Wie doet er mee?? (afvallen)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door FB1984, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik word eind van deze week 32. Heb 2 zoontjes. Oudste is net 3 en de jongste net 7 maanden. Ik heb pcos. Afvallen gaat op zich wel als ik aan de eiwitten ga en koolhydraatarm eet. Probleem zone is daarom ook mijn buik :( Er moeten nog een aantal kilotjes af. Ben al een poosje bezig maar liet het laatste paar weken weer versloffen. Heb niet echt een stok achter de deur. Doel is 65 kilo, liefst iets daaronder. Ben wel benieuwd wat de weegschaal morgen gaat aangeven na mijn vreetfestijn dit weekend haha. Ik hoop met mijn dieet ook mijn cyclus op gang te krijgen.

Hoe willen jullie gaan zorgen dat jullie gaan afvallen? Gewoon minder eten of ook iets van shakes? Ik neem zelf iedere ochtend een shake. Eerder deed ik er 6 op een dag maar ben het zo zat. Het is belangrijk om om de 2,5 a 3 uur iets te eten voor je verbranding. Neem nu iedere dag een groene smoothie, erg lekker! Wil ook weer gaan hardlopen en gaan skeeleren.

Ben 171 lang.

2. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Dan zal ik me ook maar even voorstellen!
    Ik ben 29 jaar en heb 2 kindjes, 2 jongens van 3 en 1. Ze zijn beide in mei jarig en worden dan dus 4 en 2 jaar!
    Ik ben begin maart begonnen met afvallen, 2 keer shakes en verder er een beetje omdenken. Tot nu toe ben ik 3 kilo afgevallen, afgelopen week waren de shakes op en dan ben ik ook meteen mijn motivatie weer kwijt! Dus durf morgen niet zo goed op de weegschaal...

Mijn gewicht was 84 en vorige week 81, mijn lengte is 1,63 dus veel te zwaar! Gewicht is altijd een heikel punt geweest met op mijn slankst 69 kilo en op mijn zwaarst 86 (vorig jaar) Toen bijna 10 kilo afgevallen en het zit er ook bijna allemaal weer aan.

Vorig jaar ben ik van baan veranderend en draai sindsdien veel nachtdiensten, daar kon ik mijn ritme niet zo goed in vinden waardoor ik 's nachts ook veel at, ik sliep weinig en at dus bijna dubbel in 24 uur. Geen goede combinatie, ook als ik moe ben grijp ik snel naar eten en dan vooral lekker eten! En wat in de kast ligt moet nou eenmaal op! Als ik een koekje eet dan eet ik dus meteen de hele rol.

Heb nu wel echt een patroon in de nachten en ben me meer bewust van aantal calorieen in voeding. En het belangrijkste is dat ik me zoveel fitter voel!! Dus ik sta ook te popelen om morgen weer aan de slag te gaan!

Ik zal me dus niet altijd op dezelfde dag wegen als jullie, als jullie op dinsdagochtend wegen heb ik er net 24 uur op zitten. Ik weeg me graag in de ochtend na het slapen.
    Op donderdag hou ik voor mezelf mijn vaste weegdag aan en ik zal zien het het uitkomt op dinsdag!

3. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    #63 Ellamalou, 9 apr 2012
    Laatst bewerkt: 9 apr 2012
    Mag ik nog een tipje geven voor je cyclus? Ik heb geen pcos, maar heb wel een probleem met mijn hormonen. Daardoor last van hele lange cyclussen. Heb wat zitten opzoeken op internet en ergens gevonden dat munt het fshormoon bevordert en productie van mannelijk hormoon vermindert. Ben toen op de 1ste dag van mijn menstruatie begonnen met 3 kopjes muntthee per dag en meteen had ik een cyclus van 28 dagen ipv 36/37/38...
    Misschien is dit niet wetenschappelijk, misschien zit het enkel in mijn hoofd ;) maar het hielp wel echt! Nu drink ik nog 1 a 2 kopjes per dag en ik heb nog steeds een strakke cyclus van 28/29 dagen.

