Wat is een kleine auto waar 3 stoeltjes achterin kunnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arti13, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

We willen waarschijnlijk onze scenic inruilen voor een goedkopere kleinere auto. Maar in welke kleinere auto passen drie stoeltjes?
    In ieder geval een maxi cosi, een tobi en een rodi.

Ik lees op verschillende fora dat de ford focus zou kunnen, maar ook het oude model?

Dank alvast!

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    ik lees mee... liefst eentje waar ook een complete kinderwagen in de achterbak past :D wij zitten nog steeds met een zuipende station die we hooguit voor de boodschappen en als we een keer weg gaan gebruiken en verder niet...

3. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Wij hebben een ford focus uit 2011 en het past (maxicosi en 2 zitverhogers dan)
    Auto is zeer zuinig en rijd super!

Een oudere is volgens mij minder breed. Sv heeft nog een oudere en denk niet dat dat zou passen..

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nou ik heb de focus station maar ik krijg daar geen drie stoeltjes achterin denk ik hoor. Nu hebben wij wel een hele brede stoel dus daar passen er net twee naast elkaar denk ik.
    Maar 3... denk dat je sowieso met de "hobbel" in het midden zit dus dat het middelste stoeltje niet heel stabiel staat en de gordels moeten ook nog vast...

Tja je zal het moeten proberen denk ik...
    En scheelt de focus wel.veel met de scenic?! Hij is wat minder hoog maar ik vind het nu niet echt een "kleinere" auto.

5. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Owja kinderwagen past wel in de kofferbak maar dan zit ie ook wel vol.. veel kan er dan niet meer in

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Peugeot 307 sw.
    Maar die is niet echt kleiner.

7. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    #7 Niboma, 1 aug 2013
    Laatst bewerkt: 1 aug 2013
    Wij hebben een ford focus station, alleen wel uit 2012. Wij hebben op de achterbank 2 MC Rodi XP's en een MC Rubi (lijkt op de Tobi), en dat past. De achterbak is ook ruim genoeg voor de kinderwagen.

De (baby)autostoel van MC pastte ook altijd naast de 2 Rodi's. In verband met de autogordels stond hij wel altijd in het midden, omdat we dan de kinderen in de Rodi makkelijker konden vastmaken. Het staat namelijk wel allemaal strak tegen elkaar.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wij hebben een oude Ford focus en krijgen met heel veel moeite een maxi cosi, rodi en een zitverhoger naast elkaar. Het vast maken is daarbij een ramp.

9. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Volgens kinderzitjestest 2012 van anwb zou het in een Honda Jazz moeten passen. Ik ben benieuwd of echt zo is!
    In de lijst staan meer auto's waar het plaatsen van 3 stoeltjes mogelijk is. Ook op veiligheid beoordeeld. Ik krijg geen link naar de overzichtslijst geplaatst. Even googelen.

10. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    De 306sw wel en ik denk dat het daar ook wel in zou kunnen passen

11. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Renault Kangoo of citroen berlingo.
    Niet zozeer kleiner, wel een lichtere auto en dus goedkoper.
    En een groooooooote kofferbak! ;)

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen

306sw is het oudere type van de 307.
    Die is verder net zo groot hoor!

13. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik heb een opel corsa en dat past in verschillende combinaties. De jongens gaan bijna over naar de priori en de oudste zit inhet midden op een opvolgstoel, het is knus maar het gaat. Maar de tweelingwagen past er niet bij, een simpele dubbele paraplu buggy nog wel. Maar een enkele wagen moet wel gaan.
    M'n moeder heeft een Honda Jazz en dat past ook, hebben we getest voordat ze hem kocht, ook maar net, maar het kan.
    Nou moet ik er wel bij zeggen dat oma de kinderen maar incidenteel vervoert en we met mijn auto nooit met z'n allen weggaan, dan pakken we de leasebak van manlief (citroen C4 picasso, daarin past alles makkelijk). Langer dan een half uurtje zitten ze bij mij nooit met z'n allen achterin.

14. Wij hebben een honda Jazz, en daar passen inderdaad 3 stoeltjes naast elkaar, zonder teveel geklier om ze vast te zetten.

En je hebt ook nog een behoorlijke kofferruimte, waar een volwaardige kinderwagen in kan.

15. konijntjeislief

konijntjeislief Actief lid

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe hebben jullie dat dan verdeeld? Waar staat de maxi cosi? Lijkt me onwijs lastig als die in het midden moet.. als het allemaal past, zou het wel perfect zijn. Is namelijk kleine en zuinige auto..

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

We zijn gisteren naar een mazda premacy wezen kijken. Helaas pasten daar de drie stoeltjes niet naast elkaar. Ook waren de gordels te kort voor zowel de mc als de tobi.
    Wel jammer, want dat was een aardige auto prijs/ kwaliteit.

Misschien dat we toch nog kijken naar een auto waar we twee stoeltjes achterin doen en een van ons ook achterin. Dat geeft wat meer zoekruimte.

Deel Deze Pagina