Weet iemand toevallig wat voor plant dit is? Ik heb al gezocht op internet maar ik kan het niet vinden. En eigenlijk is dit een van de weinige planten die bij mij overleeft Misschien weet iemand hier het?
Nee, die is het niet. Het lijkt er wel wat op, maar de blaadjes van deze plant lijken wat dikker, en er zit meer ruimte tussen. Ook is de vorm van de blaadjes iets anders.
Nou nog even een foto van heel dichtbij het blad gemaakt. @ Marloes, Heb even gegoogled, maar er zijn inderdaad veel soorten, en ik zie hem er zo niet tussen. Weet je man misschien toevallig welke het zou kunnen zijn?
Peperomia rotundifolia lijkt er erg veel op, maar ik denk niet dat het hem is. Ook al twijfel ik wel. De bladeren van zwanenkroos lijken me iets ronder? Jeetje wat moeilijk zeg!
Ik denk dat deze het is! Hij lijkt er in ieder geval wel heeeel erg op! Super! bedankt! Nou weet ik eindelijk wat voor plant mijn wonderplant is!
Ik heb ook zulke plantjes gehad, ik heb ze gekocht onder de naam schildpadplantje...... En inderdaad ze doen het meestal heel erg goed...
@ Tamren: als ik google op schildpadplantje (dat is die callisia dus) dan weet ik eigenlijk wel zeker dat dat hem is inderdaad! Hij is echt supersterk, want zelfs nepplanten overlijden hier, maar deze bikkel blijft maar doorgaan @ Devil: Thanx, maar ik weet zeker dat het die andere is. Ook al lijken dezen ook wel heel erg.