Ik wil trouwens afvallen door gezonder te gaan eten. geen vreetbuien. En meer sporten. :)

Opgevulde aubergine:

1 aubergine
    1/2 ui
    1/2 teentje look
    100 gram gekookte volkoren rijst (33gr ongekookt)
    120 tonijn in eigen nat
    1gepelde en ontpitte tomaat
    zout, peper en kerriepoeder
    1 soeplepel gemalen gruyère (stylesse, belleligne..)

Haal het vruchtvlees uit de aubergine en mens dit met de kookte rijst, tonijn, tomaat, ui, look en kerriepoeder. Vul met dit mengsel de aubergine en bestrooi met een beetje gemalen gruyère. Plaats dit in en vuurvaste schotel en laat 25 min. bakken in de oven op 225°. Serveer daarbij eventueel een schotel rauwe groentjes.

Voilasie, nog een receptje. Ik heb er nog: vispannetje, groentenquiche, tofoegoulash, italiaanse kippakketje, opgevulde courgette en dan nog een hele reeks salades: kip-sinaasappelsalade, warme zalmsalade, gemarineerde kipsalade met warme dressing, waldorfsalade en ansjovis-eiersalade.
    Ik heb ze niet op mijn computer staan dus moet ze overtypen. Als je nog eentje wil moet je het maar laten weten, dan zal ik het overtypen! Zijn allemaal receptjes van m'n diëtiste gekregen.

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mijn dagmenu morgen:

Ontbijt: 1x broodje kaas, komkommer + stuk fruit.
    Tussendoor: ontbijtkoek
    Middag: bakje yogurt met meusli + 1 beschuit jam
    Tussendoor: fruit
    Avond: wokken: kipfilet, groente, woksausje, zilvervliesrijst.
    Honger?? : komkommer, tomaat

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ga ook eens zoeken op AH wat iemand hier als tip gaf :)

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik wil afvallen door gewoon gezond te eten.
    Na de geboorte van de oudste ben ik op de manier en max 1500 cal op een dag in een half jaar tijd 12 kg kwijt geraakt.

De jongste is inmiddels 2.5 en al die tijd vecht ik tegen de kilos. Vind dan weer iets wat werkt, val paar kilo af en kom er weer een paar bij. Echt constant de knop om houden lukt niet.
    Begint met toch een keer zondigen, dat wordt een keer snaaien en dat mond weer uit in dagelijk snaaien.
    Iedere ochtend begin ik met gezond ontbijt, maar eind van de middag gaat t weer mis.

Dus vandaar dat t best is als ik gewoon gezond ontbijt en op de calorieen let. En meer ga bewegen

7. Tinkerbel80

Tips zijn altijd welkom! Dankje! :D Thee trekken van verse munt?
    Heb wel eens thee gemaakt van verse munt maar werd steeds na 2 koppen misselijk ervan. Ik ga het iig proberen. Misschien als ik het een paar dagen drink dat ik er dan aan wen. Ik wil nu de mmm niet meer in dus elk ding probeer ik gewoon :cool:

8. Tinkerbel80

Ja eind van de middag is het grootste probleem idd. Ik heb geleerd bij het eiwit dieet dat dat ligt aan je insuline waarde. Rond 4 uur stort hij naar beneden als je koolhydraatrijk eet. Hoe meer koolhydraten, hoe meer insuline je lichaam aanmaakt en hoe meer je wil eten. Je word er ook moe van. Meeste mensen hebben ook vaak rond 4 uur een vermoeidheidsdip. Ik merk wel ook als ik 's morgens niet goed start en de rest van de dag me alles ga ontzeggen dat ik 's avonds naar alles grijp. Daar wil ik ook vanaf dus ik moet echt een goed schema gaan vinden voor de hele dag. Liefst niet meer met shakes. Ben daar zo klaar mee. Werkt echt als een tierelier maar je moet die knop omgezet houden.

9. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem zelfs geen verse thee. Gewoon gedroogde thee uit een zakje ;) en dat 3 keer per dag. Ik heb me er wel strikt aan gehouden om het 3 keer per dag te drinken.
    Ben benieuwd of het ook bij jou werkt. Ik schrok er echt van dat ik na 28 dagen al ongesteld werk :D kon het niet geloven.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben echt suiker/koolhydraat verslaafd. Kan dan ook echt ENORM chagrijnig worden de eerste 2 weken dat ik aan t lijnen ga.

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Tinkerbel, ik heb ook pco en bij mj helpt het allemaal geen zier;) sorry..
    Wij gaan ook niet meer dokteren voor een wondertje en na elize heb ik een soort van cyclus, maar voor de zwangerschappen helemaal niet.

12. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee, dat zal hier gezellig worden de komende weken ;) :p

Grapje hé :cool:

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dat heb ik ook ja!!

Hoe kan je dit voorkomen dan?
    Veel of weinig koolhydraten?
    Of wat ideeen? Waardoor t minder is?
    Die 4uur dip

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Maar goed dat er 2 schermen tussen zitten:D

15. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D Inderdaad! :D

16. Tinkerbel80

Nou dan ga ik morgen toch maar even boodschappen doen, niet geschoten is altijd mis toch? :D Fijn dat het jou iig geholpen heeft! :D

17. Tinkerbel80

Ach het is maar thee. Thee drink ik toch, kan ik net zo goed munt thee drinken. Is sowieso beter, want het is kruidenthee. Moet toch van de cola light af haha

Proberen jullie wel gewoon zwanger te worden? Die pcos is gewoon kut :( Baal er echt gigantisch van.

18. Tinkerbel80

Eiwitrijk eten zou dat tegen gaan en koolhydraatarm. De slechte koolhydraten dan he. In groente zitten ook koolhydraten en in fruit ook maar dat zijn dan weer goede koolhydraten al is in het begin beter om fruit ook te vermijden. Maar hoe extreem wil je het zelf maken? Er zijn vele manieren om met eiwitten en minder koolhydraten af te vallen. Je moet zelf even zoeken wat je het fijnst vind. Dr Frank eet je gewoon eiwitten in ei, vis en vlees. Slankmeteiwit drink je shakes. Yvonne Lammers is strenger dan Dr Frank vind ik maar wel 1 keer per dag een koolhydraten uur. Dan worden de koolhydraten het minste opgenomen, omdat je ook eiwitten eet. Eet overal eiwitten bij dat is het belangrijkste. Bij mij werkt het maar ieder lichaam is anders. Die 4 uurs dip komt, omdat je na het eten van suikers een stijging krijgt in je suikerspiegel. Mensen denken ook altijd dat je door het eten van koolhydraten energie krijgt maar dat is alleen op korte termijn. Op een gegeven moment knalt hij weer naar beneden. De 4 uurs dip. Je wil weer energie hebben en gaat vreten. Als je eiwitten eet dan blijft je suikerspiegel gelijk. Je houdt energie en je hebt geen honger gevoel.

19. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Mijn dieptepunt begint altijd op mijn werk. Ik heb drie kwartier pauze en kan dan gerust drie kwartier eten:crackers met hagelslag. Dan nog drie bekers chocomel erbij... Echt triest gewoon. Vorig jaar was er een nieuwe collega en na drie weken zei ze: 'altijd als ik jou zie, zit je taart te eten'. Het erge was dat t er niet veel van afhing...:)
    Laatste tijd voel ik me ook wel extra gespannen, waardoor ik nog meer ga eten. Ik zeg al vanaf januari dat ik ga beginnen... Heb al dertig pogingen gedaan ofzo, maar nooit serieus... Nu via deze weg proberen. Dagmenu's en recepten zijn erg welkom:D

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zodra ik me rot / stresserig voel ga ik ook vreten!!
    Hier wil ik vanaf...
    Ben echt suikerverslaafd, niet normaal meer!

Deel Deze Pagina