Even een vraagje hoor, wanneer stofzuigen en dweilen jullie? Mijn oudste is panisch voor de stofzuiger, dus dat kan in principe alleen als zij op de psz zit. Zodra de gangkast open gaat waar de stofzuiger staat gilt ze alles bij elkaar. Dat is al een probleem op zich, dus tips om haar van die angst af te helpen zijn heel erg welkom. Nu het probleem met dweilen, dit kan eigenlijk alleen als de kinderen op bed liggen, omdat ze anders uitglijden of alles weer vies maken, maar dan wil ik het ook meteen doen na het stofzuigen omdat anders het hele huis weer vol ligt met kruimels, smarties en stukjes soepstengel. Mijn oudste doet geen middagdutjes meer, en mijn jongste slaapt op dagen dat mijn oudste naar de psz is bijn alleen maar in de buggy. S'avonds stofzuigen is geen optie, maar sochtends dweilen ook niet.. Hoe doen jullie dit? Hoe vaak stofzuigen/dweilen jullie en wanneer?
Hier juist een kleine die gek is op de stofzuiger, t liefst zit hij er bovenop als ik bezig ben. Hier doe ik overdag de ergste troepjes met een doekje of kruimeldief weghalen, en na het eten stofzuig ik, de kleine loopt er dan wel bij of die is aan t douchen met papa. Wil savonds graag in een knap huis zitten als de kleine op bed ligt. dweilen doe ik hier 2 x in de week, en meteen na het zuigen. Niet echt tips voor je dus, alleen mijn manier van doen. Heb je geen box meer staan? ik zet ons mannetje altijd in de box met babytv aan als ik overdag eens een keer ga dweilen.
Ik stofzuig en dweil elke dag, en doe dit wanneer de jongste wakker is. Heb er vanaf het begin af aan een spelletje van gemaakt, dan moesten zij aanwijzen waar ik moest stofzuigen. Nu rennen ze hier door de gang en schreeuwen als de stofzuiger tevoorschijn komt. Soms minder leuk want de 2 oudste zien het dus als een spelletje en trekken continue aan mn slang en snoer hahaha. Misschien een speelstofzuigertje voor haar kopen? En samen stoffzuigen?
Misschien haar een keer laten "stofzuigen" ? Lenthe heeft ook een speelgoedstofzuiger, zodat ze mee kan doen. Vervelend dat ze er zo'n angst voor heeft. Ik stofzuig wanneer het me uitkomt, ook wel eens waar L. bij is. Dweilen doe ik als ze op bed ligt tussen de middag. Niet vaak hoor, ik denk maar 1 keer per week of vaker als het nodig is.
Misschien er mee laten spelen als hij niet aan staat? Mijn zoontje was eerst ook bang maar doordat hij er af en toe mee mag spelen vind hij het voort leuk! Zelfs als hij aanstaat! En misschien een eigen stofzuiger voor haar kopen?
Ik dacht ook gelijk aan een speelgoed stofzuigertje, wellicht dat ze het dan interessant vindt? Is het verder een idee om met een vochtig doekje te dweilen (swiffer idee) en dan eens in de zoveel dagen even goed dweilen?
ik stofzuig nooit meer. de jongste krijgt het er benauwd van. we hebben een gladde vloer. onze jongste gaat s' ochtends even in de box en ik ga dan opruimen en ga met een natte doek op me knieeén de kamer door. alles stof en vuil zijn zo weg dan. de trap stofzuigen doet 1 van ons s'avonds 2 keer per week met de voordeur op een kier en de ramen boven open en de kamerdeur dicht. de rest wordt boven ook afgedaan met een natte doek. werkt hier prima.
Hier een kindje die de stofzuiger iets té leuk vindt: zodra ik 'm weer wil weghalen is het zo'n enorm drama, krijsen, stampen, gillen. Bij geen enkele andere situatie doet hij dat, hij is heel rustig. Alleen als de stofzuiger weggaat (of hij bij de stofzuiger weg), dan wordt het erg ongezellig... Ik heb geluk dat mijn vriend onregelmatig werkt. Als één van ons gaat stofzuigen, gaat de ander met de kleine naar de andere verdieping toe: muziekje op en de stofzuiger is niet te horen.
Isabella was ook erg lang panisch voor de stofzuiger. Zij ging dan altijd op haar kamer spelen tot ik klaar was. Maar nu doe ik het dus wel in de avond. ook als mijn man dagen weg is. Juist eigenlijk dan. Waarom is dat geen optie?
