Wie doet er mee? De schaar in je haar zodra het weer kan :)

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 17 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Precies, ik gun het idd ook een heel misselijke zwangere, vers bevallen moeder of niet- vitale sector werker die er alles aan doet zijn baan te behouden of bedrijf niet om te laten vallen.

En ja, ik ken er dus meerdere, ze hadden het beroep mee dus gebruik van gemaakt.

Dat maakt de hele tolerantie er gewoon niet beter op, ook al wil ik me niet mee laten slepen in die negativiteit.

Lafayette en Sado vinden dit leuk.
  2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Aangezien ik het vanochtend nog steeds te lang vond en vooral de onderste laag ook erg dun (daar was niet zoveel vanaf), heb ik vandaag na het douchen nog een flink stuk eraf gehaald. Niet erop letten hoe erg het pluist, het is nog maar net aan de lucht opgedroogd hier en ik geloof dat ik me wel mag verdiepen in een goed maskertje ofzo (aangezien ik meestal niets doe aan/in mijn haar) :oops:. Maar goed, ik geloof dat ik wel tevreden ben met het kapsel, zeker voor een allereerste poging.
    324BBE89-160A-4897-BF67-6231885678C0.jpeg

bloemetje1, Zeebra, Vitamientjuh en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.739
    113
    Vrouw
    Ziet er netjes uit hoor

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Ja deze is beter. Ervoor te veel V

GossipGirlxoxo en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  5. Novi

Novi Niet meer actief

Laatst vertelde een moeder dat haar man een vitaal beroep heeft en zij is bezig om als gastouder op te starten (maar heeft nog geen opvangkinderen). Haar kleuter ging een paar dagen per week naar de noodopvang, want dan kon ze rustig thuisonderwijs aan de oudste geven. En haar man was lange dagen weg nu. Dus dat was wel pittig... toen dacht ik, hoezo pittig? Je hoeft niet eens te werken zelf, maar je kunt niet 2 kinderen bezig houden? Hoe denk je dat anderen de dagen doorkomen :eek:

2littlemonkeys, Sado en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113

Ik denk niet dat je kunt oordelen over hoe iemand iets ervaart. Ik zit vanwege contactberoep thuis. Heb een peuter en schoolkind, maar vond het ook echt heel lastig.
    Hoe je er dan ook nog bij moet werken.. geen idee. Dat de zorgen van een ander groter zijn, betekend niet dat die van haar er niet mogen zijn.

Plus je weet niet precies hoe de situatie is.
    Ik snap wel dat sommige mensen aan de bel trekken als het thuis niet loopt. Misschien wel beter als een moeder die dit niet doet, met langere gevolgen van dien.

Kanarie vindt dit leuk.
  7. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Nee, dit is gewoon misbruik maken van noodopvang. Noodopvang is voor als je ècht geen andere opvang oplossing kan bedenken, en dan ook nog alleen voor ouders met een vitaal beroep, bij voorkeur met twee vitale beroepen. Natuurlijk loopt het niet lekker als je moet (thuis)werken met kinderen er bij, dat is ook vaak de reden dat vele ouders er voor kiezen om normaalgesproken honderden euro's per maand aan kinderopvang te betalen. Maar vrijwel iedereen moet zich extra inzetten om deze tijd door te komen, zo ook deze mevrouw. Dit kan je toch niet goedpraten, kom op zeg.

8. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Novi en Lafayette vinden dit leuk.
  9. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ben ik wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan. Ziet er goed uit.
    Zelf heb ik het 2 weken terug geknipt door een staart op mijn voorhoofd te maken. Alles strak naar voren gekamd en toen er een klein beetje vanaf gehaald.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Zaterdag had ik het dus ook via die staart op mijn voorhoofd gedaan (eerste foto), de V vorm aan de achterkant vond ik alleen te uitgesproken en de onderste laag ook nog te lang en dun. Dus heb ik zondag toen het nog nat was op mijn achterhoofd een scheiding gemaakt en de 2 helften naar voren en opzij gekamt, zeg maar in 2 staartjes op je borst. Daar eerst een heel stuk recht vanaf geknipt en daarna met de uitdunschaar het minder strak gemaakt (je kunt ook verticaal knippen met de gewone schaar (point cutting), maar ik ben daar niet zo handig in ;)). Doordat je de achterste plukken iets verder naar voren moet halen bij het maken van 2 staartjes, krijg je een lichte boogvorm, dat vind ik zelf het mooist.

