Hallo, Ik hoef op zich niet af te vallen. Ben nu 57 kg en zou op zich wel weer 54 willen wegen maar dat is niet de reden dat ik killerbody wil gaan volgen. Ik vind het nu in mijn huidige drukke en onregelmatige leven erg prettig om vaste schema's te gaan volgen. Daarnaast is het boek niet alleen gericht op afvallen maar ook op strakker worden. Energie krijgen etc. En..het werkt als ik de recensies mag geloven. Het lijkt me echt heelleuk om het samen met een of meerdere anderen te gaan doen twaalf weken lang! Wie o wie?
Heel eerlijk! Ik vind het (eetgedeelte) enorm ongezond. Ik durf te stellen dat ik er wel het een en ander van weet en sta er totaal niet achter. Iedereen moet echter vooral doen wat hij of zij wilt
Mag ik vragen wat je er ongezond aan vindt? Een kennis van me is dietiste in het ziekenhuis en volgt het ook, van haar heb ik het en zij zweert erbij dus ik ben wel enigszins verbaasd maar ook benieuwd naar je reden!
1250 calorieen redt ik niet met mijn levensstijl. Daarnaast houden wij gewoon van eten en vind ik het uiterlijk van mijn lichaam niet het belangrijkste wat er is... ik hdb maat 38 met een mama-spekje. Sport 3x in de week dn vind dit soort dieten nutteloos tijdverdrijf. Die twee dames van de uitspraak; "een ei is de menstruatie van een kip", zijn ook dietisten (of waren, want die worden nooit meer ergens serieus genomen) dus dat zegt niets....
Ja dat laatste van die menstruatie was idd echt achterlijk. Maar volgens mij is het wel iets meer dan 1250. En als je wilt afvallen zal je/men toch het eetpatroon en beweegpatroon moeten aanpassen, anders val je niet af. Sonja Bakker doet niet anders, alleen plempt zij haar gerechten vol met dingen als eierkoeken enzo en Fajah is wel meer gericht op gezonde dingen heb ik het idee. Wat werkt er volgens jou wel dan? Ik heb wel heel veel goede recensies van Fajah gelezen, het lijkt mij dat als het echt niet te doen is die er niet zoudenzijn.
Ik denk ook niet dat het goed is teveel naar het aantal kcal te kijken. Als je op een dag dingen als noten groenten vis kip etc etc eet dan eet je misschien heel veel borden vol en heel gezond en zit je uiteindelijk misschien maar aan de 1400 kcal of 1200 of weet ik veel. Als je daarentegen macaroni (witte) met kaas en hem en een gebakken ei eet en een snicker enzo dan zit je misschien wel aan de 2200 of 2000 kcal maar heb je niet eens alle goede voedingsstoffen binnen.
Wij eten gezond en gevarieerd en ook taart, bonbonbloc, donuts of whatever we trek in hebben. Ik kom uit een familie met eetstoornissen, zowel mijn moeder als mijn zus (emotie-eters/overeters) als mijn schoonloeder (anorexia). Dus ik ben allang blij dat wij geen issues hebben met eten, ik heb ook nog nooit echt overgewicht gehad. Ik denk wel dat teveel mensen te vaak pizza's, patat, mcDonalds etc eten en te veel suiker binnen krijgen. Dat zijn wel dingen waar ik op let, maar niets overdreven. Dus eigenlijk vind ik dat mensen die te veel met dit soort dieten bezig zijn; weight watchers, fajah, menstruatie-ei dieet, chiazaad/hennepgras-aanbidders en hier vaak in door slaan, allemaal hebben ze een verstoorde verhouding met voeding. En dietisten die dit soort dingen aanprijzen, vind ik ook bijzonder omdat zij mensen moeten begeleiden naar gevarieerd en gezond eten en het vetanderen van bepaalde levensstijlen.
Ik laat een eet en training schema's persoonlijk op maat maken. Dan word er met al mijn persoonlijke dingen rekening gehouden zodat het schema echt bij mij past en echt werkt. Elk lichaam is anders dus een standaard schema is niet de beste keus. Ik heb super snel progressie gemaakt en dat komt echt merendeels door hoe ik nu eet. Een persoonlijk op maat gemaakt schema raad ik je echt aan ipv die boeken met standaard schema's
Ik had het boek besteld , maar weer teruggestuurd. Ik vind Faya veel te extreem in haar boek. Niet iets wat je altijd kan volhouden en daarbij lijkt het me mega slecht voor je. Probeer anders een app te downloaden om je calorieën in bij te houden. Dit werkt meestal al prima. Rond de 1500-1600 gaan zitten en 2x sporten in de week is voldoende!
Ik heb dat hele boek niet gelezen, maar het valt me op dat er tegenwoordig veel gebruik wordt gemaakt van methodes om binnen zoveel weken een geweldig afgetraind lichaam te hebben. Dan vraag ik me wel af en wat daarna dan? Volgens mij kun je beter stap voor stap je levensstijl veranderen om een blijvend resultaat te behalen/houden.
Ok en wie maakt die schema's dan voor je op maat? En mag ik vragen wat jullie dan (ongeveer) wegen? Hoeft niet precies hoor, maar ik ben dan benieuwd of dan zeg maar het bevredigde resultaat voor jullie bv 55 kg is of 75 kg.
Daarna kan je volgens mij het boek aanhouden of bv een vast ontbijt aanhouden wat je lekker vindt. Bv een shake of muesli met yoghurt ofzo. Het wordt dan gewoon een levenswijze denk ik. Ik denk ook niet dat je maar door blijft gaan met afvallen hoor, als je gewoon slank bent kan je misschien iets meer gaan eten om niet mee af te vallen maar wel slank blijven.
Ik ben 180 en weeg 75 kg, dus ja ik ben met 75 kilo tevreden. 55 kilo zou voor mij echt ondergewicht zijn. Vroeger woog ik altijd 68 kilo (voor mijn zwangerschappen), als ik daaronder kwam werd ik snel eng in mijn hoofd.
Wat bedoel je met dan werd ik eng in mijn hoofd? Klinkt nogal...eh...eng. Maar eet jij dan niet heel erg veel op een dag?
Dsn werd ik snel draaierig/duizelig. Ik sporte toen nog zeker 5 dagen per week (tennis). Wasrom zou ik veel eten op een dag? Bmi 23.15 niets mis mee...
Omdat je 75 kilo weegt, als ik dat naar mijn lengte omreken zou ik iets van 67 kilo wegen. Als ik dat voor elkaar zou willen krijgen zou ik echt heel heel heel veel moeten eten maandenlang en dan lukt het me denk ik nog niet, dus ik vroeg me gewoon af of jij dan misschien heel veel eet.
Omdat je uiteraard mega-zwaar bent in lanalala's ogen en dus wel vreselijk veel moet eten om op dat enorme gewicht te blijven .