Mama van 3 kids??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamanu, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Op dit moment ben ik nog mama van 2 kids. Een zoon van 3 en een dochter van 1. Mijn zoon gaat over een paar maanden naar de basisschool en mijn dochter wordt dan een paar maanden later alweer 2.

Nu blijft het kriebelen... voor een derde, maar twijfel nog. Ik wil heel graag, maar ben erg bang dat het erg (te) druk wordt. Ik weet natuurlijk nog niet hoe het is als 1 kind op de basisschool zit met brengen, halen, spelen, zwemles enz enz. Want dat komt er allemaal bij volgens andere moeders.

Ik ben zelfs een half jaar geleden een tijd met de pil gestopt om voor de derde te gaan, maar begon toch te twijfelen en ben weer met de pil begonnen. Ik wilde toch niet met 3 kinderen onder de 4 jaar thuis zitten. Mij lijkt het gemakkelijker als er 1 of misschien zelfs 2 kinderen op de basisschool zitten als de baby komt. Dan wordt wel weer het leeftijdsverschil tussen nr 2 en nr 3 groter..

Iemand ervaringen? 3 kinderen waarvan er 1 op school zit of misschien 2. Hoe het gaat met de drukte van halen en brengen naar school enz.

Hoe zit het trouwens met vakantie? Wij gaan elk jaar met kinderen all inclusive 4 of 5 sterren naar het buitenland. De camping zien wij absoluut niet zitten! maar ik heb nog geen hotel of appartementen gezien voor 2 voll + 3 kinderen.

Wie heeft ervaringen en/of tips?

2. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    hallo mamanu !!

Ik zou me er niet te druk over maken ...
    Ik was enorm bang hoe ik het moest doen van 1 naar 2

Na 5 maanden ( na ons 2e kindje ) was ik weer zwanger en had toen zoiets van alles vind zijn weg

Helaas is ons kindje in mijn buik overleden

Ik werk 2 dagen per week en onze oudste zal over een paar maandjes naar school gaan ( ik woon in België )
    En dan zal het inderdaad op en neer racen woren van het kdv naar school
    Maar dat zal maar tijdelijk zijn
    Ik vind het zelf helemaal geweldig dat er zo weinig leeftijsverschil tussen zit, dan zitten ze snel allemaal op school en zal het weer rustiger worden.

Hoe je het ook bekijkt de eerste jaren zijn ernorm hectisch en zal het voornamelijk plannen worden

Met de vakanties heb je idd gelijk je komt voornamelijk 2 + 2 kamers e.d. tegen ...

Heel veel succes met de keuze

3. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Hoi Wilma,

Wat heftig zeg je kindje verliezen!

Ik vind het nog steeds moeilijk. Ik wil heel graag 3 kindjes (als het ook lukt natuurlijk), maar mijn man ziet allerlei beren op de weg. Hij zegt dat alles is gericht op gezinnen van 4 en niet van 5!
    Ik geef hem wel een beetje gelijk, maar denk dat alles wel op te lossen is.

Het blijft gewoon kriebelen en de beslissing ligt bij mij zegt mijn man. Ik ben gewoon erg bang dat het dadelijk echt veel moeilijker en zwaarder wordt zoals mijn man denkt, terwijl ik nu denk dat het allemaal mee valt. Maar goed daar komen we pas achter als we erin zitten natuurlijk.

Moeilijk...

Nog bedankt voor je reactie

4. Female

Female Niet meer actief

Ik denk dat alles zijn weg vind. Zou me er niet zo druk om maken.
    Ik heb de laatste jaren trouwens van heeeel veel moeders gehoord dat ze de overstap van 1 naar 2 groter vonden als van 2 naar 3..

Het duurt niet lang meer voor de oudste naar school gaat dus dat is al een voordeel.

Ik zou gewoon mijn gevoel volgen en er lekker voor gaan (dat doen wij ook :p)

Deel Deze Pagina