Stofzuigen voorheen elke avond toen mijn dochter (net 2) er nog bang voor was. Sinds kerst is dat voorbij, ik ging toen stofzuigen waar zij bij was en mijn man troostte haar en legde uit dat ze niet bang hoeft te zijn, dat het een stofzuiger is, bla bla bla-verhaal. Ze was na een paar dagen redelijk eraan gewend en nu kan ik stofzuigen waar ze bij is. Ze is er niet weg van hoor, ze gaat in een hoek staan of zitten met een boekje of zo en blijft tussendoor steeds vragen 'mama kaar??' maar het gaat in ieder geval beter dan voorheen. Hier lange tijd gehad dat het alleen kon als ze met mijn man weg was of als ze naar het kdv was, dan ging ik 2x per week eerst thuis stofzuigen voordat ik ging werken
hier werd er ook een gek als hij de stofzuiger zag maar ondertussen niet meer. hij heeft er maar aan te wennen. ik moet iederedag stofzuigen en dweilen. met het stof zuigen loopt hij los en met het dweilen gaat hij op de bank met een appel ofzo en alshet droog is mag hij weer lopen
toen mijn kids kleiner waren deed ik dweilen sávonds als ze op bed lagen, stofzuigen gewoon overdags maar das voor jou geen optie las ik dus dan alles als ze op bed liggen?Maar bij mij moet er wel elke dag gestofzuigd en gedweild worden .
ik doe stofzuigen gewoon waar ze bij is, ze vind het niet geweldig, maar ja het hoort erbij. Dan gaat ze even op de bank zitten. Dweilen doe ik als ze tussen de middag slaapt of s avonds.
Zo heb ik dat de afgelopen jaren ook gedaan, maar heb nu geen man meer in de buurt.. @Bosi: s'avonds is geen optie omdat wij gelijkvloers wonen en de woonkamer grenst aan haar slaapkamer, dus ze word er wakker van. @Daan: Swiffer wel regelmatig, maar daar krijg ik nooit zo'n 'schoon'gevoel van. Ga idd maar eens opzoek naar een speelgoedstofzuiger, hopen dat ze daar niet ook bang voor is! Is echt een probleem aan het worden, heb vanmorgen gestofzuigd en nu al weer vies..
Ik heb geen dochter die bang is voor de stofzuiger dus doe het wanneer het uitkomt en nodig is ( eigenlijk elke dag).. Dweilen doe ik als ze op bed ligt, na het stofzuigen. ( elke dag)
ik doe het altijd savonds omdat ik het dweilen met de kraan open vind als ik dat smiddags ga doen... dat is alleen maar extra werk.... ik pak alles wat plakkerig is gewoon even op en de rest stap ik overheen totdat ze in bed liggen... soms wil mijn oudste me graag helpen en dan zuig ik ffe op het oog alles weg....
Op het KDV waar ik heb gewerkt gingen we minimaal 2x per werkdag stofzuigen & dweilen. 's middags na het eten als een aantal kinderen op bed lagen en 's avonds voor het sluiten als de meeste kinderen al opgehaald waren. Er waren dus wel altijd een aantal kinderen aanwezig! Hen werd gewoon aangeleerd dat ze op die momenten aan tafel speelden (met blokjes, puzzeltjes ed.) ging prima, ieder kind was daar gewoon aan gewend.
Laat de stofzuiger in de kamer staan zodat ze eraan kan wennen. Soms eventjes aanzetten. Of samen aan de knoppen draaien, etc. Ik zou ook gewoon stofzuigen, ze moet er maar aan wennen. Niet iedereen is zoals ik natuurlijk . Succes, hopelijk werkt zo´n speelgoedstofzuiger.
Hier is stofzuigen en dweilen een waar feestje. Zodra hij de dweil of stofzuiger ziet, gilt mijn zoon heel hard : JAAAA!! en gaan zijn armen de lucht in van vreugde. Dweilen doe ik vaak als hij in zijn kinderstoel fruit zit te eten ofzo, zet ik hem midden in de kamer en mag hij even tv kijken. Maar in de praktijk vindt hij mij interessanter haha!
Hier ken ik het probleem niet. De kleine pakt altijd de slang en helpt mamma mee Ik stofzuig als de kleine nog beneden is, heb geen last van der. En ik dweil als zij op bed ligt en haar dutje aan het doen is. Vriendje moet verplicht op de bank blijven zitten haha, en de rest tja... gaat vanzelf eigenlijk Maar ik lees al genoeg goede tips hierboven dus ik wens je wel veel succes! Hopelijk helpt ze je binnenkort mee