YES!!!!! Ik ben echt Helemaal happy! Gewogen en Ben na 1 week al 4kg afgevallen. Ongelooflijk.en Dan meen ik ook ik vind het moeilijk te geloven! Maar het is echt zo.
Wow Pixie, wat goed zeg! Daar doe je het voor. Lekker hoor. Hier vanmorgen weer een heerlijk stuk gewandeld. Vanavond bij m'n ouders eten. Dat vind ik altijd wel lastig want daar wordt vrij vet gekookt. Klontje boter door de groente, slavinkje erbij, sla aangemaakt met mayo. Erg lekker hoor, maar niet heel goed voor me! Voor m'n super slanke man en dochter trouwens wel, die hebben dat wel even nodig nu ik aan de Sonja ben
haha dat ken ik maar al te goed! Mijn ouders doen dat ook. Vandaag komen ze thuis van vakantie en de traditie is dan om of uit eten te gaan (en dat is dan chinees, pannekoek of pizza) of iets te eten te halen. En beide opties komen op dit moment niet heel erg goed uit. Als ik mag kiezen gaan we voor de pannekoeken omdat je dan een pannekoek kunt bestellen met heel veel groente erop, maar ik denk niet dat dat erdoor komt bij de rest. Gelukkig heb ik nu mijn man en schoonzus mee die ook aan het sonja'en zijn. Hoe ga jij het aanpakken, Anita? Maar gewoon doen en dan weer met volle moed door?
Hoe is het bij jou gegaan Vlinderbloem, zijn de pannenkoeken erdoor gekomen? Wij aten aardappels, worteltjes (met boter), sla en vis.... was de planning. De visboer was dicht dus werd het alleen aardappels, worteltjes en sla. Toen heb ik de boter en 'vette' sla maar voor lief genomen.
Nou dat ging eigenlijk wel aardig hoe ik het had gehoopt, we gingen inderdaad een pannekoek eten en ik heb een kinder pannekoek met kaas en HEEL VEEL groenten genomen. En aangezien dit een behoorlijk strenge sonja-dag was heb ik ook echt van elke hap genoten. Ik denk dat de schade bij mij goed beperkt is gebleven. Dus gaan we gewoon weer verder waar we gebleven waren!
Wat goed zeg! en morgen inderdaad gewoon weer verder waar je gebleven was. Hier zaterdag een high tea met vriendinnen. Het is wel bij mij thuis dus dat is wel handig. Ik maak gewoon wat 'Sonja Proof' sandwiches en misschien wat hapjes met filo deeg ipv bladerdeeg. Verder veel vers fruit en lekker veel thee en de rest mag van de 'slechte' dingen genieten.
Wel heel leuk! Is dat ook met zoete dingen? Kun je lekker een taartje maken! Of minitaartjes, of cupcakes, of cakepops! Haha je merkt wel weer wat mijn grootse hobby is hè?
Vlinderbloem, wat heb je het goed en verantwoord aangepakt! mag je echt trots op jezelf. was het ook lekker? Anita, weten je ouders dat je aan het lijnen ben? vind je maaltijd wel meevallen, en aangezien je geen vis had, moet je je vetten wel ergens van halen dan maar de boter hihi.. sonja zal trots op mij zijn, gisteren voor bewoners op mijn werk gekookt, sonja's macaroni. het was heerlijk, iedereen genoot ervan. Ze vonden het zelfs het lekkerste maaltijd tot nu toe sinds ze er wonen, en dat is wel een tijdje al. Ik heb ook een moeilijke moment gehad. er staat een grote brie in de koelkast en brioche. ik heb besloten dat ik het ergens in mijn menu inwerk waar ik denk dat het wel goed iets kan vervangen. en 1x nemen.. Ik neem dan wel een stuk mee naar mijn werk voor collega's en bewoners. kan iemand in ieder geval wel van genieten.
Vandaag is een gevaarlijke dag. Ik zit niet helemaal lekker in mijn vel en ik ben moe en ik heb een kort lontje. En dat zijn voor mij echt valkuilen omdat ik dat eerder allemaal ging wegvreten. En aangezien dat nu niet kan moet ik dat nare gevoel ook echt daadwerkelijk voelen en niet begraven onder een laag eten. Niet dat ik er ook maar een seconde aan denk om toe te geven, maar het is wel even lastig.
ach jee Vlinderbloem, dat is vervelend! Hoe komt het dat je niet lekker in je vel zit? Gewoon niet zo fit? Probeer er op een andere manier aan toe te geven. Misschien lekker rondje buiten wandelen. Uurtje winkelen en jezelf iets moois gunnen. Lekkere 'vrouwen film' kijken (alles is liefde is hier favoriet tijdens slechte buien). Zoiets. En ik heb ook ooit eens weightwatchers gedaan. Daarvan heb ik dit recept: Appel schillen en in stukjes snijden. Theelepeltje suiker en theelepeltje kaneel erbij. ongeveer 40 seconden in de magnetron en heerlijk 'zondigen'. Dat ene theelepeltje suiker kan geen kwaad denk ik dan maar. Heel veel sterkte vandaag!
