Wie doet er mee met byebye facebook?

Discussion in 'De lounge' started by hollandsenieuwe, Apr 10, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,888
    7,955
    113
    Ja ik vind dat vooral kwalijk van de zorgverzekeraars. Maar waarom denk je dat ze zelf niet weten wat zo'n plugin doet? Dat lees ik niet in het artikel namelijk. ik denk dat ze dat donders goed weten.

En wat bedoel je met dat we door Europese wetgeving worden beschermd? volgens mij gaat die info gewoon naar Facebook hoor.

2. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    al ruim een half jaar geen facebook meer.. en tot op de dag van vandaag absoluut niet gemist..

3. Sybil

Sybil Actief lid

Mar 10, 2017
    200
    156
    43
    Hm, ik overweeg er ook mee te stoppen. Niet vanwege het item van Lubach, hoewel dat ook wel te denken geeft. Wanneer ik me afvraag: wat levert het me op en hoeveel tijd en energie moet ik er nu voor inleveren, dan kan ik eigenlijk prima zonder. Op vakantie gooi ik bewust de app er af en dat vind ik altijd onwijs relaxed. De meeste dingen die ik zie en lees erger ik me eigenlijk alleen maar aan, de rest is geinig, maar niet echt onmisbaar.

Ben nog een beetje aan het dubben, maar ik denk dat ik een dezer dagen wel overstag ga.

4. Eriva

Eriva Niet meer actief

Wat ik me nog afvroeg, heb jij nu ook een "ouderwets" mobieltje?

Heb de laatste dagen een paar keer op het punt gestaan een nieuwe Nokia 3310 te bestellen, maar iets houdt me nog tegen haha.

5. Manque

Manque Niet meer actief

Nee hoor, ik heb een smartphone. Ik kan die camera écht niet missen. En ik wil onderweg dingen kunnen opzoeken, ik luister graag hoorcolleges via de app, ff buienradar checken, telebankieren etc.

Mijn man heeft het tot een half jaar geleden wel zonder smartphone kunnen doen. Hij heeft onlangs een iPhone gekocht, maar tot die tijd had hij zo'n ouderwetse waar je alleen mee kunt bellen en sms-en :) Hij had het graag zo gehouden, maar voor zijn werk moest hij apps gaan gebruiken.

6. Leemax

Leemax Actief lid

Mar 11, 2014
    105
    34
    28
    Ik sprak van de week met een collega over whatsapp. Hij heeft heel veel contacten geblokkeerd op whatsapp. Alleen z'n vrouw, kinderen en wat directe familie kan hem appen. Het is volgens mij wel zo dat als iemand anders jou appt deze niet kan zien dat jij hem/haar geblokkeerd hebt. Dat is misschien wel weer lastig. Maar je kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat je geen whatsapp meer hebt en dat iedereen je in het vervolg moet bellen of smsen.
    En dan heb je nog wel de voordelen van een smartphone die Manque noemt.

Zelf zou ik willen stoppen met Facebook. Er lekt zoveel tijd naartoe en ik word er echt niks wijzer van. Maar er zijn ook wat groepen waar ik bij aangesloten ben die ik niet wil missen. Lastig.

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Het bewaren en de omgang van privacygevoelige gegevens is in Europa heel streng. Als er bijv medische gegevens gespecificeerd staan, behoort de informatie geencrypt te worden verzonden en opgeslagen. Na een bepaalde tijd ben je volgens de europese wetgeving verplicht om deze data (het gaat niet om anonieme omschrijvingen) te verwijderen. Ik werk zelf in de healthcare en heb hier dus regelmatig mee te maken. Heel irritant als je na een half jaar een issue niet meer terug kunt lezen omdat er toevallig een naam in een dossier staat.
    In de VS zijn de regels veel minder streng. Europese gebruikers zijn, doordat er ook een Facebookkantoor in Europa zit, daardoor al standaard beter beschermd.

Met links/cookieplugins krijgt een site soms ook betaald voor iedere klik. Dat zo'n plugin dus zonder nadenken wordt geinstalleerd door bepaalde bedrijven die gevoelige data hebben opgeslagen, is iets waar wel eens heel goed naar gekeken mag worden. Een tijd terug bleek er in veel gemeentewebsites ook een lek te zitten. Die is inmiddels gedicht maar ook daar staat allemaal gevoelige informatie

Nellie4 likes this.
  8. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,888
    7,955
    113
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord

9. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    mijn overweging half jaar terug was: social media is vaak een en al 'kijk mij leuk, lief, stoer, enz..'.
    wordt vaak enkel mooi weer gespeeld maar een echte interesse blijft uit.
    alles gaat via social media.. maar in het 'echte' leven zie je vrijwel niemand..

Enkel echte vrienden enz. komen bij je langs, en andersom, en bellen je met regelmaat..
    doen ze dat enkel via fb met een like-je of reactie.. dan is het echt geen vriendschap noemenswaardig imo, maar meer idee van 'een kennis'.

Tuurlijk had ik vrienden erop die ver weg wonen, maar daar had ik af en toe wel contact mee..
    maar nee.. mis het totaal niet..
    zeker niet de tijd dat je kwijt bent aan social media en die je zeker op een andere manier (efficienter en leuker) kan besteden..

Muck, DastyQueen and Nellie4 like this.
  10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

11. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik heb al een jaar of 3 geen Facebook meer, heb het geen seconde gemist!

12. Manque

Manque Niet meer actief

Je kunt surfen via proxy, bv met Tor via de Orfox browser. Die vind je in de Play Store. Op die manier heb je geen last van de FB pixel en ben je niet te volgen. Is wel de moeite waard. Die ene beschamende partyfoto die ooit eens door je collega online is gezet is het probleem niet....

13. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    hoe kan je dit doen?!

14. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Bij je instellingen. Onder al je algemene instellingen staat een link waarmee je je gegevens kunt downloaden

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    upload_2018-4-17_21-47-51.png

miss C likes this.
  16. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij houden Facebook niet dat ik er veel post. Maar mijn man wil het niet weg doen. Ik heb via Facebook nog wat contact met oud klasgenootjes en familie. En qua internet zoekmachine gebruik ik altijd Google, ik heb niks te verbergen ze doen maar als ze er gelukkig van worden.
    Maar ik begin niet meer aan andere sociale media als Facebook stopt. Sinds december heb ik een smartphone de Whatsapp heb ik nodig voor mijn werk en dansles en nog familie app.
    Ik zal het niet missen.

taliaa likes this.
  17. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Thnxx..

Share This Page