Wie doet er mee met byebye facebook?

Discussion in 'De lounge' started by hollandsenieuwe, Apr 10, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Whatsapp is encrypted. Dat zou veilig moeten zijn. Maar er komen nu verhalen dat het door Whatsapp zelf toch gelezen zou kunnen worden. Ik weet niet of dat waar is.

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Zou het ergens wel willen, want vind dat FB veel te veel macht krijgt en blijkbaar misbruikt. Maar ik woon erg ver weg van familieen vrienden en vind het juist zo'n ideale manier om op de hoogte te blijven en iedereen op de hoogte te houden. Moet dus eerst wel een goed alternatief hebben en dat zal zeker niet voor woensdag zijn.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Ik vind het ook best wel merkwaardig dat een satirisch programma met Arjen Lubach ( waar ik graag naar kijk overigens) zo'n invloed op de massa heeft.

Blijkt maar weer wat voor schaapjes de mensen allemaal zijn.

Of het nu wel of niet waar is wat hij zegt...hij zegt het om mensen massaal iets te laten doen waar hij in gelooft.
    Daar vind ik wel wat van.

Nu is het misschien een onschuldige grappenmaker.....

Debaky, palmie37, Robijn89 and 6 others like this.
  4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik zou heel graag willen, maar ik ga dan gewoon teveel missen! Ik heb weinig pagina's geliked, alleen wat voor mij echt belangrijk is en ik zet vrij weinig op FB, zeker geen foto's van mijn kind!
    Wat ik wel gebruik; ruil pagina voor plantenstekjes waar ik veel van leer, nieuwssites in de buurt, NOS en de tags van vrienden en familie voor leuke evenementen.
    Vooral dat laatste zou ik erg missen, omdat ik er zelf niet zo snel naar op zoek ga.

Edit; ik ben nooit begonnen aan de app, die vroeg teveel machtigingen naar mijn smaak. (ANDROID).

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,038
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een tijdje mijn facebook gedeactiveerd.
    Beviel erg goed!
    Heb hem weer geopend omdat ik kinderkleding ging verkopen op een facebookgroep.
    Doe ik elk seizoen en via die groep ben ik het veel sneller kwijt dan via marktplaats.

De verkoop is de enige reden die mij tegenhoud.
    Levert me toch een paar honderd euro op.

DastyQueen likes this.
  6. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,290
    16,694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb wel Fb maar doe er nauwelijks iets mee en ik vind het toch ook wel de verantwoording van de persoon in kwestie wat die er allemaal opzet.
    Ik zie weleens profielen die openstaan en men zet gewoon zijn hele privé erop, niet zo slim en snugger vind ik maar er is een groep mensen die het blijkbaar heel belangrijk vinden oftewel zichzelf heel bijzonder vinden,

8. Glass

Glass Fanatiek lid

May 29, 2017
    2,206
    1,058
    113
    Female
    Ik zit er wel op en plaats heel soms een foto.
    Maar zit er vooral op vanwege de verkoopgroepen.

9. Emsy

Emsy Fanatiek lid

Jan 29, 2015
    1,872
    1,681
    113
    Female
    Ik doe zelf nauwelijks wat met facebook qua dingen posten en andere berichten bekijken. Maar ik vind de groepen erop wel fijn. Haal veel kleertjes voor m'n zoon van de plaatselijke baby-peuter-kleuter groep.
    Veel recept ideeën via de smakelijck, handige producten voor m'n zoon via de koemelkvrije groep. Dat is waar ik het voor gebruik.

Al is je reden privacy dan kan je wel met heel internet stoppen. Alleen met facebook maakt vrij weinig verschil

10. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

Sep 13, 2013
    1,100
    197
    63
    Female
    Doe niet mee.. als je het vanwege je privacy doet kun je helemaal niet meer op internet,

Daarnaast: wat interesseert het mij nou dat ‘men’ zou kunnen zien waar ik ben geweest... hoop dat ze er veel plezier aan beleven

Marchella and DastyQueen like this.
  11. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Nou, inderdaad... misschien ben ik heel naïef, maar ik snap die hele 'hype' eigenlijk niet.
    Wat kan mij het nou interesseren dat iets/iemand weet dat ik pindakaas op m'n boterham lekker vind, dat ik google op kattenplaatjes of dat ik naar een zwembad ben geweest.
    En dat ze telefoonnummers of e-mailadressen hebben... Zo lang ze me maar niet op gaan bellen of lastigvallen omdat ik een kattenfilmpje heb gekeken, interesseert het me geen moer.

12. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,593
    541
    113
    nooit facebook gehad, nooit facebook gemist :D

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Ik heb mijn gegevens van Facebook gedownload en er lag niks op straat waar ik geen toestemming voor had gegeven. Telefoonboek synchroniseren had ik zelf aangezet, dus dat Facebook die informatie had, is volledig aan mijzelf te danken.

Ik vind Facebook leuk en beheer meerdere sites. Ik ben mij bewust van wat er allemaal bekend is bij bedrijven als Facebook en Google en ook wat ik bloot geef en zie het probleem niet. Als een account van een van mijn vrienden gehackt wordt, kunnen ze via die account ook de dingen op mijn tijdlijn zien. Dan moet je gewoon geen dingen er op zetten die niet openbaar mogen worden (laat staan als je zelf gehackt wordt, dan zijn ook al je priveberichten inzichtelijk).

Ik kan prima zonder internet, doe het op vakantie soms ook één a twee weken en heb ook voldoende hobby's om mij zonder internet te vermaken, maar ik vind de digitale wereld interessant en leuk en ook al kan ik zonder (telefoon laat ik ook gerust thuis), ik wil het niet. Ik leef nu en niet 20 jaar geleden (oeps, toen had ik mijn eerste telefoon al) :D

Uilenmama and DastyQueen like this.
  14. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb via fb groepen toch wel een hoop leuke dingen kunnen kopen hoor maar ook kunnen verkopen, juist ook vooral in de buurt door de buurt verkoop groepen. Ook volg ik de primark met disney spullen en zie ik wat er overal te koop is door wat leden posten en wat de nieuwe producten worden. Ook bedrijven met nieuwe producten, of vacatures die beschikbaar zijn wat handig is. bedrijven reageren via fb veel sneller dan via de e-mail en lossen ze klachten beter op heb ik het idee. Ook een keer in amerika iets gekocht dat niet aan de beschrijving voldeed en via fb messenger hadden we snel over en weer contact waardoor ik alsnog het juiste product toegestuurd kreeg met 1 druk op de knop stuur je zo meerdere fotos door ook. Nou dat werkt vele malen sneller dan met de e-mail. Alleen al voor die dingen wil ik mijn fb niet kwijt..

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Hoe laat is het gebeuren vandaag? Ik heb al mijn vrienden nog....ben benieuwd hoeveel er zo af gaan vallen...

DastyQueen likes this.
  16. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik heb ook mijn archief bekeken en wat mij opviel en ook beangstigde is dat er foto's opgeslagen waren die ik never nooit op fb heb gezet.

Kijk alles wat ik er zelf op zet weet je dat ze dat bewaren maar ik kies er bewust voor om veel foto's niet te plaatsen. En als die alsnog bij hun komen heb ik er een naar gevoel over.

Natuurlijk weet internet een hoop van je, maar ik ben er niet van gediend als een site zomaar foto's van mijn telefoon pakt

Noushka and Manque like this.
  17. Muck

Muck Niet meer actief

Dit probleem heb ik ook
    Maar dit betekent dat je bent ingelogd en dat fb dus ook kan volgen welke pagina's je bezoekt via je telefoon etc. Als ik het goed begrepen heb. Dat vind ik toch best wel ziek..

Manque likes this.
  18. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,277
    2,037
    113
    Waar kan ik checken wat er van mij online staat?

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Maar dat is een beveiligingslek van de verzekeraars, niet van Facebook. En ik vind het heel slordig, want ze installeren een plugin zonder te weten wat hij doet, terwijl het sites met vertrouwelijke informatie betreft. De europese wetgeving beschermt in dit geval (die is strenger dan de amerikaanse) maar het is een heel kwalijke zaak.

Ik ben overigens 3 vrienden 'kwijt'. Ze zitten wel allemaal nog op Instagram

Share This Page