen we samen het hui. Ik ruim alles op en maak alles schoon hij zuigt en dweilt. 1 x in de zoveel tijd doen we echt alles zeg maar. Ramenlappen heb ik een bloed hekel aan en kan ik niet goed altijd strepen dat doet de glazenwasser voor 9 euro binnen en buiten en ik heb best wat ramen Oh afwassen doet hij wel altijd elke avond. Ik weer het gasfornuis. Ik zorg dat ik het huis netjes heb over het algemeen dus het valt mee wat hij doet. We zijn een super team hahahaha
Och och, Sophie toch.. Misschien is het toch wel handig om je kinderen bij te brengen hoe dat huishouden gedaan moet worden. Anders krijgen we nog zo'n lading mannen die niet weten hoe het allemaal moet en nog zo'n lading vrouwen die zich hier dood aan ergert! Mijn dochters van 11 en 12 koken allebei 1x per week en weten de was te doen. Mijn zoons van 1,5 en 3 jaar zullen later beiden een vrouw blij maken omdat ze weten dat het normaal is om samen het huishouden te doen.
Ik doe alles in huis. Man werkt de hele week. Koken doe ik meestal maar soms kookt hij ook. Ik werk rond etenstijd. Manlief doet de week boodschappen alleen. En alles wat in de tuin gedaan moet worden doet hij ook.
Ja zie het staan, De knipoog. Maar normaal gesproken gebruik je de smiley's in een zin. Niet op zo'n onlogische plek. Verder ben ik niet de enige die over je opmerking valt, dus denk toch dat het meer aan jou ligt...
Denk idd dat er meer mensen de knipoog niet zien, net zoals jij eerst. Goed lezen is soms lastig. Maar waarom is die opmerking nou zo gevoelig voor je?
Nooou wij zijn echt niet geemancipeerd volgens de geldende regels... Ik doe het huishouden, manlief brengt de centjes binnen Ik werk niet voor een baas, maar doe lekker waar ik zin in heb. En het huishouden dus. En als je er de tijd voor hebt en het bijhoudt, gaat het als vanzelf. We hebben er geen afspraken over ofzo. Als het zo uitkomt doet hij even stofzuigen of afwassen als ik net de baby moet voeden bijvoorbeeld. Maar verder vind ik dat hij in principe niets hoeft te doen als ie thuis is. Werkt geweldig voor ons!
Hier gaat alles door twee ... en eerlijk, doet hij het véél liever dan ik. Ik haat bijvoorbeeld kuisen, hij doet het met plezier. Ik kook dan weer veel liever. Hij wast liever af. Ik steek de was in, hij hangt hem op. ... De vuilzakken, da's echt wel volledig zijn domein. Ik kijk wel op de kalender wanneer de ophaling is en verwittig hem 5 keer, maar hij mag de vuilzakken (of kartonnen dozen) buiten zwieren. Ik moet soms wel over een portie engelengeduld beschikken. Dan zegt hij op maandag "ik ga vanavond afwassen" en 2 dagen later staat die afwas er nog. Maar zolang ik potten genoeg heb om te koken, klaag ik niet te hard. En anders doe ik het hoogstnoodzakelijke zelf. (Als ik alles zou doen, is er hier één boos want "hij ging dat wel doen") Zelfde met kuisen. Maar dat haat ik, dus daar wacht ik al helemaal zo lang mogelijk mee (voordeel ook: ik zie niet te rap vuil). Alleen bij de vuilzakken zit ik er dus echt wel achter, omdat die anders 2 weken mogen blijven wachten tot de volgende ophaling. En als de was na 3 dagen nog in 't machien steekt - we hebben iets van een 2 à 3 machines per week - klaag ik ook wel es (en dan is 't meestal na een dag of wat ook wel in orde). Hier dus geen strakke schema's. Geldzaken zijn dan overigens weer mijn ding. Als ik moet wachten tot hij de rekeningen betaalt, dan hadden we hier al 10 keer zonder stroom of telefoon (internet) gezeten. Hij bekijkt die facturen, legt ze weg, zegt "ik betaal dat morgen wel" en die dingen blijven liggen want uiteraard vergeet hij dat "morgen".
Pardon !! Denk dat je dat altijd nog zelf in de hand hebt . Door de week het huishouden weekends doen we leuke dingen met ons twee. Enige wat er wel gedaan word is de vaatwasser als die aan is geweest op vrijdag. Na 20,00 doen we niks meer. Als jij dat ook zo doet zou er niks aan de hand zijn. Dus ik mag wel het huishouden doen maar jij niet ! Jij bent hoger opgeleid ? sorry jij bent niks meer dan ik.
Mijn moeder is niet geschoold, ze moest namelijk op haar 14e fulltime in een fabriek gaan werken om het geld aan haar vader af te staan. Daarna door omstandigheden (o.a ontzettend moeilijk huwelijk) ook nooit een opleiding of iets kunnen afronden. Vind dit dus best een vervelende opmerking. Alsof iemand als mijn moeder dan alleen maar goed is voor een beetje andermans vuil opruimen.
Ik doe alles. Vriend lief wilt wel maar werkt veel, hij wast wel vaker voor me af uit zichzelf en als ik douche ben heeft die heel lief alle vingervlekjes weggepoetst heerlijk