Heee we zakken nu wel ver naar beneden! Hoe is het met jullie? Gaat het nog goed? Hier wel hoor, ik ben die dag op de fiets gestapt en even lekker gaan shoppen. Dat hielp gelukkig goed. Ik merk dat ik smaller begin te worden in mijn gezicht! Mijn onderkin is minder (nouja, zo erg was die al niet, maar mijn kaaklijn wordt gewoon strakker) en mijn broek zit ook losser. Mijn man is nu na twee weken al vijf kilo kwijt en hij sport er niet eens bij, dus ik vermoed dat ik ook minstens zo veel kwijt ben. En dat voelt goed!! Fietsen (of zeg maar gerust Spinnen, want ik trap me echt een slag in de rondte) gaat ook steeds beter, eergister lekker 10 kilometer geraced. Tja dat wil het afvallen wel! ben heel benieuwd hoe het met de andere dames gaat!!
Haha. Het is stil. Ik heb geloof ik deze week het moeilijker Dan de eerste week gehad. Ik heb een paar keer een sas moment gehad. Heb ipv toastje met filet american wat brie genomen. En een keer ipv ontbijtkoek, een snij brioche. En een keer een spongebob koekje met chocolade erop gegeten. Dus valt nog mee. Op naar de 3e week. Vanavond ga ik weer wegen, maar ik vermoed dat het deze week niet al hard is gegaan als vorige
Nee de tweede week ging (op die ene dag na dan) juist wel goed bij mij. Ik heb het deze week wat lastiger juist, maar gelukkig resulteert dat bij mij niet in sassen. Wat er wel onder lijdt is het fietsen op de hometrainer. Eergister heb ik maar vijf kilometer gefietst en gister helemaal niet. Maar vanavond ga ik er wel weer tegenaan. 10 km..minstens!
Nou, ik heb gewogen. Ik ben niks kwijt helaas. Maar ik blijf doorgaan! Vlinderbloem, vind echt knap dat je geen sas momenten hebt gehad.
hoi meiden "Schaam" Ik zou ook met jullie mee gaan lijnen als ik terug van een paar daagjes zou zijn. Helaas heb ik me daar nogal laten gaan en ben ik het nog niet afgeleerd om savonds wat lekker te snoepen gr......Ik moet echt afvallen want volgens mij ben ik alleen maar gegroeid haha.....ik sta niet op de weegschaal ook geen behoefte aan! Ik zal proberen vanaf maandag wel echt te gaan lijnen. Want het moet er echt af pffffff..ben echt een plofkip op dit moment een dikke plofkop met een beste onderkin. Me zoontje dacht al dat er nog een baby kwam omdat mama een dikke buik heeft (en bedankt!!!) dus er moet echt wat gebeuren!! succes meiden mooi doorzetten want jullie zijn op de goede weg!
Jongmoedertje, ben je er klaar voor voor maandag? Alle lekker dingen aan het uitgooien en de kasten vullen met de nieuwe voorraad? Hihi
Go Jongmoedertje! Go Jongmoedertje! Go Jongmoedertje! @Pixie, wat vervelend dat je niets bent afgevallen. Maar in ieder geval ook niet aangekomen! Ik heb geen idee hoeveel ik ven afgevallen maar ik zie het inmiddels duidelijk aan mezelf. Als ik foto's van mezelf vergelijk van drie weken geleden en nu zie ik duidelijk dat ik niet meer zo'n onderkin heb en dat ik smaller ben geworden. Ik denk dat er toch minstens wel en kilo of zes af is. Dat is natuurlijk maar een klein deel van wat ik moet (en daarom gaat het ook zo hard denk ik). Straks zal het allemaal wel wat langzamer gaan. Maandag ga ik de vierde week in. Gisteravond heb ik weer lekker geraced op de hometrainer, weer 10 km. Dat is een goed eind van een niet zo beste week, qua sport dan. Slechts twee keer gefietst, waarvan 1 keer 5 km en 1 keer 10. Maar het dieet gaat nog steeds erg goed. Ik had het er gister nog over met mijn man, nu we een paar weken op weg zijn gaat het steeds makkelijker en wordt het ook steeds "gewoner". Dus voelt het alsof je het niet goed doet. Want dieten=lijden.. Toch? En als je dan echt serieus lekker zit te eten 's avonds voelt het gewoon als zondigen. Gek hoor. Op naar week 4!
tja ik ben aan de prednison.... stootkuurtje.... lijnen daarbij trek ik niet....misschien slecht excuus, maar ik stel het even uit. gr brendca