Ik ben al jaren lid van de vakbond. Nu gaat er financieel veel veranderen voor mij door mijn scheiding. Ik zit nu te twijfelen of ik lid zal blijven of niet. Kost €16 per maand, ter vergelijking de wegenbelasting van mijn auto kost € 20 per maand. Auto is stuk noodzakelijker lijkt mij. Of zou ik spijt krijgen van het opzeggen van de vakbond? Ik werk in de zorg.
Niet opzeggen. Kun je niet via je werkgever gebruik maken van het belastingvoordeel? Krijg hier jaarlijks 160 of 180 E terug. Weet even niet exact hoeveel. Maar jaarlijks moet ik dan zo'n formulier van fnv van invullen en inleveren bij de salarisadministratie.
Lid blijven en idd aan het eind van het jaar het betaalde lidmaatschapbedrag terug vragen. Volgens mij kun je Dit ook nog van voorgaande jaren doen.
Bij ons kun je idd ook een vergoeding krijgen voor vakbond lidmaatschap (meerkeuze arbeidsvoorwaarden). Maar ik zie eerlijk gezegd de toegevoegde waarde niet van een vakbondlidmaatschap, dus ik zou het opzeggen.
IK heb heel veel gehad aan mijn lidmaatschap, dus ik zou het niet zomaar opzeggen. Maar ik snap je wel. Ik zou inderdaad kijken naar wat de anderen ook al hebben genoemd.
Heb je het idee dat je er iets aan hebt? Maak je gebruik van de diensten die ze bieden? Zo nee dan zou ik opzeggen en evt rondkijken voor een rechtsbijstandverzekering naar mijn idee heb je daar meer aan.
Ik zit bij FNV abvokabo. Ms eens op de site van jouw vakbond kijken. Volgens mij kan het bij alle vakbondlidmaatschappen.
Nou ik heb echt nog nooit iets met de vakbond gedaan, behalve dat ik elke maand betaal. Een rechtsbijstand verzekering ga ik zeker afsluiten, is met een scheiding en eventuele nasleep wel noodzakelijk volgens mij. K kijk eerst of ik iets terug kan krijgen, zo niet dan zeg ik het waarschijnlijk gewoon op. Bedankt voor de tips!
Ik krijg ieder jaar een melding van de fnv, zo rond augustus geloof ik. Kan dan een jaaropgave downloaden en deze declareert ik bij mijn werkgever. Ik zou de fnv bellen, fat werkt waarschijnlijk het snelste. Ik heb nu ook al meerdere malen gebruik gemaakt van hun diensten, dus ik zou het niet zomaar opzeggen.
Ik heb veel gehad aan de vakbond. Echt tot aan hoorzittingen toe. Rechtsbijstandsverzekering is misschien een mooie vervanger, maar verschil met de vakbond is dat zij kennis hebben over de verschillende cao's. Een vriendin van mij had exact dezelfde kwestie als ik, maar moest het oplossen met rechtsbijstand. Die advocaat was een stuk minder op de hoogte van de specifieke cao. Ze heeft het er helaas ook minder goed van af gebracht dan ik. En ik verwachtte ook ooit problemen met mijn werkgever, totdat ik plotseling gruwelijk genaaid ging worden. En toen was ik blij met die €17 per mnd. Is alleen even iets om in je overweging me te nemen. Met een rechtsbijstandsverzekering ben je verder wel wat breder beschermd, denk ik.
Jaren bij de fnv gezeten, tot ik ze nodig had en bleek dat zij alleen info geven en je ondersteunen, maar dat als het op een rechtzaak aankwam ik de advocaat zelf moest betalen, al was het met korting. Daarbij ben ik ook van mening dat ze tekort schieten in de onderhandelingen in mijn sector. Toen opgezegd en rechtsbijstand afgesloten. Nu zijn we met het hele gezin verzekerd voor meer onderdelen dan dat ik bij de fnv in mijn eentje had voor minder geld. Al een rechtzaak gehad ivm verkoop woning en alles werd netjes vergoed.
Vakbond is in mijn ogen niet zinvol om lid van te zijn. Momenteel is er bij ons op het werk iets gaande. Vakbondsleden zijn het zelfs oneens met wat de vakbond wil en stemmen tegen een voorstel. Enige voordeel van lid zijn is dat je vrij mag als er gestaakt wordt, niet leden moeten dan verlof opnemen. Verder zou ik liever rechtsbijstand afsluiten want hoor vaak dat de vakbond niks voor je doet. (ik heb overigens geen van beide)