Hallo allemaal, ik word de 26e ingeleid omdat de kleine niet genoeg voedingsstoffen krijgt via de placenta/navelstreng.. Zijn er meiden/vrouwen met ervaring qau inleiden of zelfde probleem? Gr.
Ervaring met beide. Ben bij beide kindjes ingeleid ivm groeiachterstand. Eerste met 38 wk en hij was 2545 gram. Tweede met 37 wk en zij was 2220 gram. Inleiden gebeurde met gel en ben bij beide dezelfde dag bevallen. De eerste had een slechte start wist niet hoe hij moest drinken hebben 4 dagen in het zkh gelegen. De tweede had een super start moest wel meteen naar beneden ivm gewicht hebben 4 dagen in het zkh gelegen. Hoe zwaar wordt he kleintje geschat? Stel je in dat je kindje meteen mee moet dan valt het niet tegen als het gebeurd en is het makkelijker. Succes en bij vragen stel ze maar
Kindje is nu nog erg klein, krijg maandag een nog betere echo om het precies vast te stellen.. Maak me erg druk om zijn welzijn na de bevalling? Zijn beiden kindjes wel gezond? Liefs
Ja 3x meegemaakt, 3x goed gegaan. Oudste werd dysmatuur geschat maar had een mooi gewicht. Middelste was met 39,5 week 2600 gram en mocht de volgende dag mee naar huis. Jongste woog met 38.5 week 2190 en mocht na 2 nachtjes couveuse en bloedsuikerprikken ook mee naar huis. Alle 3 hebben de bevalling met vlag en wimpel doorstaan!
Beide kindjes hebben wat problemen maar dat staat los van het dysmatuur zijn. Eerste bevalling ging super bij de tweede reageerde ze op de weeen maar ben toen in 25 min van 3 naar 10 cm gegaan. Inleiden in minder natuurlijk dus de kans op een weeenstorm is groter maar ik heb bij beide een ruggeprik gehad en dat is heerlijk.
Tijdens het inleiden heeft bij mij 2x de ruggeprik niet gewerkt, ik werd gek van de weeenstorm! Helse bevalling! Derde keer een pompje genomen bij 6cm en binnen 10 minuten zat ik aan 10cm, dat werkte perfect! De derde keer is het inleiden op standje minimaal gedaan en dat was echt een stuk prettiger als de 2x daarvoor! Deze keer word ik weer ingeleid en ben af en toe weleens bang dat het hetzelfde wordt als de eerste twee keren. Je kunt het natuurlijk nooit vooraf weten. Enige tip die ik je mee kan geven: laar het over je heen komen, verwacht het ergste en dan kan alles mee vallen!
Hier gaan ze ons meisje ook spoedig halen ivm groeiachterstand en weeen vanaf 35 weken. 12e hebben ze mij gestript en gisteren had ik 3 centimeter ontsluiting al, dus het inleiden zal hier gebeuren door middel van het breken van de vliezen en dan het infuus erin als het goed is. Vind het ook erg spannend maar zoals hierboven gezegd laat ik het maar over me heen komen...
Hier met 37 weken ingeleid. Kindje had groeiachterstand van 3 weken. Dysmatuurtje dus! Ingeleid met ballonkatether tot 3 cm ontsluiting, volgende dag hebben ze de vliezen gebroken omdat ik eerst nog rust moest houden. Na een uur en een kwartier was hij er. Wel geholpen door gyn met vacuumpomp. Hij woog 2235 gram en was 44 cm. We zijn 48 uur gebleven ter observatie maar dat moest ik zoiezo, omdat ik medicatie gebruik, daarna mocht hij lekker mee naar huis. Nu drie weken later weegt hij 2615 en 48cm! Een topper dus, hij doet het heel erg goed!
Ging je na het breken van je vliezen zo snel?? Wow! Vind het erg spannend, maar mn eerste bevalling was natuurlijk en deed ik over 2 cm ruim 10 uur. Nu al 3 cm zonder de helse rugweeenstorm van toen dus dat vind ik al zeer fijn!