Neuzeke en Luna86 vinden dit leuk.
  11. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Klopt vind ik ook iets minder die V vorm.
    Alleen als ik 2 staartjes maak met de scheiding naar achteren. En dan knip ben ik bang dat ik het niet op gelijke hoogte heb afgeknipt. Dat is nog de kunst

12. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik praat niks goed. Want ik ken deze mevrouw niet. Misschien is het waar dat ze gewoon een lui mens is en misbruik maakt van de noodopvang. Kan.
    Ik zeg alleen dat er ook een andere kant van de medaille kan zijn.
    Ik denk aan de verhalen over toename van kindermishandeling. Ik schreef mijn bericht omdat ik het oordelen over de situatie van een ander tricky vindt. Tenzij je ècht het hele verhaal kent.

“Kom op zeg”.

Syane, Malbec en Zara75 vinden dit leuk.
  13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Je kunt eventueel de 2 staartjes in het midden samenbinden, dus recht onder je kin zeg maar. Dat heb ik ook wel langs zien komen in tutorials. Of, je maakt 2 staartjes en schuift de elastiekjes naar beneden tot wat je er ongeveer af wilt halen. En dan breng houd je een pen/stokje/oid horizontaal om te kijken of je ze op gelijke hoogte hebt en dan knip je onder de elastiekjes. Daarna nog wat point cutting zonder elastiekjes om het zachter te maken, maar geen lengte er meer vanaf halen.
    Bij mij zit er best veel slag in mijn haar, dus zie je het sowieso niet zo snel als het niet superrecht is, dat scheelt natuurlijk wel.
    Even ter verduidelijking, ik had nog nooit zelf mijn haar geknipt, komt allemaal uit filmpjes van youtube die tips, ik heb er heel veel gekeken voordat ik durfde ;).

14. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik vind het heel knap als je zelf je haar durft te knippen. Daar begin ik maar niet aan:oops:.
    Als het goed is de kappers weer open. We zullen het horen vanavond. Ik heb mijn afspraak voor 5 maart staan. Wie weet kan die doorgaan:D:thumup:

15. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Nou, als iemand die wél heeft moeten werken én een schoolgaand kind thuisonderwijs heeft moeten geven én ondertussen een peuter heeft moeten vermaken, met nog allerlei complicerende zaken erbij, heb ik ondertussen te vaak gehoord dat mensen misbruik maken van de noodopvang. Ik ben echt een beetje klaar met begrip uitdelen, ik heb ook een behoorlijk zorgintensief kind, mijn werk is zwaar en belangrijk, ook ik heb een verleden met overspannenheid en mijn partner is in deze situaties "minder belastbaar". Het is echt pijnlijk om van zo'n mevrouw te lezen, of over vele andere gevallen die ik heb gehoord. Bij ons zat de noodopvang op het kindcentrum bomvol, zou dat zijn omdat a) die mensen allemaal heel nobel op de IC zijn gaan werken of b) dat er veel een mogelijkheid hebben gevonden om er zo makkelijk mogelijk van af te komen? En dan denk ik vooral aan de mensen bij wie één ouder een cruciaal/vitaal beroep heeft. Real story: een vrouw wiens man plakband rollen levert aan supermarkten, noodopvang vragen want dat heeft een band met de levensmiddelenindustrie.

Maar ja, het is waar, ik kan niet bij al die mensen achter de voordeur kijken. Het begrip is alleen op, ik heb het te vaak uitgedeeld.

16. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Zullen we weer even on topic blijven dames :oops:?

Syane, samarinde01, Beheer en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Jaja, vrijdag is het zover. Iemand vandaag al naar de kapper geweest :D?

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.077
    17.035
    113
    Oehoe voor mij is het zondag zo ver, biiiiijna :D Ik ga voor een mooi stuk er af en een balayage. :thumup:

19. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij kunnen 16 maart pas terecht! Dochters pony hangt op haar bovenlip, mijn haar is ruim voorbij mijn bh bandje. Ik moest al toen ze dicht gingen dus dat is nog even wat langer geworden. Ik heb normaal een schuine lok maar die is nu ook heel lang. Ik twijfel dus wat ik ermee ga doen. Een lok laten of een pony. Ik heb namelijk een heel hoog voorhoofd. Mijn haar begint pas iets voor halverwege de bovenkant van mijn hoofd. Ik wil het voorhoofd wel bedekt houden. De lengte is ook zn twijfelgeval. Man vind het wel mooi. Ik vind het niet praktisch met het werk en hoe langer het wordt hoe stijler mijn haar is en dan lijkt het steeds dunner.

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    In België zijn de kappers al een hele poos openen wij kunnen pas de 15de terecht.
    Voor de kinderen echt tijd om geknipt te worden. Khad zelfs al gekeken naar andere kappers maar helaas overal hetzelfde :(.

Deel Deze Pagina