Morgen word ik opgenomen, spannend!

Discussie in 'De lounge' gestart door Botiwo, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Zoals jullie wellicht weten heb ik 2 weken geleden te horen gekregen dat ik mag beginnen met het nieuwe medicijn Victoza. Dit is een darmhormoon die je 1 x per dag injecteerd. Verder hoef je niet meer insuline te spuiten. Ik ben diabeet type 2 en heb redelijk veel overgewicht ( bmi is 37 ) en slik medicijnen ivm mijn Borderline waarbij het moeilijk is om af te vallen. Van insuline kom je ook verschrikkelijk veel aan, en dat helpt allemaal niet echt. Ik ben al jaren ongelukkig met mijn gewicht en mijn waardes zijn om te huilen zo slecht. Maar sinds een tidje is er een nieuw medicijn Victoza op de markt die geweldig werkt. Als je waardes te hoog zijn brengt dit medicijn je waardes omlaag maar wanneer je waardes goed zijn doet het medicijn niks. Met insuline moet je constant denken aan voldoende eten anders is de kans heel groot dat je een te lage glucosewaarde krijgt. Dat heet een hypo en als je een hypo hebt voel je je echt megaslecht. Net alsof je hele hoge koorts hebt. Om van een hypo af te komen moet je of iets eten of iets suikerhoudens drinken. Ik heb gesprobeerd te dieeten op eigen kracht, maar dan zit je dus met die hypo's, plus dat je einde van een strenge week toch weer 2 a 3 kilo bent aangekomen van de insuline.

Nu mag ik dus dat nieuwe medicijn gaan starten maar ik moet daarvor opgenomen worden. Ik had de dikke pech dat het ziekenhuis dicht ging en ik dus niet naar mijn geplande afspraak kon ( dat was 28 januari ) dus hetis allemaal iets vertraagd. En ik kan helemaal niet tegen onzekerheid. Maar nu vandaag heb ik dus te horen gekregen dat ik ivm uitvallen van iemand morgen al kan komen voor opname! Gaat in 1 keer toch wel erg snel. Ik ga vandaag nog even heel eerg genieten van het eten dat ik mag eten, want dat kan straks niet meer ( ik krijg een koolhydraatvrij dieet van rond de 475-500 kcal of een modifast dieet van rond de 600-700 kcal ) ook omdat het hongergevoel dus verdwijnt.
    Moest dit even kwijt,
    Groetjes

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat ontzettend spannend!
    heel veel succes!!!

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Spannend!! meid heel veel sterkte en succes.

4. Loe

Loe Niet meer actief

Veel succes! Zet m op.

5. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Succes gewenst!

6. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Dat lijkt me heel spannend inderdaad. Wel heel goed van je! Zet 'm op :)

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Succes meid!

8. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het meiden,
    Dank jullie wel voor de lieve reacties:)

9. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Spannend!!!Heel veel succes de komende tijd.

10. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel, spannend wordt het zeker...

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Spannend hoor, veel succes de komende tijd!

12. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel:)

Deel Deze Pagina